اخبار کنکور

اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1401

اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1401

اعتراض به نتایج کنکور سراسری به کمک سامانه ثبت نام کنکور سراسری امکان پذیر است. لذا به اطلاع همه ی متقاضیان محترمی که به نتایج آزمون اعتراض دارند می رسانیم که با مراجعه به سامانه سنجش می توانند اعتراض خود را  اعلام کنند. در حال حاضر و با اعلام نتایج می توان برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری اقدامات لازم را انجام داد. البته توجه کنید که این اعتراض شما اگر مورد بررسی قرار گرفت، علت آن معقول و منطقی است. در غیراین صورت به هیچ عنوان به درخواست داوطلب ترتیب اثری داده نمی شود.

اعتراض به نتایج کنکور:

سازمان سنجش از جمله ارگان‌های دولتی بوده که کار خود را به شکل دقیق و به بهترین شکل انجام می‌دهد. به همین علت شک و تردید در رابطه با درستی و یا نادرستی نتایج شاید محلی از اعراب نباشد. اما برخی از متقاضیان در هنگام انتشار نتایج کنکور سراسری امکان دارد نسبت به نتایج آزمون در کارنامه اولیه و یا کارنامه نهایی خود معترض گردند. به همین علت اقدام به ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری می کنند.

اعتراض به نتایج کنکور

خوشبختانه، اعتراض به نتایج کنکور امکان پذیر بوده و البته در این رابطه نباید فراموش کرد که قوانین خاصی برای این اعتراض وجود دارد که هر متقاضی کنکور در صورت دارا بودن این شرایط اعتراض خود را ثبت کند. اعتراض متقاضیان گرامی امکان دارد شامل موضوعات گوناگونی باشد.

اگر اعتراض به نتایج کنکور سراسری واقع نشد یا شما در رشته‌ های مورد انتخابی خود موفق به پذیرش نشدید، می‌توانید در رشته های بدون کنکور و یا در ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت کنید.

سامانه اعتراض به نتایج کنکور:

سازمان سنجش هر ساله برخی از اعتراضات از سوی داوطلبان گرامی را دریافت می کند و تعداد مراجعه حضوری برای ثبت این اعتراضات سبب بروز برخی از مشکلات در عملکرد این سازمان می شود. ‌درنتیجه سامانه اعتراض به نتایج کنکور را راه‌اندازی کرد تا با توجه به آن هر کدام از داوطلبان بتوانند در رابطه با اعتراض خود بدون نیاز به مراجعه حضوری اقدام کنند.

در ادامه به شرح کامل شیوه ی استفاده از سامانه اعتراض به نتایج کنکور خواهیم پرداخت؛ پس با ما همراه بمانید.

شیوه ی اعتراض به نتایج کنکور سراسری:

پیش از این که با شیوه ی اعتراض به نتایج کنکور سراسری بپردازیم، بهتر است در رابطه با متن اعتراض اطلاعات لازم را کسب نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که برخی از متقاضیان در رابطه با شرایط مورد پذیرش نسبت به اعتراض آگاهی و اطلاع ندارند و امکان دارد بدون داشتن اطلاعاتی در این باره نسبت به ثبت اعتراض در سامانه اعتراض به نتایج کنکور اقدام کنید.

شیوه ی اعتراض به نتایج کنکور سراسری

به جهت ثبت نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری لازم است به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید. پس از ورود به سایت، لینکی را در قسمت سمت چپ صفحه مشاهده خواهید کرد که این لینک در هنگام باز شدن سامانه اعتراض به نتایج کنکور باز می باشد. بر روی لینک مورد نظر کلیک نموده و بعد از آن وارد سامانه شده و لازم است فرم ابتدایی را پر کنید. شیوه ی اعتراض به نتایج کنکور سراسری به چندین صورت امکان پذیر می باشد. متقاضیان ابتدا لازم است عنوان آزمون مورد نظر را انتخاب کرده و بعد از آن هر کدام از موارد زیر را که توضیحات آن در ادامه خواهد آمد را برگزینید. مرحله بعدی که داوطلبان لازم است آن را پشت سر گذارند، ورود با توجه به شماره داوطلبی و غیره می باشد.

اعتراض به نتایج کنکور در چه زمینه هایی انجام می شود؟

همانطور که ملاحظه می کنید، اعتراض به نتایج کنکور سراسری در چند مورد امکان پذیر می باشد. یکی از موارد در رابطه با نتایج انتخاب رشته می باشد. برخی از متقاضیان بیان می کنند که با توجه به این که رتبه و تراز مناسبی را کسب کرده اند، اما موفق به پذیرش در رشته های انتخابی خود نشده اند. به همین جهت نسبت به این نتیجه اعتراض می کنند.

مسئله دیگری که امکان ثبت آن در سامانه اعتراض به نتایج کنکور وجود دارد، به نتایج آزمون بر می گردد. درنتیجه، ثبت این نوع اعتراض نیز برای همه ی داوطلبان امکان پذیر می باشد.

از موارد دیگر ثبت اعتراض به نتای در حوزه مسائل خدمت زیر پرچم برای آقایان، اعمال سوابق تحصیلی فرد مشمول این سوابق و سهمیه های ایثارگران و رزمندگان می باشد. توجه داشته باشید که این سامانه تنها یکبار امکان ثبت اعتراض را دارد، در نتیجه برای ثبت به دقت نسبت به نتیجه مورد نظر متن اعتراض خود را تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *