مصاحبه, ویژه کنکور

اهمیت مشاور برای یک کنکوری🥸 + مصاحبه با مهرشاد ایمانی و امیررضا نظر زاده

مصاحبه با مهرشاد ایمانی و امیررضا نظر زاده

قبل هر چیز و برای شروع یه سفر مطمئن باید با تجهیزات و امکانات سوار ماشین بشین! شما وقتی میخاین سفر برین، اول از همه ماشین رو چک می کنین، بعد تمومه وسایلی که له اونا احتیاج دارین یا ممکنه به اونا احتیاج پیدا کنین و بر میدارین و یه سفر لذت بخش و شروع میکنین. سال کنکور هم همینجوریه! در واقع شما آماده ی یه سفر شدین. توی این راه به نقشه نیاز دارین تا راه رو اشتباه نرین؛ چون اگه یه مسیر و اشتباه برین ممکنه خیلی از مسیرتون دور شین. پس به یه راهنما نیاز پیدا میکنین. کار مشاور هم دقیقا مثل نقشه و راهنمای سفر شماست. یه مشاور حرفه ای راه رو به شما نشون میده؛ چون از بالا داره همه چیزو مشاهده میکنه. مشاوران ما تو مجموعه ی گاماس ۲۰، نقشه ی راه رو برای شما که به دنبال رسیدن به مقصدتون هستید، خیلی واضح نشون میدن. پس اگه برای رسیدن به هدفتون مصصمین، قبل از سوار شدن، همه چیزو چک کنین. یکی از چیزایی که به شما تو این راه کمک میکنه، استفاده از تجربیات رتبه برترای کنکوره.

در ادامه شما با استفاده از صحبتای رتبه برترا می تونین خیلی از اشتباهات رو کنار بذارین. پس با ما همراه بمانید.

افتخار آفرینان کنکور 1401

مهرشاد ایمانی نسب رتبه 16 منطقه دو رتبه 57 کشور دانشجوی رشته علوم قضایی

مهرشاد ایمانی نسب دانشجوی علوم قضایی دانشگاه تهران رتبه16 منطقه دو کنکور 1400 و رتبه 82 کنکور زبان هستم.

سال کنکورت، محصل بودی یا فارغ التحصیل شده بودی؟

سال تحصیلیم بود یعنی پایه 12ام بعد اینکه سال کنکور هم یک سال از زندگی بود و سبک زندگی خودش رو داشت و یکسال من براش وقت گذاشتم یعنی سال دوازدهم از مهرماه دیگه کنکوی خوندن رو شروع کردم و همون پایه دوازدهم ششروع کردم برای خوندن

از کدام شهرستان کنکور دادی؟

از استان خوزستان، شهرستان دزفول

مدرسه تیزهوشان بودی؟

نه اتفاقاً من، هم مدرسه تیزهوان قبول شدم هم نمونه دولتی، اما درنهایت همون مدرسه نمونه دولتی درس خوندم و تیزهوشان نرفتم

چرا مدرسه خاص نرفتی؟

من یه دانش آموزی بودم که انتظار داشتم از خودم که خودم درس بخونم و خود خوان بودم و نیازی نبود مدرسه بهم فشاری وارد کنه که من بخوام اجباری باشه تا من بخوام درس بخونم  و خودم به صورت خوخوان و خود جوش درس می خوندم.

خیلی‌ها فکر می کنند باید حتما مدرسه خاصی بری تا نتایج خوب بگیری همه دنبال بهترین ها هستند، غافل از اینکه خودشون بهترین هستند و پشتکار خودشونه که مهمه و شما به عینه ثابت کردی این داستان رو و خودباوری عمیقی می‌خواد که مدارس خاص و مدارس تاپ شهرت قبول شی و نری و به خودت باور داشته باشی که بدونه این ها هم من رتبه برتر رو کسب می کنم.

افتخار آفرینان کنکور 1401

این اعتماد به نفسه از کجا میومد؟

از دوران متوسطه اول یعنی راهنمایی من خودجوش درس می خوندم و اصلا کاری بهبرنامه مدرسه و اینکه به ما فشار میارن به ما که درس بخونیم داشتم و خودم درس هارو می خوندم و پیش می رفتم.

و همیشه سوالی که ازم من میپرسن اینه که اگه یه مدرسه دولتی بریم، می تونیم یه رتبه خوب بیاریم و من همیشه جواب میدم که نمیگم هیچ تأثیری نداره و ممکنه تأثیر جزئی داشته باشه اما خود دانش آموزه که خیلی  مهمه و اون نتیجه که می خواد بگیره، حاصل تلاش خودشه

آدمی که طرز فکر موفقت داره توهر جایگاهی هم بذاریش، اون اتفاق خوبه رو رقم میزنه و نهایتاً به اون چیزی که می‌خواد می‌رسه.

آدمی مثل تو با این چنین توانایی و پشتکار، قطعاً خانواده بهت گفتند که برو پزشکی بخون برو تجربی، اصلا چرا رفتی انسانی، بازخورد خانواده چی بود؟

من از همون دوران متوسط اول، می دونستم که باید برم انسانی و کلا با بدن انسان و رشته های پزشکی  و دندان پزشکی ارتباط نمی گرفتم به یک خودشناسی رسیده بودم که خیی مهم بود  و من متوجهش شده بودم و فهمیده بودم من از همون اول به درس های رشته انسانی علاقه دارم. که از طرف اطرافیان یک فشارهایی وارد می شد که حالا بیا برو رشته تجربی حیف اینا مسائل این چنینی بود که داشتم اما من تصمیم رو گرفته بودم و دورانی هم که برای کنکور می خوندم، از درس خوندنم، لذت می بردم و متوجه می شدم که انتخاب درستی داشتم و خیلی خوشحال بودم. همچین روندی خیلی موثر بود.

من مطمئنم اگه شما تجربی انتخاب می کردی، ریاضی انتخاب می کردی، باتوجه به پشتکاری که تا حدودی ازت سراغ دارم می تونم تضمین کنم که قطعاً به اون هدفه رشته تاپ می رسیدی اما یه داستانی وجود داره که اون اتفاق مثبته اون داستانه اون لذت بردن از مسیره اون هدفه رخ نمی داد شاید شما به پول می رسیدی از طریق هر رشته ای  که انتخاب می کردی اما صرفاً لذیت رو از این رشته ای که انتخاب کردی می بری

حالا تو کنکورتو رادادی و بعداً به مسیر کنکورت هم میرسیم اما چرا علوم قضایی؟

من کلاً از دوران متوسطه دوم با درس منطق و فلسفه انس داشتم و ممسائل تحلیل و مسائل مربوط به برقراری ذهن بودند رو بهشون علاقه داشتم و متوجهشون می شدم و هم علوم قضایی داخلشون بود و هم رشته حقوق داخل الویت های رشته های انتخابیم بود و کلاً به این دوتا رشته علاقه داشت من.

یک توضیحی در رابطه با علوم قضایی می دی و یک چیزی که داشتم دفترچه رو می دیدم، نوشته بود کارشناسی ارشد پیوسته و خیلی آپشن خوبیه به نظرم

این چه رشته‌ای هست، چه آینده‌ای داره؟ چه مصاحبه ها و چه آزمون هایی رو باید بگذرونند؟ و چه تیپ شخصیت هایی باید بروند سمت علوم قضایی

رشته علوم قضایی یک رشته خاصیه که کلا یک دانشگاه ارائه میده این رشته رو همون دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداره دادگستری که وابسته به قوه قضائده هست و زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می کنه و تا سال قبل یعنی 99، روند فعالیت به این صورت بوده که دانشجوها رو بورسیه می کردند اما دیگه اینکار رو نمی کنند و پذیرشش فقط برای کارشناسی ارشد پیوسته هست پس کلا 6 سال است، 4 سال اول که کارشناسی و بورسیه میشی اما دوسال بعد کارشناسی ارشد که بورسیه می کنند.

این بورسیه دوسال آخر، شامل چه مواردی هست؟

حقوق می دهند، سنوات می دهند یعنی دوسال خدمتشون، درنظر گرفته میشه بیمه دارند

چه شخصیت هایی رو توصیه می کنی برن سمت علوم قضایی؟

این دانشگاه خاصعه و نیازه افرادی که شخصیتی مذهبی دارند و پایبندی دارند و رعایت می کنند یک سری نکات رو وارد شوند و لازمه فعالیت در فضای مجازی کمتر باشه و یه جورایی خیلی شناخته شده نیستند.

افتخار آفرینان کنکور

روند مصاحبه هم اگه بخوام توضیح بدم، برای پذیرش داخل دانشگاه، ابتدادو تا مصاحبه داره، یک مصاحبه روان شناسی و یک مصاحبه عقیدتی بعد از اون هم دانشجوها که می خوان وارد کارشناسی ارشد هم بشوند دوباره مصاحبه داره

چطوره مصاحبه ها یعنی اگه فرد اعتقادی نداره و فقط به خاطر مزایایی که داره انتخابش کرده باشه و تا حدودی ویژگی هایی که گفتی رو داره، می تونی راحت مصاحبه ها رو قبول بشه

اگر واقعا علاقه دارند و همچین شخصیتی دارند وارد دانشگاه بشوند و اگه بخوان یک شخصیت دیگه ای از خودشون نشون بدهند، اذیت میشوند. و دانشگاه به دانشجویان از طریق بخش های مختلفی نظارت داره و کنترل می شوند.

شما رتبه 16 منطقه دو شدی و کار با ارزشیه و یک سال کاملا درس نخوندی و حالا می خوایم بپردازیم به این زمان به اوایل خرداد ماه می خوایم بپردازیم که تو کجای این داستان بودی و چه توصیه داری برای داوطلبانی که توی این شرایط هستند؟

برای این دوران از قبلش یعنی 10 اردیبهشت،  تا 30 اردیبهشت، من بیشتر وقتم رو صرف مرور سال هایه پایه کرده بودم، یعنی دهم و یازدهم چون برنامم به این صورت بود که می خواستم داخل دوران امتحان نهایی، وقتم رو بیشتر صرف امتحانات نهایی بکنم و بیشتر روی پایه 12 ام وقت بذارم، لذا قبلش یک مرور خوبی داشتم از سال های پایه و بعدش توی خردا علاوه بر اینکه برای امتحان نهایی می خوندم، که بیشتر جنبه مرور داشت و مطالب 12ام رو در طی سال خونده بودمو خرداد ماه فقط درحد مرور می خوندم در کنار آزمون نهایی رشو جمع بندی سه روز یکبار هم بود که البته من دوروز یکبار اجراش می کردمچون من چایه قوی داشتم و مطالب رو خوب خونده بودم بیشتر به فکر بازایابی بودم تا مطالب رو مرور کنم و دور وز یکبار آزمون می دام و تحلیل آزمون انجام میدادم و علاوه بر آزمون های جامع از سال های قبل انسانی، کنکور های عمومی هم آزمون می دادم یعنی کنکورهای عمومی رشته های دیگه رو هم حل می کردم.

حالا سوالی که ممکنه پیش بیاد، نقاط قوتی که بخوای نام ببری از خودت به هر حال کسی که رتبه دو رقمی آورده چه مورادی رو نام می بری؟

موراد زیادی وجود دارند که یک کسی که رتبه برتر بشه درواقع یک پکیجه که تأثیر میذاره

  • خلاصه نویسی داخل ذهنم کد گذاری می کردم و اگه یک کلمه می دیدم یک پاراگراف داخل ذهن من بازیابی میشد.
  • تست زدن و من تلاش می کردم مطالب رو تست وار جلو ببرم

تو خودت رو آدم تیزهوشی می دونی یا آدم با پشتکار فراوان؟

به نظرم اون پشتکار من اثر بیشتری داشته

ما در گاماس 20 تلاش می کنیم مطالبی که از چند فیلتر می گذره که در شأن مخاطبین ما باشه حالا این مطالب چقدر می تونه مفید باشه حتی برای اون افرادی که مشاوره دریافت نمی کنند؟ اصلا توصیه می کنی؟

اتفاقا من خودم کانال و پیج گاماس 20 رو پیگیری می کنم و مطالبی که گذاشته میشه خیلی خوبه و تجربیاتی که من خودم به کار گرفته بودم.

چه توصیه به داوطلبان کنکور انسانی داری در روزهای مونده به کنکور؟

اینکه داوطلبین سعی کنند کنکورهای سال آخر یعنی 1399 و 1400 رو بذارن برای روزهای نزدیک به کنکور که فکر طراح آشنا بشانئد و مرور تورقی هم داشته باشند که خیلی موثره و ابعث بازیابی سریع مطالب در ذهنشون میشه. برای روز آخر هم تا آخرین لحظه تلاش کنند و اون خلاصه نویسی هایی که داشتند رو حتما مرور کنند .

دست از تلاش برندارند برای کارهای دیگه به اندازه کافی بعد از کنکور وقت هست ولی این یک ماه خورده ای که مونده دیگه تکرار نمیشه.

اهمیت مشاور در کنکور

Benefits of Hiring an Educational Consultant or Canada student visa specialist

امیررضا نظر زاده از بچه های شهر گناباد  که رتبه 169 منطقه دو 1401 رو کسب کرده

خودت فکر می کردی رتبت سه رقمی بشه؟

نه واقعا فکر نمی کردم اما هرچی جلو تر می رفتم، سعی می کردم با اعتماد به نفس بیشتری جلو برم و بعد عید، مطمئن شدم به نتیجه دلخواهم میرسم

چه نکته خوبی رو اشاره کردیف معموملا بچه ها بعد عید دچار افت می شوند و اعتمادشون رو ازست می دهند و فرصتی میشه که رقبا ازشون جلو بزنند و معقوله خودباوری خیلی مهمه و خیلی نکته مهمیه که باور داشته باشید این تلاشی که می کنید، حتما ثمر بخش میشه

امیررضا کارنامت رو که دیدم، دیدم دروس محاسباتی رو خیلی خوب زدی و معمولا بچه در رشته تجربی خیلی خوب عمل نمی کنند در این این دروس؛ تو ریاضی 84% و فیریک 91 درصد رو چجوری زدی؟

من کلا توی درس راضی خوب بودم و توی سال 12 ام هم تونستم با تست زدن اون رو بیشتر تقویت کنم و با تست زدن با نمونه های و تیپ های مختلف سوالات آشنا شدم.

حدوداً چند تا منبع داشتی برای ریاضی و فیزیکت، از چند تا منبع استفاده می کردی؟

خیلی سیز برای فیزیک و ریاضی و نشر الگو

کلا یکی دوتا منبع بیشتر نداشتی اما هرکدوم رو عالی روشون کار می کردی

برای تقویت این دورس، کلاس کمک آموزشی علاوه بر مدرسه ثبت نام کرده بودی؟

کلاس که نه اما سوالام رو جمع می کردم و به صورت رفع اشکال از معلمم می پرسیدم

مدریت زمان توی بچه های رتبه برتر عالیه و همینه که رتبه خوب میارن و موفق می شوند.

برنامه مطالعاتیت چطور بود؟می دونی پرا می پرسم چون خیلی ها درس می خونن و با ساعت مطالعاتی بالا هم درس می خونن اما نمی تونن موفق بشوند حالا برنامه تو چه ویژگی داشت که تو تونستی رتبه 169 رو بیاری؟

من تلاش می کردم برنامه زمانیم از مباحث آزمون کانون جلوتر باشه و باعث میشد توی آزمون مطالبی که خونده بودم کاملا مرور بشه و تثبیت بشه.

اهمیت مشاور در مسیر کنکور

حدوداً چقدر در طول روز درس می خوندی؟

اوایل سال 6 ساعت و بعد به 11  ساعت و 10 ساعت رسوندم

خودباوری و پیوستگی ره خیلی باید بچه ها توی خودشون تقویت بکنند.

گفتی از شیمی خوشت نمیاد، شده بود که کلا نا امید بشی و بگی من اصلا قبول نمیشم

اتفاقا یه چند بار پیش اومده بود و برای مدیریتش، خانواده خیلی نقش مهمی داشت و درنهایت صحبت با مشاوره‌ها و ورزش در حد 20 دقیقه در صبح

آیا همه نیاز به مشاوره دارند؟

تا اونجایی که اطلاع دارم بیشتر بچه های مدرسمون مشاور داشتند که برنامه مشخصی داشتند که بدونند چی بخونند

سال کنکور، سال آزمون و خطا نیست و داشتن مشاوری که چند سال این مسیر رو رفته می تونه کمک کننده باشه

برای تحلیل آزمون ها وقت کافی و مفیدی می ذاشتم یا شاید دوبرابر زمان خود آزمون و اگه نکته ای بود که قبلاً ندیده بودم سعی می کردم مطلاب بیشتری ازش پیدا کنم و روتین مشخصی داشتم در روز مثلا بعد ناهار، مطالب حفظیمو مرور می کردم و محیط درس خوندنم رو مرتب نگه داشتم.

اهمیت مطالبی که ما در کانال گاماس 20 می داشتیم برای تو به چه صورت بوده و ازشون استفاده می کردی؟

بله از متن ها  و وویث ها استفاده می کردم و سعی می کردم اون هارو به کار بگیرم.

مشاور و اهمیت مشاوره

انتخاب رشته، نیمه ی دیگر راه شما!

مشاوره چه ضرورتی برای انتخاب رشته داره؟ انتخاب رشته از مهم‌ترین مراحل زندگی هر کسیه و تأثیر زیادی رو سرنوشت اون میذاره. به همین خاطر لازمه تا با دقت و آگاهی کافی انجام بشه. انتخاب رشته اول برای مشخص کردن رشته‌ی مورد نظر یعنی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان، تو دبیرستان و بعد از اون برای ورود به زمینه مورد علاقه تو دانشگاه لازمه و بیشتر محصلا رو با چالشای زیادی رو به رو میکنه. هر چقد فرد رتبه‌ی بهتری بگیره انتخاب رشته‌ی اون حساسیت بیشتری داره، اگه به درستی برای انتخاب رشته اقدام نکنین، ممکنه پیامدای نه چندان خوبی داشته باشه؛ به همین خاطره که مشاوره برای انتخاب رشته ضرورت داره‌؛ چون به شما کمک میکنه با دید بازتری دست به انتخاب بزنین و همه ی جوانب رو در نظر بگیرین.

اهمیت مشاوره برای انتخاب رشته:

انتخاب رشته به دلایل مختلفی اهمیت زیادی داره؛ چون که موفقیت تحصیلی و موقعیتای شغلی فرد رو تو آینده تحت تأثیر قرار میده. اگه انتخاب رشته با تجربه و آگاهی کافی انجام نشه، باعث میشه تا تو آینده، فرد به موقعیتی که لایق اونه نرسه و به تحصیل توی رشته‌ای مشغول شه که به اون علاقه‌ی کافی و استعداد لازم رو نداره. به همین خاطر لازمه تا این مسئله به کمک فردی آگاه و با تجربه انجام بشه، مشاور معمولا همه ی جنبه‌های مختلف مثل استعداد، علاقه، موقعیت اجتماعی و شغلی، ظرفیت دانشگاه ها، بازار کار، مسئله‌ی سهمیه‌ها و خیلی چیزای دیگه رو بررسی می‌کنه و به طور کلی با دید بازتری به این مسئله نگاه میکنه و برای انتخاب رشته ی شما اقدام میکنه و راهنماییای لازم را میده. برای تحقق همه ی این موارد لازمه تا به مشاوره تحصیلی حرفه ای مراجعه کنین.

گاماس ۲۰ رو بیشتر بشناسید:

گروه مشاوره ی گاماس۲۰ با بیش از ۷۰۰ نفر مشاور از برترین رتبه های کنکور سراسری دانشگاه های برتر تهران، مشهد، تبریز، شیراز، اهواز و … و رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، برق، عمران و … با ارائه ی بهترین خدمات مشاوره ای کنکور تا موفقیت نهایی در کنار شماست.

رضایت دانش اموزان گاماس20

مشاوران ما در گاماس ۲۰ با تکیه بر تجربه و حرفه ای بودن شان، شما را در این راه پر پیچ و خم هدایت می کنند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *