ویژه کنکور

انتخاب رشته کنکور توسط رتبه های برتر کنکور

رتبه های برتر کنکور چه رشته هایی را انتخاب می کنند؟رتبه های برتر کنکور چه رشته هایی را انتخاب می کنند؟

امروزه با سنگین شدن رقابت در کنکور سراسری، کسب رتبه ای خوب امری بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد. برای رسیدن به رتبه خوب و حتی رتبه تک رقمی لازم است تا افراد تلاش مستمر و شبانه روزی داشته و هرگز ناامید نشوند.منظور از رتبه های برتر کنکور سراسری، افرادی میباشند که در هر رشته، رتبه های 1 تا 10 را کسب کرده اند و این افراد همیشه مورد توجه همه داوطلبان کنکور سراسری قرار میگیرند.

انتخاب رشته آنها ملاک و الگو برای سایر شرکت کنندگان میباشد و همچنین در سال های دانشجویی نیز به عنوان مشاور مورد استفاده قرار می گیرند. هر چند که انتخاب رشته رتبه های برتر کنکور و نحوه مطالعه آنها تنها الگو و مسیر درست نیست و البته پیگیری محض از روند موفقیت آنها اصلا کار عاقلانه ای نمی باشد.

چرا که هر کسی مسیر شغلی و تحصیلی منحصر به فردی دارد. اما برای آن دسته از داوطلبانی که علاقه دارند، بدانند که رتبه برتر کنکور بیشتر به سمت چه رشته هایی گرایش دارند، این مطلب را تدارک دیده ایم که می توانید با مطالعه آن اطلاعات لازم را در این خصوص به دست آورید. در ادامه با ما همراه باشید

رتبه های برتر و نفرات برتر کنکور 1401 و 1402 رشته علوم تجربی چه رشته ای را انتخاب می کنند؟

رشته علوم تجربی شاید در حال حاضر پرطرفدارترین رشته در کنکور سراسری باشد. به محض اعلام نتایج، در این بخش رتبه های برتر کنکور دی 1401 و 1402 رشته تجربی معرفی خواهند شد. رتبه های برتر رشته تجربی معمولا به پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی علاقه مند هستند. از مهمترین دروس رشته تجربی درس زیست شناسی است که با کسب درصد بالا در آن، دواطلبان می توانند به رتبه بسیار خوبی دست پیدا کنند.

 

رتبه های برتر و نفرات برتر کنکور 1401 و کنکور 1402 رشته ریاضی فیزیک چه رشته ای را انتخاب می کنند؟

رشته ریاضی فیزیک شاید به نسبت سایر رشته ها رشته سخت تر و پر چالش تری باشد. رتبه های برتر رشته ریاضی فیزیک عاشق رشته های مهندسی مانند مهندسی برق، کامپیوتر، مکانیک، عمران و … هستند و معمولا دانشگاه محل تحصیل خودشان را دانشگاه شریف https://www.sharif.edu/، دانشگاه تهران https://ut.ac.ir/fa. و …. انتخاب می نمایند. برای کسب موفقیت در کنکور ریاضی فیزیک باید در درس های ریاضی و فیزیک درصد بالایی را کسب نمود و این دو درس دروس اصلی و مهم هستند.

رتبه های برتر و نفرات برتر کنکور 1401 و کنکور 1402 رشته علوم انسانی چه رشته ای را انتخاب می کنند؟

پرطرفدارترین رشته های کنکور انسانی شامل رشته های حقوق، روانشناسی و فلسفه و … می باشد. در واقع رتبه های عالی کنکور انسانی معمولا رشته هایی همچون حقوق، روانشناسی، ارشد علوم قضایی، فلسفه، علوم اجتماعی، علوم سیاسی و …. را انتخاب می نمایند. در این بخش اسامی و لیست نفرات برتر و رتبه های اول تا دهم کنکور دی 1401 و کنکور 1402 رشته علوم انسانی اعلام می گردد. رتبه اول کنکور انسانی از اسفراین و رتبه های دوم و سوم رشته انسانی از شهر تهران هستند.

 انتخاب رشته های تاپ رتبه های برتر کنکور

رتبه های برتر کنکور در ایران در بیشتر موارد به دنبال رشته هایی در حوزه پزشکی، علوم پایه، مهندسی و علوم انسانی می باشند.

رشته پزشکی، رشته مهندسی برق ،رشته مهندسی مکانیک، رشته مهندسی عمران، رشته ریاضیات، رشته فیزیک، رشته شیمی، رشته علوم کامپیوتر،رشته حقوق، رشته مدیریت.

به صورت کلی، رشته هایی که در آن ها امکانات شغلی و حرفه ای بهتری برای بعد از فارغ التحصیلی وجود دارد و یا باعث رشد جایگاه اجتماعی و اقتصادی خانواده ها و افراد می شود، بیشترین طرفدار را در میان رتبه های برتر کنکور دارند.

اگر بخواهیم به صورت تخصصی تر رشته های انتخابی رتبه های ۱ تا ۱۰ را به شما در قالب یک جدول بگوییم، جدول زیر را مشاهده بفرمایید.

رشته تجربی پزشکی – دندان پزشکی دانشگاه های تهران و شهید بهشتی
رشته ریاضی کامپیوتر – مکانیک – برق دانشگاه های شریف، تهران و امیر کبیر
رشته انسانی حقوق – روانشناسی دانشگاه های تهران و شهید بهشتی
رشته هنر عکاسی – طراحی صنعتی  دانشگاه تهران

 

اسامی نفرات برتر گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است :

  • رتبه ۱ : علی رضایی ؛ تهران
  • رتبه ۲ : مسیحا باقری تنها ؛ کرج
  • رتبه ۳ : علی منصوریان ؛ کرمانشاه
  • رتبه ۴ : معین یوسفی نیا ؛ تهران
  • رتبه ۵ : امیرمحمد شربتی ناوان ؛ طوالش
  • رتبه ۶ : محمدعلی مس چی ؛ تهران
  • رتبه ۷ : آرش قوامی ؛ تهران
  • رتبه ۸ : پارسا نوروزی منش ؛ تهران
  • رتبه ۹ : محمد بنی احمدی ؛ تهران
  • رتبه ۱۰ : علی نوری ؛ تبریز

اسامی نفرات برتر گروه آزمایشی علوم تجربی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است :

  • رتبه ۱ : پرهام مصطفوی ؛ اصفهان
  • رتبه ۲ : محمد؛ قانع ؛ یزد
  • رتبه ۳ : آوا شهریاری ؛ تهران
  • رتبه۴ : نیلگون سپاس ؛ اسلام آباد غرب
  • رتبه ۵ : آرمین امامی ؛ اصفهان
  • رتبه ۶ : امیرحسین مردی زرنقی ؛ تبریز
  • رتبه ۷ : فاطمه هدایتی ؛ محلات
  • رتبه ۸ : دیاکو فاروقی ؛ سندج
  • رتبه ۹ : رضا یوسفوند ؛ خرم آباد
  • رتبه ۱۰ : سیدمحمد ؛ موسوی آباده

اسامی نفرات برتر گروه آزمایشی علوم انسانی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است :

رتبه ۱ : مهدی نیکوکار ؛ از اسفراین
رتبه ۲ : علیرضا بابایی ؛ تهران
رتبه ۳ : ملیکا حاجیلو ؛ تهران
رتبه ۴ : علی اکبر افتخاری ؛ اهواز
رتبه ۵ : حنانه سادات صالحی بایگی ؛ مشهد
رتبه ۶ : زهرا عارفی مسکونی ؛ جیرفت
رتبه ۷ : مرضیه حسنی ؛ قزوین
رتبه ۸ : امیرحسین حبیب زاده ؛ تهران
رتبه ۹ : سونیا مرادی ؛ آذربایجان چاراویماق
رتبه ۱۰ : احمد رضایی استخروئیه ؛ کرمان

بهترین مشاور به منظور انتخاب رشته کنکور کیست؟

به طور معمول، اعلام رتبه های کنکور در دهه اول مرداد ماه به وسیله ی سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می شود. بیشتر داوطلبان کنکور با مشاهده ی رتبه خود، شُکه می شوند و همچنین به دلیل نا آگاهی از اصول انتخاب رشته، تغییر ظرفیت ها در هر سال، روشن نبودن آینده شغلی و شرایط ادامه تحصیل به دنبال مشاور برای انتخاب رشته خوب می گردند. بعضی نیز به دلیل مایوس شدن از رتبه کسب شده، انتخاب رشته نمی‌کنند و پس از اعلام نتایج متوجه می‌شوند که با رتبه های بدتر از خودشان، دانش آموزانی قبول شده اند.

چرا باید بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور، برای من انتخاب رشته کند؟

چرا باید بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور، برای من انتخاب رشته کند؟

متاسفانه به دلیل تعداد زیاد دانش آموزان کنکوری و شرایط روحی داوطلبان عزیز و خانواده‌های شان، بعضی از سودجویان و مشاور نماها نیز وارد بحث انتخاب رشته کنکور خواهند شد و آسیب های جبران ناپذیری به دانش آموزان و خانواده هایشان با سخنان دروغ و غیر منطقی، انتخاب رشته های غلط و غیره وارد می نمایند. احتمالا شما هم در همه ی رسانه‌ها، تبلیغاتی از این دست دیده اید:

اول، قبولی در رشته پزشکی با رتبه ۵۰۰۰۰:

متاسفانه این مطلب به وسیله ی یکی از مشاوران در صدا و سیمای جمهوری اسلامی این خبر پخش شد. مشاور مذکور اعلام نمود در سال پیش دانش آموزی با رتبه حدودا ۵۰۰۰۰ را انتخاب رشته نمودم و در رشته پزشکی قبول شد! پس از مراجعه افراد و ثبت نام، ایشان کلا منکر این داستان شدند و هزینه مشاوره به کسی برگشت داده نشد.

دوم، خرید صندلی پزشکی:

خرید صندلی دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی و غیره در دانشگاه های معتبر. خرید صندلی نیز دروغی بیش به منظور کلاهبرداری سودجویان نمی باشد. همه ی رشته های پردیس با رتبه های بالاتر و شهریه زیاد، جذب دانشجو می نمایند.

سوم، ارتباط با سازمان سنجش:

مشاور سازمان سنجش، مشاور ارشد سازمان سنجش، مشاور ارشد آموزش و پرورش، ارتباط خویشاوندی با رئیس سازمان سنجش، وزیر، رئیس جمهور محترم، وزارت اطلاعات و غیره را همه کذب محض دانست و کسانی که دارای این ارتباطات هستند هیچگاه به کسب در آمد از طریق انتخاب رشته، احتیاجی نخواهند داشت.

چهارم، آگاهی از قوانین خاص و پشت پرده در سازمان سنجش:

متاسفانه بعضی از مشاوران با بیان اصطلاحات من در آوردی، دانش آموز را می ترساند.

پنجم، انتخاب رشته به روش های QWE,SFG,….:

همه ی این عناوین، جنبه تبلیغاتی داشته و از اصول تایید شده سازمان سنجش پیروی نخواهند کرد.

ششم، ارتباط با نمایندگان محترم مجلس:

روسای دانشگاه های معتبر، وزیر علوم و … و فرستادن شما به رشته پزشکی فلان دانشگاه از دی ماه، بدون آن که در انتخاب رشته قبول شده باشید. به طور معمول این افراد مبلغ هنگفتی را به منظور پیش پرداخت از شما می گیرند و پس از ۶ ماه اگر بتوانید آن ها را بیابید می گویند ”در صورت شکایت،خود شما هم مجرم هستید و از ورود به دانشگاه محروم خواهید شد” .

داوطلب عزیز همه ی این موارد و تبلیغاتی از این دست، کذب محض بوده و برای کلاهبرداری از شما به وجود آمدند. درنتیجه آینده خود را دست هر کسی نسپارید و به درستی تصمیم بگیرید.

به چه کسی برای مشاوره انتخاب رشته کنکور باید اعتماد کنیم؟

ویژگی ‌های بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور:

یک مشاور انتخاب رشته خوب، باید ویژگی های زیر را داشته باشید که به آن ها اشاره می کنیم:

با تجربه و حرفه‌ای بودن مشاور:

یک مشاور خوب باید دارای تجربه کافی در امر انتخاب رشته باشد.

ویژگی ‌های بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور

Education, teaching, learning concept. High school students or classmates group tutor in library studying and reading with helps friend doing homework and lesson practice preparing exam to entrance.

انتخاب رشته با مدل‌ها و اطلاعات آماری گوناگون:

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور، تنها به یک منبع اعتماد نکرده و اطلاعات و داده های آماری و غیره را از منابع گوناگون تهیه می‌کند.

انتخاب رشته شامل مراحل گوناگونی است.

 

 

  • اول، انتخاب رشته به وسیله ی قویترین نرم افزار و بانک داده کشور.
  • دوم، انتخاب رشته دستی با داده های آماری تحلیل شده سال های قبل.
  • سوم، انتخاب رشته دستی با داده های آماری سال ۱۴۰۰، تخصیص سهمیه ها و ظرفیت ها.
  • چهارم، انتخاب رشته با توجه به آینده پژوهی، صعود و سقوط رتبه ‌های پذیرفته شده با توجه به اقبال عمومی.

آینده پژوهی برای بهترین و پردرآمد ترین مشاغل آینده:

  • اول، آشنایی با رشته های دانشگاهی.
  • دوم، بازار کار.
  • سوم، ادامه تحصیل.
  • چهارم، امکان تغییر رشته به رشته های بهتر و بالاتر.

آگاهی مشاور از قوانین به روز کشور:

داشتم آگاهی از آخرین قوانین نظام وظیفه، قوانین پذیرش دانشجو، شرایط انتخاب رشته دانشجویان انصرافی و غیره حائز اهمیت است. بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور می تواند به کمک اطلاعات سال های گذشته، تعداد ظرفیت ها در کنکور سال جاری، تغییر سهمیه ها و همچنین پیش بینی استقبال دانش آموزان از رشته های خاص در همان سال بتواند قبولی فرد را در رشته های خاص حدس زند.

چرا باید با یک مشاوره ی حرفه ای مشورت کنیم؟

در سال های قبل بعضی از داوطلبان با رتبه های بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ در پذیرش دانشگاه مردود گشته اند، یعنی در هیچ رشته ای پذیرفته نشده اند. پس از اعلام اعتراض به سازمان سنجش و رسانه ای شدن این امر، رئیس محترم سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام نمودند که این افراد در فرم انتخاب رشته خود، تنها ۲ یا ۳ رشته انتخاب نمودند که در هیچ یک پذیرفته نشدند. برای مثال پزشکی دانشگاه تهران و پزشکی شهید بهشتی را انتخاب کردند.

چرا باید با یک مشاوره ی حرفه ای مشورت کنیم؟

استدلال آنها برای انتخاب تنها ۲ رشته، قبولی دوستان یا اقوام خود در سال های گذشته با رتبه های بالاتر در این رشته ها می باشد. لازم به توجه است، هر سال به دلیل تغییر ظرفیت دانشگاه ها، تعداد داوطلبان، تغییر سهمیه ها انتخاب رشته مخصوص به خود را داشته و حتما باید به کمک مشاوری آگاه و باتجربه و ظرفیت های اعلام شده در همان سال، دست انتخاب رشته زد.

در طی فرآیند انتخاب رشته، مشاور حرفه ای خواهد توانست آینده روشنی از بازار کار، ادامه تحصیل و یا حتی تغییر رشته به رشته دلخواه را ترسیم نماید. همچنین با انتخاب های درست و اصولی می تواند احتمال قبولی شما را به ۱۰۰ درصد مبدل کند.

سوال متداول

رتبه های برتر کنکور در ایران در بیشتر موارد به دنبال رشته هایی در حوزه پزشکی، علوم پایه، مهندسی و علوم انسانی می باشند.

رشته پزشکی، رشته مهندسی برق ،رشته مهندسی مکانیک، رشته مهندسی عمران، رشته ریاضیات، رشته فیزیک، رشته شیمی، رشته علوم کامپیوتر،رشته حقوق، رشته مدیریت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *