ویژه کنکور

اگر کنکور را سفید بدهیم چه می شود؟

سفید دادن پاسخنامه کنکور می تواند دلایل و انگیزه های مختلفی داشته باشد که در هر صورت راه مناسبی برای بدست اوردن ترازها و قبولی در رشته محل های دانشگاه های سراسری کشور نخواهد بود درنتیجه شانس قبولی خود در اغلب رشته های دانشگاه های دولتی را از دست داده اید، و از آن به بعد یا می توانید برای کنکور سال آینده خود را آماده کنید و یا در دانشگاه ها و رشته های بدون کنکور، بر اساس سوابق تحصیلی و شهریه پرداز تحصیل نمایید.

اگر کنکور را سفید بدهیم چه می شود؟

برای دانش آموزان و داوطلبانی که به هر دلیلی نتوانستند برای کنکور بخوانند و به خوبی مطالعه کنند و در روز کنکور خوب جواب دهند این سوال پیش می آید که اگر کنکور را سفید بدهیم، چه اتفاقی می افتد؟
پاسخ  این است که وقتی که پاسخنامه کنکور خود را سفید تحویل دهید، هنگام بررسی پاسخنامه برای اعلام نتیجه و صدور کارنامه اول کنکور سراسری، شما جزو افراد غایب تلقی می شوید و ترازی برایتان صادر نخواهد شد. همچنین رتبه های بسیار زیادی مثلا پنج یا شش رقمی برایتان به ثبت می شود.پس  فکر نکنید که با این کار می توان در دانشگاههای برتر و یا سایر رشته ها مثل پیراپزشکی، دبیری و … قبول می شوید. اما ممکن است بتوان در دانشگاه هایی چون پیام نور و غیرانتفاعی ها پذیرش شد، چرا که ظرفیت آن ها به قدری زیاد بوده که مشکلی با پذیرش دانشجویان نداشته و صرفا با پرداخت شهریه می توان در آن ها تحصیل نمود.لذا با بدست آوردن این آگاهی به شما توصیه می کنیم  که کنکور تان را بدون پاسخ به پایان نرسانید و به حداقل تعدادی از تست های آزمون سراسری که از پاسخ آن ها مطمئن هستید، پاسخ دهید تا هنگام صدور کارنامه کنکور، ترازی داشته باشید. بدون شک داوطلبانی می توانند در آزمون سراسری به نتیجه و هدف دلخواه خود دست یابند که با پشتکار و برنامه ریزی، مطالعه کرده و خود را برای پاسخگویی به تست های کنکور آماده کرده اند.

مجاز شدن با پاسخنامه خالی وسفید

ممکن است با تحویل دادن پاسخ نامه سفید مجاز به انتخاب رشته شوید اما این مجاز شدن برای رشته های با کنکور نخواهد بود و مجاز هستید که رشته هایی را انتخاب کنید که پذیرش آن ها بر اساس سوابق تحصیلی است.

پاسخنامه سفید و شانس قبولی در دانشگاه سراسری

همان طور که گفتیم، اگر پاسخنامه کنکور تان را سفید تحویل دهید، جزو غایبان جلسه آزمون سراسری تلقی خواهید شد. از طرفی دیگر هم نمی توان گفت که شانس قبولی با پاسخنامه سفید در دانشگاه های سراسری صفر است، ممکن است که بعد از اعلام نتایج جزو افراد مجاز به انتخاب رشته ی کنکور سراسری قرار گرفته و حتی قبول هم بشوید. نکته قابل توجهی که در این ماجرا لازم به ذکر است، این است که حتی اگر کسی با پاسخنامه سفید در دانشگاه سراسری پذیرفته شود، قبولی در رشته او صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت گرفته است و قطعا چنین رشته هایی، در دسته رشته های  سطح پایین و کم طرفدار با بازارکار ضعیف قرار می گیرند.

پاسخنامه سفید و شانس قبولی در دانشگاه آزاد

قبل از پرداختن به این مطلب در این رابطه باید اشاره کنیم  که رشته های تحصیلی در دانشگاه آزاد به دو گروه تقسیم می شوند.گروه اول شامل رشته های بدون نیاز به کنکور و گروه دوم شامل رشته هایی است که بر اساس رتبه و تراز کسب شده در کنکور می توانید در آن ها تحصیل نمایید. رشته های بدون کنکور، همان رشته هایی هستند که پذیرش خود را صرفا بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام می دهند. برای قبولی و تحصیل در این رشته ها لازم است که بر اساس شهر، دانشگاه و رشته مورد نظرتان، حداقل معدل مد نظر دانشگاه آزاد را کسب کرده باشید. معدل کتبی دیپلم در حال حاضر برای قبولی در دانشگاه های آزاد مد نظر  است و پذیرش دانشجو بر اساس آن صورت می گیرد.لازم به ذکر است که با فرضیه اگر کنکور را سفید بدهیم، می توانیم در همان رشته پرطرفدار اما در دانشگاه آزاد تحصیل نماییم نیز کاملا غلط است. چرا که این پذیرش براساس سوابق تحصیلی برای دسته ای از رشته های دانشگاهی برقرار است که آن ها هم جزو رشته های کم طرفدار و کم رقابت می باشند.بدیهی است که برای تحصیلی و قبولی در رشته هایی چون پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و یا مهندسی های برجسته و رشته های تاپ گروه کنکور انسانی در دانشگاه آزاد نیز می بایست حتما تراز و رتبه های  لازم و مطلوبی بدین منظور داشته باشید.

پاسخنامه سفید و شانس قبولی در دانشگاه فرهنگیان

در سال های اخیر دانشگاه فرهنگیان بین داوطلبان بخصوص داوطلبان دختر بسیار پرطرفدار شده است و باید کلی تلاش کرد که با پاسخنامه سیاه هم در آن قبول شوید. اگرشما قصد قبول شدن دردانشگاه فرهنگیان را دارید و می خواهید ازطریق پاسخنامه سفید به آن برسید، باید خیالتان را راحت کنیم که با پاسخنامه سفید هیچوقت نخواهید توانست وارد دانشگاه فرهنگیان شوید.

پاسخنامه سفید و شانس قبولی در دانشگاه پیام نور

پذیرش در دانشگاه پیام نور هم از طریق سابقه ی تحصیلی و معدل دیپلم انجام می گیرد. پس با دادن پاسخنامه سفید باز ترازی برای شما در نظر گرفته نمی شود و رتبه شما بر اساس سابقه ی تحصیلی شما خواهد بود.هر ساله علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور می توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته در دو نوبت مهر و بهمن ماه بر اساس سوابق تحصیلی مدرک دیپلم خود اقدام کنند.

منفی زدن نیز مانند پاسخ نامه ی سفید است؟

چه پاسخ نامه سفید تحویل دهید و چه منفی بزنید، شانس قبولی در دانشگاه سراسری بر اساس رتبه کنکور را نخواهید داشت. اما با منفی زدن نیز می توانید براساس سوابق تحصیلی پذیرش شوید و جای نگرانی از این بابت نیست.

راهکار هایی برای سفید ندادن کنکور در زمان کم

هیچ داوطلب دوست ندارد و نمی خواهد پاسخ نامه کنکور را سفید تحویل بدهد مگر اینکه قصدش فقط آشنایی با فضای کنکور باشد و قرار است خودش را برای کنکور سال بعد آماده کند.

اما اگر نزدیک به زمان کنکور هستید و می خواهید وارد دانشگاه دولتی شوید و نمی خواهید پاسخ نامه سفید تحویل دهید راهکار هایی برای شما ارائه خواهیم داد.

1.تمرکز روی یک یا دو درس

در صورتی که مدت کمی برای روز کنکور برایتان وقت باقی مانده است باید یک یا دو درس که در آن از همه دروس بهتر هستید را پیدا کنید. وقت باقی مانده را روی این یک یا دو درس تمرکز کنید. بخوانید و مرور کنید تا روز کنکور، اگر زمان داشتید جمع بندی نیز انجام دهید. خیلی از افراد در کنکوربه دلیل تسلط نداشتن برمطالب خوانده شده منفی می زنند اگر شما منفی نزنید و همین مقدار که خوانده اید را اندکی مثبت بزنید از ۵۰ درصد افراد کنکوی جلوتر خواهید بود.

2.بررسی کنکور های پیشین

بابررسی تست های کنکور سال های اخیر و کارکردن روی آنها می تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد.آشنایی با تست ها و آشنایی با نحوه طراحی سوالات طراحان به شما ایده هایی را می دهد که کدام بخش ها را باید بخوانید.شرکت در آزمون های شبیه ساز کنکور نیز می تواند به شما کمک کند زیرا این آزمونهای شبیه کنکور هستند و بسیار می تواند در آماده سازی شما برای کنکور اصلی کمک کند.

سوالات متداول

1.اگر پاسخنامه کنکور را سفید بدهیم، چه اتفاقی می افتد؟

همان طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شد، در صورت این کار جزو غایبان کنکور تلقی شده و ترازی برای شما صادر نخواهد شد. توضیحات بیشتر در مقاله ارائه شده است.

2.اگر کنکور را سفید بدهیم می توانیم در دانشگاه سراسری تحصیل کنیم؟

در صورت سفید دادن پاسخنامه کنکور، ممکن است در برخی رشته های بدون کنکور و پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی قبول شوید. توضیحات بیشتر در این مقاله ارائه شده است.

3.اگر کنکور را سفید بدهیم می توانیم در دانشگاه آزاد تحصیل کنیم؟

همان طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شد، در صورت سفید دان پاسخنامه کنکور، می توانید در رشته های بدون کنکور و کم طرفدار دانشگاه آزاد با داشتن شرایط معدلی دیپلم خواسته شده، تحصیل نمایید.

4.اگر کنکور را سفید تحویل بدهیم اصلا نمی توانم انتخاب رشته کنم؟

سفید دادن پاسخنامه کنکور به منزله غایب بودن شما در کنکور است. علاوه بر این برای شما تراز در نظر گرفته نمی شود. اما این به این معنی نیست که شما مجاز به انتخاب رشته نیستید. شما مجاز به انتخاب رشته در رشته هایی هستید که پذیرش آن ها بر اساس سوابق تحصیلی است.

5.اگر کنکور را سفید بدهیم می توانیم در دانشگاه پیام نور شرکت کنیم؟

بله پذیرش دانشگاه پیام نور از طریق سابقه ی تحصیلی مدرک دیپلم هم انجام می گیرد و در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه هر سال دانشجو می پذیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *