ویژه کنکور

بیشترین رشته های انتخاب شده رتبه های برتر

بیشترین رشته های انتخاب شده رتبه های برتر

منظور از رتبه های برتر کنکور، کسانیند که تو هر رشته، رتبه های ۱  تا ۱۰ را کسب کردن و این آدما همیشه مورد توجه همه داوطلبای کنکور سراسری قرار می گیرن. انتخاب رشته ی اونا ملاک و الگو برای شرکت کنندگای دیگه ست و همچنین تو سالای دانشجویی هم به عنوان مشاور مورد استفاده قرار می گیرن. هر چند که انتخاب رشته رتبه های برتر کنکور و نحوه ی مطالعه اونا تنها الگو و مسیر درست نیست و البته پیگیری محض از روند موفقیت شون اصلا کار عاقلانه ای نیست؛ چرا که هر فردی مسیر شغلی و تحصیلی منحصر به فردی داره. اما برای اون دسته از داوطلبایی که علاقه دارن بدونن که رتبه برتر کنکور بیشتر به سمت چه رشته هایی گرایش دارن، این مطلب رو نوشتیم که می تونین با مطالعه اون اطلاعات لازم رو در این باره به دست بیارین. پس با ما همراه بمونین.

رتبه های برتر کنکور سراسری چه رشته ای رو انتخاب می کنن؟

مهلت چند روزه انتخاب رشته برای داوطلبای کنکور، شاید به اندازه ی یک یا چند سال تلاش شبانه‌ روزی، سرشار از التهاب و استرسه. مشورت با کساییه که ناآگاه و یا بهره ‌گیری از مشاورای اشتباه ممکنه زحمات چند ساله داوطلب رو بر باد بده و سرنوشت شون رو برای همیشه تغییر بده؛ چه بسا دانش‌ آموزایی با معدل و حتی رتبه‌ های نه‌ چندان قابل توجه، در رشته‌ ها و دانشگاه‌ هایی پذیرفته شدن که رتبه‌ های بهتر با انتخاب رشته اشتباه، نتونستن جواز قبولی تو اونا رو بگیرن.

رتبه های برتر کنکور سراسری چه رشته ای رو انتخاب می کنن؟

توی جدول زیر تو هر زیر گروه رشته های پر طرفدار هر رشته رو معرفی کردیم. این جدول فقط نشان می ده که رتبه های برتر کنکور سراسری چه رشته ای رو انتخاب کردن. اما به هیچ وجه نباید ملاک انتخابتون باشه. این که اون رشته انتخاب رتبه اول کنکور بوده نمیشه ملاکی برای انتخاب مسیر آینده تون هم باشه، چون که انتخاب رشته شما باید بر اساس علاقه و استعدادتون انجام بشه. اما با توجه به اطلاعات این جدول می تونین با مشاور خودتون در مورد این جدول برآورد داشته باشین.

انتخاب رشته رتبه برتر های کنکور
زیر گروه رشته پرطرفدار دانشگاه پرطرفدار
ریاضی مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی برق صنعتی شریف، تهران، امیر کبیر
تجربی پزشکی، دندان پزشکی تهران، شهید بهشتی
علوم انسانی حقوق، روانشناسی تهران، شهید بهشتی
هنر عکاسی، طراحی صنعتی تهران

این رشته ها انتخاب رتبه های اول تا دهم کنکور تو سالای گذشته بوده. قطعا رتبه های ۱۱ تا ۹۹ کنکور رشته های دیگه ای رو هم انتخاب کردن اما انتخاب رتبه های ۱ تا  ۱۰ تو محوریت همین رشته های جدول بالاست.

اهمیت انتخاب رشته درست برای رتبه های تک رقمی و دو رقمی:

قطعا این داوطلبا با انتخابای اول خودشون می توانند تو هر رشته و دانشگاهی پذیرفته شن و شاید نیازی به مشاور انتخاب رشته برای کامل کردن فرم انتخاب رشته کنکور هم نباشه! اما در کنار راحتی این کار، اولویت بندی برای این دسته بسیار مهمه و با این که  قبولی شون آسونه اما کوچک ترین اشتباهی می تونه تمام نتیجه رو برهم بزنه.

اگه توجه کرده باشین تو سالای قبل، جمع زیادی از رتبه های دو رقمی رو که علی رغم رتبه خوب نتونسته بودن تو رشته و دانشگاه خوبی پذیرفته شن نسبت به انتخاب خودشون پشیمون بودن و انتخاب رشته اشتباه، آینده شون رو به مسیر دیگه ای کشوند.

اهمیت انتخاب رشته درست برای رتبه های تک رقمی و دو رقمی

به خاطر همین موضوع اولویت بندی، انتخاب رشته های مورد علاقه بر اساس اولویت، انتخاب دانشگاه بر اساس درجه علمی و … از جمله مواردیه که حتما تو انتخاب رشته رتبه های برتر کنکور سراسری باید مورد توجه قرار بگیره، چون که همیشه نمیشه مطمئن بود که با انتخاب اول قبولی نهایی اتفاق می افته.

اشتباهای عبرت انگیز تو انتخاب رشته رتبه های خوب کنکور:

داوطلبایی که رتبه های برتر رو کسب کردن می تونن دچار عجله شده و چند نکته بسیار مهم و حساس را نادیده بگیرن و در نهایت به نتیجه دلخواه نرسن. چند مورد از بزرگ ترین و جبران ناپذیر ترین اشتباهات تو انتخاب رشته رو مورد بررسی قرار می دیم تا شما تو زمان انتخاب رشته دچار اشتباهای رایج گذشتگان که مایع عبرت شدن نشین.

اول، انتخاب رشته بدون علاقه:

برای مثال رتبه های برتر کنکور تجربی تصور می کنن که حتما باید وارد رشته پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی شن، اما اول باید علاقه داوطلب بررسی شه؛ تو سالای قبل بودن رتبه های برتری که به خاطر علاقشون وارد رشته های پیراپزشکی و یا علوم پایه شدن و تونستن موفقیتای شغلی و تحصیلی زیادی رو کسب کنن.

دوم، اشتباه وارد کردن کد رشته ها:

از موارد دیگه ای که تو زمان انتخاب رشته از روی عجله و یا اطمینان خاطر برای قبولی اتفاق میوفته اشتباه وارد کردن کد رشته ها تو سایت سازمان سنجشه. به همین خاطر حتما به دقت این موارد رو کنترل کنین.

اشتباهای عبرت انگیز تو انتخاب رشته رتبه های خوب کنکور

سوم، انتخاب کم تو فرم انتخاب رشته:

این موضوع اهمیت بسیار زیادی داره، بیشتر رتبه های برتر از ۱۵۰ انتخابی که برای کنکور سراسری دارن، فقط ۵ تا ۱۰ انتخاب دارن. هر سال بررسی نتیجه انتخاب رشته و تقاضای داوطلبا متفاوت می شه، بنابراین بهتره که تو فرم انتخاب رشته در انتها چندین کد رشته شبانه، پیام نور، پردیس خودگردان و غیر انتفاعی هم وارد کنین تا اگه انتخابای قبلی رو پذیرفته نشدین، با پدیده ی مردودی تو انتخاب رشته رو به رو نشین. همچنین انتخاب کردن کد رشته های غیر از دوره روزانه برای کنکور روزانه سال بعد در صورت قبول شدن محدودیتی نداره.

لازم به ذکره، متاسفانه بعضی از مشاورا به دستکاری کارنامه ها می پردازن و به هیچ عنوان نمی شه از رتبه های خیلی بد قبولی خیلی خوب داشت، چون که سازمان سنجش و آموزش کشور اصول خاصی داره و از ظرفیت و رشته های پنهون هم خبری نیست. از سمت دیگه انتخاب مشاور خوب برای انتخاب رشته رتبه های برتر، کافیه تا یه جلسه با مشاور داشته باشین تا میزان سواد، اطلاعات و سابقه اون رو بررسی کنین تا آینده خود را به دست سودجویان این حوزه نسپارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *