تجربی, تحلیل سوالات کنکور

تحلیل سوالات درس فیزیک دی ماه کنکور تجربی 1402

کنکور-دی-فیزیک

1.مقدمه ای بر تحلیل سوالات فیزیک کنکور دی ماه:

با عرض سلام و خسته نباشید ، امیدوارم حالتون خوب باشه و کنکور خوبی رو پشت سر گذاشته باشید.قراره سوالات فیزیک امروز رو براتون تحلیل کنیم.

2.دیدگاه کلی و رویکرد ها در طرح سوالات:

امسال یک تعداد از سوالات بسیار وقتگیر بودن . یه تعداد از کانال ها میگفتن که سطح سوالات آسون بود ولی ببینین سوالات ساده داشت ، تیپ تست ها تکراری بودن و عملا همون چیزایی بودن که تو کتاب های تست میدیدیم ولی سوالات وقتگیر هم داشت یعنی ممکن بود وارد سوال بشین و کلی تایم از دست بدین و عملا وقتی که الان سه دفترچه ای شده و فیزیک و شیمی کنار هم قرار گرفتن ، صرفا فیزیک رو دیدن معنایی پیدا نمیکنه و نمیشد تایمتون رو صرف سوالات وقتگیر کنین و شیمی رو از دست بدین ؛ پس سطح سوالات متوسط روبه بالا بود و تقریبا مثل کنکور سال قبل.

3.نحوه چینش سوالات:

چینش سوالات به ترتیب دوازدهم بعد یازدهم و در آخر دهم بوده. فصل ها هم به ترتیب حرکت ، دینامیک ، نوسان و فیزیک اتمی . پایه یازدهم و دهم هم به همین ترتیب سال های قبل البته به جز 4 سوال آخر که چینش به هم خورده بود .

4.تعداد سوالات هر پایه و فصل:

نکته خیلی مهم ؛ از 30 سوال 15 تا متعلق به پایه دوازدهم بود . یعنی 50 درصد کل سوالات فقط از دوازدهم بود که نشون دهنده اهمت این پایه است . فصل اول و دوم دوازدهم که معمولا دانش آموزا حذف میکنن و فکر میکنن سوالات کمتری ازش میاد، دارای 7 سوال بود و این در صورتی هست که پایه دهم فقط شش سوال داشته که از بین فصول دهم هیچ سوالی از اندازگیری مطرح نشده بود و فصل های دیگه هر کدوم دو سوال داشتن. اما نیمسال دوم دوازدهم که سوالاتش راحتتر هست  هم 8 سوال رو به خودش اختصاص داده بود در حالی که کل پایه یازدهم که مباحثی مثل مدار و الکتریسیته ساکن داره که برای تعدادی از دانش آموزا سخته ، با این همه چالش فقط 9 سوال و از هر فصل 3 سوال داشت ، و همه اینها به ما نشون میده که باید چطور مدیریت کنیم ، چه فصل هایی رو بیشتر بخونیم و کدومارو اگه تایم نداشتیم کمتر بخونیم . سوالات پایه دوازدهم هم شامل 2 سوال نوسان(1 سوال ترکیبی با دینامیک) ، 3 سوال موج ، 4 سوال حرکت و 3 سوال دینامیک میشد.

5.تیپ و سبک سوالات درس فیزیک کنکور امسال:

خیلی سوالات عجیب و غریبی نداشتیم و ایده سوالات تکراری بود و اینطوری بوده که اگر شما فیزیک رو یه آموزش خوبی داشتین ، تست میزدین و روی تیپ تست های مختلف تسلط داشتین میتونستین به نتیجه خوبی برسین.

6.درصد مناسب :

با توجه به سطح سوالات برای یک دانش آموز متوسط درصد 40 تا 60 خوب بود و برای دانش آموزای قوی اگر مدیریت خوبی میکردن و هیجانات خودشون رو میتونستن کنترل کنن درصد 65 تا 75 دور از ذهن نبود 7.توصیه و سخن پایانی: اگه بخوایم یه توصیه ای برای بچه های تیر داشته باشیم باید بگم چیزی که تو این دفترچه مهمه تایم هست و نمیشه نگاه تک بعدی به فیزیک داشت و باید مدیریت خوب ، استراتژی مناسب و هدف گذاری برای آزمونتون داشته باشید. به علاوه چیزی که در این کنکور و کنکور های اخیر مطرح هست ، کنترل هیجاناته یعنی وقتی با چندتا سوال سخت برخورد میکنین خیلی مهمه که هیجان خودتون رو بتونید کنترل کنید و خودتونو نبازید چون قطعا سوالات ساده تر در ادامه این سوالات دشوار قرار داده شدن؛ پس باید شرایط رو کنترل کنید و استراتژی خودتون رو به هم نریزید .
نویسندگان تحلیل سوالات درس فیزیک
مصاحبه
دکتر محمدحسین یوسف‌پور- پزشکی بیرجند
مصاحبه
دکتر حدیث نریمانی-پزشکی کرمانشاه

2 فکر در مورد “ تحلیل سوالات درس فیزیک دی ماه کنکور تجربی 1402

  1. سیّدمحمّدزعفرانچی گفت:

    از لحاظ استاندارد آموزشی،باز هم سوءالاتی بود که از لحاظ تفهیم نیاز به خدمات کمک آموزشی داشت.

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      ممنون از توجهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *