ویژه کنکور

درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی

همه ی ما بر این واقعیت آگاهیم که فشار درس و استرسی که قبل از کنکور بر داوطلب تحمیل می‌شود، به‌اندازه‌ای سنگین است که ممکن است گاهأ موجب ترس از شکست و حتی پشیمانی گردد. اما یکی از راههایی که این فشار را می تواند کم کند بهره‌گیری از تجربیات افراد موفق است، قطعاً  با استفاده از تجربیات آنها از میزان فشار کاسته می شود، به این مسیر دلگرم خواهید شد و متوجه می‌شوید که کسب رتبه زیر 1000 کنکور تجربی، چندان دور از انتظار  نخواهد بود. بنابراین با امید به اینکه شما نیز یکی از افراد موفق در کنکور پیش رو باشید بر این اساس طی بررسی کارنامه افرادی که رتبه‌های آن‌ها زیر 1000 بوده به نتایجی دست‌یافته‌ایم که با ارائه آن‌ها داوطلبان می‌توانند برای حضور در رشته موردعلاقه خود، تلاش کنند.پیش از هر چیز بد نیست بدانید که برخورداری از یک برنامه درست، عامل مهم واصلی افراد دارای رتبه زیر 1000، دررسیدن به اهداف موردنظرشان است. درواقع آن‌ها، قبل از توجه به درصد موردنیاز برای کسب رتبه ایده آل، به فکر راهکاری برای قرار گرفتن در مسیر درست هستند. به همین دلیل با در اختیار داشتن یک پلان مشخص و دریافت مشاوره صحیح، عملکرد موفقی در دستیابی به اهداف خود دارند.

در مسیر رتبه زیر 1000شدن تجربی چه مواردی لازم و ضروری است؟

در کارنامه کنکور سراسری دو رتبه برای داوطلب درج می شود. یکی رتبه در سهمیه و یکی رتبه کشوری. برای انتخاب رشته کنکور دانشگاه های سراسری رتبه در سهمیه ملاک قرار می گیرد اما در انتخاب رشته دانشگاه آزاد رتبه کشوری شما بررسی می شود. رتبه کشوری ، وضعیت شما را نسبت به داوطلبان کل کشور در گروه آزمایشی نشان می دهد .وجود برخی شرایط و ابزارها جهت کسب درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی از اقدامات ضروری داوطلبان به‌حساب می‌آید که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

1.داشتن یک برنامه‌ریزی اصولی

با توجه به رقابت سخت و نفس‌گیری که برای قبولی در آزمون سراسری و تحصیل در رشته‌های پرطرفدار وجود دارد، فرصتی برای آزمون‌وخطا باقی نمی‌ماند و داوطلبی که تمام آینده خود را در کنکور و قبولی تصور می‌کند، بایستی تمام تلاش خود را صرف آمادگی کامل در تمام دروس و ایجاد یک برنامه استاندارد، اصولی و همه‌جانبه نماید.هرچند تهیه و تنظیم یک برنامه که در آن روش مطالعه اصولی هر درس، نحوه تست‌زنی و مواردی که موفقیت و پیشرفت شما درگرو یادگیری آن است، یک امر تخصصی و زمان‌بر است. اما به‌رغم تجربه کم و بی‌اطلاعی داوطلب، این امکان هست که براساس شناخت کلی از خود و شرایط زندگی، همچنین میزان توانایی و تسلطی که بر هریک از دروس کنکور دارد، و در آخر استفاده از راهنمایی و تجربه یک مشاور باتجربه یک برنامه کاربردی را طراحی و استفاده نماید. چراکه بدون تردید، وجود یک برنامه مدون، مسیر رسیدن به اهداف و رشته موردعلاقه را ساده می‌کند. بنابراین برای کسب درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی به‌هیچ‌عنوان از برنامه‌ریزی غافل نشوید.

2.استفاده از منابع کمک آموزشی باکیفیت

همه داوطلبان در هر سطح علمی که باشند، نیازمند یک سری منابع و کتب کمک آموزشی جهت مطالعه دروس کنکور می‌باشند. امروزه انواع مختلفی از کتاب‌های کمک‌آموزشی در اختیار داوطلبان قرار دارد. اما نکته حائز اهمیت، انتخاب منابعی است که از کیفیت لازم برخوردار باشند و نیاز داوطلب را برای رفع اشکال و یادگیری بیشتر و بهتر کاملاً برطرف شود.منابع باکیفیت اساسأ دارای محتوای مفیدی هستند که کاملاً مرتبط و متناسب با سؤالات کنکور سالهای قبل بوده و به تست‌های مهم اشاره دارند. یادتان باشد که با خرید چندین منبع و کتاب برای هر درس، تنها تمرکز خود را ازدست‌داده و در یادگیری مطالب دچار سردرگمی می‌شوید و زمانتان را از دست می دهید. بنابراین بهتر است تنها به یک منبع کتاب کمک‌درسی اکتفا نمائید. خود کتاب درسی نباید فراموش شود و کم اهمیت جلوه داده شود. اما توصیه می‌شود با توجه به برخی ابهامات در توضیح مباحثی خاص، همواره بر ضرورت وجود یک درس‌نامه یا منبع کمک آموزشی باکیفیت تهیه و استفاده گردد.

3.تست‌زنی مداوم

یکی از عوامل مؤثر در کسب درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی توسط داوطلب کنکور، تبحر در تست‌زنی و تکنیکهای آن و سرعت‌بالای درک سؤالات آزمون و تصمیم‌گیری برای انتخاب گزینه صحیح است. درواقع به همان اندازه که وجود کتاب‌های کمک‌آموزشی در تقویت سطح مطالعاتی داوطلب مؤثر می‌باشد، تمرین تست‌زنی پس از خواندن هر درس و استفاده از تست‌های کنکور سراسری نیز، ضرورتی بسیار مهم محسوب می‌شود که هر داوطلب باید توجه ویژه‌ای را صرف آن نماید.

4.شرکت در آزمون‌های آزمایشی شبیه سازکنکوری

داوطلبانی که قصد دارند برای شرکت در کنکور از آمادگی صددرصدی و کامل برخوردار باشند، بایستی شرکت در آزمون‌های آزمایشی شبه کنکوری را نیز در برنامه خود قرار داده و این فرصت را غنیمت بشمارند. درواقع آزمون‌هایی که پیش از کنکور سراسری برگزار می‌شوند، یک آمادگی اولیه را در داوطلب ایجاد نموده و ضمن آشنایی با فضای کنکور، باعث کاهش استرس ناشی از شرکت در جو دلهره‌آور آزمون اصلی نیز خواهد شد. این مسئله به‌ویژه برای داوطلبانی که برای نخستین بار کنکور را تجربه می‌کنند، از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد. توصیه میکنیم برای غلبه بر ترس و آشنایی کافی با فضای سنگین کنکور، در طول سال چندین بار بایستی خود را توسط آزمون‌های آزمایشی محک زده و آماده کنید.تا این فضا کاملا برایتان عادی و عاری از هرگونه فشار و استرس باشد.

خصوصیاتی فردی و شخصیتی که برای کسب رتبه زیر 1000 به شما کمک میکنند

1.هدف

داشتن هدف میتواند یه نیروی شگفت انگیز برای شما باشد. هدف اصلی ترین نیروی محرک شما برای ادامه دادن مسیراست. برای اینکه پر توان در مقابل موانع بایستید و آنها را پشت سر بگذارید.

2.استقامت

مسیرکنکور مسیری پر فراز و نشیب است .مسیری پراز دشواری و چالشها و موانعسخت که بایستی یکی یکی آنها را حل کنید و بدون خستگی و کم آوردن پشت سر بگذرانید .استقامت شما باعث می شود که با هر بادی نلرزید و مسیر خودتان را گم نکنید.

3.صبر

تحمل و صبور بودن میتواند شما را از باقی رقیبان خود که در کنکور دارید، متمایز کند و همچنین باعث افزایش توان شما در مسیر موفقیت می شود.

نکات مهم و کلیدی برای قبولی کنکور با رتبه زیر 1000 در 3 ماه

دانش‌آموزان و داوطلبانی که فقط برای کنکور سه ماه فرصت دارند باید یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند. این برنامه‌ریزی دقیق کمک می‌کند تا دانش‌آموز در یک مسیر درست حرکت کند. بنابراین اولین قدم در این مسیر، برنامه‌ریزی اصولی و دقیق است. ما در این قسمت برخی از نکات کلیدی که در این مسیر بسیار مهم هستند را به شما معرفی می‌کنیم:

  • برنامه‌ریزی دقیق
  • مدیریت زمان
  • خلاصه‌نویسی
  • مطالعه بودجه‌بندی کنکور
  • سوالات کنکور سال‌های اخیر
  • بررسی رتبه‌های قبولی در دانشگاه‌ها
  • مطالعه مباحث و مفاهیم مهم
  • شرکت در آزمون‌های مشابه کنکور
  • مطالعه کلیات درس
  • تقویت حافظه و تست زنی
  • استفاده از بهترین منابع

1.برنامه‌ریزی دقیق برای قبولی کنکور در سه ماه

برنامه‌ریزی دقیق یکی از مهم‌ترین نکات برای قبولی کنکور در 3 ماه است. دانش‌آموزان بسیاری از زمان خود به خوبی استفاده نکرده‌اند و تنها 3 ماه تا کنکور زمان دارند. اولین کاری که باید انجام دهید نوشتن یک برنامه منظم است.

این برنامه به شما مسیر را نشان می‌دهد و موارد کلیدی را مشخص می‌کند. برنامه‌ریزی با توجه به توانایی‌های هر فردی متفاوت است. بنابراین هر دانش‌آموزی باید با توجه به معیارها و امکانات خود برنامه‌ریزی داشته باشد. نکات کلیدی زیر را در برنامه‌ریزی رعایت کنید:

  1. ایجاد اهداف کوتاه‌مدت
  2. انعطاف‌پذیری در برنامه
  3. تعیین زمان مشخص برای حل تمرین
  4. تعیین زمان مشخص برای استراحت
  5. زمان‌های مشخص برای مرور و خلاصه‌نویسی
  6. تهیه چک لیست به صورت روزانه
  7. اولویت‌بندی

2.مدیریت زمان

دانش‌آموزانی که برای قبولی کنکور در 3 ماه تلاش می‌کنند باید به مدیریت زمان توجه بیشتری داشته باشند. این دانش‌آموزان باید از هر ساعت خود بهترین استفاده را داشته باشند. برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت زمان می‌تواند دانش‌آموز را در یک مسیر درست قرار دهد. شما می‌توانید در مدیریت زمان به نکات زیر توجه کنید:

  • درس‌های مهم را در اولویت اول قرار دهید
  • یک برنامه روزانه مشخص کنید
  • برنامه خود را در پایان هر روز بررسی کنید
  • نکات کلیدی هر درس را ساعات اولیه روز مطالعه کنید

3.خلاصه‌نویسی برای قبولی کنکور در سه ماه

خلاصه‌نویسی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که دانش‌آموزان باید به آن توجه کنند. اگر می‌خواهید قبولی کنکور در سه ماه رخ دهد باید مطالب مهم هر درس را خلاصه‌نویسی کنید. مرور روزانه خلاصه‌نویسی کمک می‌کند تا مطالب به صورت بلندمدت در ذهن بماند.

 4.مطالعه بودجه‌بندی کنکور

مطالعه بودجه‌بندی کنکور نقش بسیار مهمی در موفقیت دانش‌آموزان دارد. دانش‌آموزانی که زمان کمی تا کنکور فاصله دارند باید بودجه‌بندی سال‌های اخیر را با دقت مشاهده کنند.بودجه‌بندی به دانش‌آموز در تعیین فصل‌های مهم هر درس کمک می‌کند. این بدین معنی است که دانش‌آموزان و داوطلبان در زمان کمی که دارند فقط فصل‌های مهم را مطالعه می‌کنند.

5.سوالات کنکور سال‌های اخیر

دانش‌آموزانی که به فکر قبولی کنکور در سه ماه هستند فقط باید تست‌های کنکور سال‌های اخیر را مطالعه کنند. اگر زمان کافی برای شرکت در آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور را ندارید بهتر است تنها سوالات کنکور سال‌های اخیر را حل کنید.هر تست را با دقت زیادی مطالعه کنید و نکات مهم آن را یادداشت کنید. شما می‌توانید با این روش برای هر سال کنکور، نکات مهم را دسته‌بندی کنید و فرمول‌های زیادی را یاد بگیرید.

6.مطالعه مباحث و مفاهیم مهم

یکی دیگر از نکاتی که حتما باید به آن توجه کنید مطالعه مفاهیم مهم است. اگر زمان کمی تا کنکور دارید فقط بر روی مباحث مهم هر درس تمرکز کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا در یک مدت زمان کوتاه، مهم‌ترین مفاهیم را مطالعه کنید.

7.شرکت در آزمون‌های مشابه کنکور

شرکت در آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور بهترین روش برای آمادگی در کنکور است. دانش‌آموزان با استفاده از این آزمون‌ها می‌توانند با تست‌های کنکور بیشتر آشنا شوند. شما می‌توانید با شرکت در این آزمون‌ها نتایج بهتری در کنکور کسب کنید.

8.استفاده از بهترین منابع برای قبولی کنکور در سه ماه

مهم‌ترین نکته قبولی کنکور در سه ماه، استفاده از بهترین منابع است. دانش‌آموزان باید از منابعی استفاده کنند که در مدت زمان کوتاه بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد.برای پیداکردن بهترین منابع باید حتما از یک مشاور با تجربه که این مسیر را در این بازهی زمانی با موفقیت طی کرده است کمک بگیرید.

میانگین درصد رتبه های برتر زیر 1000 در گروه تجربی

باتوجه به بازار کار بیشتر در رشتهی تجربی، هر سال به تعداد داوطلبان گروه تجربی افزوده میشود و رقابت برای کسب رتبه برتر و رشته های برتر تجربی سخت تر میشود. طبق آمار سازمان سنجش حدود 15 درصد شرکت کننده های گروه تجربی از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده اند. بی شک این دسته از داوطلبان سطح بسیاری بالای از ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست را در دانشگاه پاس کرده اند. دسته دیگری دانش آموزانی هستند که سه سال قبل از کنکور، استارت موفقیت و کسب رتبه برتر را زده اند و بسیار جدی مطالعه وخواندن دروس را شروع کرده اند. بنابراین رقابت بسیار سخت و طاقت فرساست و نیاز است که داوطلبان به طور جدی برنامه مطالعاتی کنکور خود را پیش ببرند.

درس

 

کنکور96 کنکور97

 

کنکور 98

 

کنکور 99

 

کنکور 1400
 

زمین شناسی

 

8/14

 

5/4 6/1

 

7/2

 

6/4

 

 

ریاضی

55/1 67/1

 

82/5 81/1

 

79/6

 

 

زیست

60/83

 

73/4

 

78/2

 

78/9

 

78/3
فیزیک

 

60/13

 

72/7

 

75/7 75/8

 

76/1

 

شیمی

 

68/54 69/7

 

75/2

 

76/2

 

75/8

 

درصدهای رتبه 1 کنکور تجربی 1402

درصد دروس اختصاصی رتبه 1 کنکور تجربی 1402
نام درس درصد
زیست شناسی 85.19
فیزیک 83.34
شیمی 74.29
ریاضیات 53.24
زمین شناسی 75.56

 

ترازهای رتبه 1 کنکور تجربی 1402

تراز کنکور اختصاصی رتبه یک تجربی ۱۴۰۲ 14071
تراز سوابق تحصیلی نهایی رتبه یک تجربی ۱۴۰۲ 11102

سوالات متداول

1.برای کسب رتبه زیرهزار تجربی چه درصد دروسی باید کسب کنیم ؟

درصد لازم برای رتبه 1000 تجربی را در متن مقاله بررسی کرده ایم.

2.با رتبه 1000 تجربی در کدام رشته ها شانس قبولی وجود دارد ؟

با رتبه هزار تجربی شانس قبولی در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و … وجود دارد.

3.برای کسب رتبه ی زیر 1000در کنکور تجربی چه مواردی را باید حتما عملی کنیم؟

داشتن یک برنامه‌ریزی اصولی، استفاده از منابع کمک آموزشی باکیفیت، تست‌زنی مداوم، شرکت در آزمون‌های آزمایشی شبیه سازکنکوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *