ویژه کنکور

رمزعبور کنکور چیست؟

داشتن رمز عبور سازمان سنجش یکی از مهمترین ابزار های لازم برای دسترسی به قسمت های مختلف سایت سازمان سنجش برای هر آزمونی شامل آزمون کنکور سراسری، آزمون کارشناسی ارشد و همچنین آزمون دکتری، می باشد. در صورتی که داوطلبان رمز عبور سازمان سنجش را فراموش کرده باشند و نتوانند اقدامات بعدی مربوط به آزمون های کنکور سراسری را انجام دهند در این صورت داوطلبان از ادامه فرآیند پذیرش و شرکت در آزمون حذف خواهند شد.البته راههایی نیز برای بازیابی رمز عبور وجود دارد که در ادامه بدان می پردازیم.

رمزعبور کنکور چیست؟

سازمان سنجش برای ثبت نام داوطلبان کنکور در آزمونهای سراسری  یک رمز عبور مختص هر داوطلب لحاظ کرده است که داوطلبان در زمان ثبت نام رمز عبور خود را دریافت می کنند. نگهداری از این رمز برای امکان شرکت در مراحل بعدی آزمون داوطلب مانند دریافت کارت ورود به جلسه و یامشاهده نتایج کنکور خود الزامی می باشد. این رمز برای ایجاد امنیت شرکت کنندگان و جلوگیری از هر گونه سواستفاده از اطلاعات داوطلب ایجاد شده که در هنگام ثبت نام می توان آن را دریافت نمود. در صورتی که فرد رمز عبور خود را فراموش کرده باشد و یا به هر دلیلی به آن دسترسی نداشته باشد، می بایست برای بازیابی آن اقدامات لازم را انجام دهد چرا که در غیر این صورت از حضور داوطلب در سایر مراحل آزمون، جلوگیری خواهد شد.

براساس این روش، سازمان سنجش برای هر آزمون سیستم جامع ثبت نام را طراحی کرده است. داوطلبان متقاضی آزمون های مختلف برای دسترسی به فرم های ثبت نام، باید نسبت به ایجاد نام کاربری و کلمه عبور در این سیستم اقدام نمایند که همزمان با شروع ثبت نام آزمون های سراسری مانند ثبت نام کنکور سراسری و … فعال می گردد. لازم است داوطلبان متناسب با نوع آزمون، ابتدا در این سیستم ثبت نام کرده و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور نسبت به ثبت نام نهایی در آزمون اقدام نماید.

نحوه دریافت رمز عبور سازمان سنجش

اهمیت نحوه دریافت رمز عبور سازمان سنجش برای داوطلبانی که متقاضی شرکت در آزمون های سراسری سازمان سنجش آموزش  مباشند بسیار مهم می باشد. داوطلبان لازم است در فرم  عضویت در سیستم ثبت نام، رمز عبور سازمان سنحش را مشخص نمایند. لازم به ذکر است که رمز عبور سازمان سنجش باید به صورت محرمانه نزد داوطلب محفوظ باشد. همچنین کلیه اقدامات مبنی بر ثبت نام، ویرایش و غیره با استفاده از کلمه عبور و رمز عبور سازمان سنجش صورت می گیرد.بنابراین ما در اینجا راهنمای تصویری نحوه دریافت رمز عبور سازمان سنجش  به صورت شکل  در سه مرحله نمایش داده ایم. لازم است داوطلبان وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوند. در ادامه مطابق با نوع آزمون مدنظر، وارد قسمت مربوطه شوند.

1.داوطلب بایستی سیستم ثبت نام آزمون را مطابق شکل زیر انتخاب نماید.

2.مطابق شکل بالا، گزینه “ثبت نام کنید” را انتخاب کرده و فرم عضویت را تکمیل نمایید. رمز عبورباید شامل اعداد، حروف بزرگ، حروف کوچک و کاراکتر ویژه باشد و فارسی نباشد. بعد از آن روی گزینه عضویت کلیک کرده تا در سیستم ثبت نام آزمون سراسری عضویت داوطلب نهایی گردد.

3.در ادامه لازم است داوطلب با استفاده از نام کاربری که کد ملی می باشد و همچنین رمز عبور سازمان سنجش وارد سیستم ثبت نام شده و نسبت به ثبت نام آزمون های کنکور سراسری اقدام نماید.

مراحل بازیابی رمز عبور سازمان سنجش

در صورتی که داوطلبی رمز عبور سازمان سنجش را گم کرده و یا فراموش کرده باشد لازم است نسبت به بازیابی رمز اقدام نماید.برای این کار بایستی مراحل زیر را به ترتیب پیش برود:

1.در ابتدا داوطلب  بایستی وارد سیستم ثبت نام آزمون سراسری شود و در ادامه گزینه فراموشی رمز عبور را انتخاب نماید.

2.با انتخاب یکی از روش های بیان شده که شامل بازیابی با استفاده از شماره ملی و بازیابی با استفاده از تلفن همراه می باشد داوطلب می تواند اقدامات بعدی را انجام دهد.

3.در ادامه این مرحله لازم است داوطلب تاریخ تولد را وارد نموده و یک کد شش رقمی برای داوطلب ارسال می شود. داوطلب با ثبت کد ارسالی می تواند رمز عبور جدید را در سیستم ثبت نام بازیابی کرده و رمز عبور جدید را انتخاب نماید.

نحوه بازیابی رمز عبور سیستم پاسخگویی

برای بازیابی رمز عبور سیستم پاسخگویی، داوطلب می تواند از طریق کد ملی و یا پست الکترونیکی موقع ثبت نام اقدامات بازیابی را انجام دهد. همچنین شماره همراه داوطلب باید در دسترس باشد تا رمز عبور بعد از بازیابی به شماره همراهی که داوطلب موقع ثبت نام در سامانه پاسخگویی اعلام کرده است ارسال گردد.برای این کار بایستی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1.داوطلب بایستی بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک نماید.

2.در ادامه فرم ورود با سامانه پاسخگویی اینترنتی نمایش داده می شود که بایستی بر روی عبارت “نام کاربری یارمزعبور را فراموش نموده ام” کلیک نماید.

3.در این مرحله مطابق فرم بازیابی رمز ورود به سیستم، داوطلب یکی از روش های پست الکترونیکی یا کد ملی را انتخاب نموده و نسبت به تکمیل آن اقدام می نماید.

4.بعد  از انتخاب دکمه ارسال، رمز عبور و نام کاربری به شماره همراه داوطلب ارسال می گردد و در این صورت بازیابی رمز عبور سیستم پاسخگویی انجام شده و داوطلب می تواند نسبت به ارائه هر نوع درخواست به سازمان سنجش اقدام نماید.

سوالات متداول

1.رمز عبور کنکور چیست؟

رمز عبور کنکور برای امنیت و حفظ اطلاعات داوطلبان ایجاد شده و افراد برای انجام مراحل پس از ثبت نام آزمون به آن نیاز دارند.

2.چگونه می توان رمز عبور کنکور را دریافت کرد؟

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و طی مراحل ذکر شده در مقاله، رمز عبور خود را دریافت نمایند.

3.آیا امکان بازیابی رمز عبور کنکور وجود دارد؟

بله، افراد این امکان را دارند تا با مراجعه به سیستم مای سنجش اقدامات لازم برای بازیابی رمز عبور خود را انجام دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *