ادبیات, شیوه مطالعه دروس

روش مطالعه ادبیات کنکور

روش مطالعه ادبیات کنکور ، روش مطالعه کنکور ،مطالعه و پاسخگویی تست های املا ادبیات

رتبه برتر کنکور آقای علی شاهی دانشجوی داروسازی دانشگاه تهران

گروه مشاوره گاماس ۲۰

 

روش مطالعه ادبیات کنکور

انواع تست های املا

یکی از انواع تست های ادبیات کنکور که معمولا دانش آموزان آن ها را بی پاسخ میگذارند یا نادرست جواب میدهنده سوالات مربوط به املا است.
طراحان کنکور در بعضی از سال ها سوالات نسبتا ساده یا حتی ساده ای برای املا در نظر گرفته اند و در عین حال، سوالات مربوط به املای ادبیات برخی از کنکور های سراسری دشوار ترین نوع خود بوده اند.

از بین تیپ های ه گانه ای که میتوان برای تست های املا در نظر گرفت، “املا در متن” و “املا در شعر سخت ترین نوع سوالات املا محسوب می شوند اما چگونه میتوانیم با اطمینان خاطر و ضریب اطمینان بالایی به سراغ تست های املا برویم؟!

– نکته ی بسیار مهمی که در این مورد وجود دارد، پراکنده بودن منابعی که طرح سوالات از آن ها صورت میگیرد است سوالات املا غالبا از منابع زیر طراحی می شوند: .گروه کلمات زبان فارسی ۳ و ۲
واژه های مهم متون ادبیات فارسی ۳۲ و پیش دانشگاهی ٣- کلمات خارج از کتاب اما مهم و کنکوری!

مطالعه

به عنوان نخستین گام، در نظر داشته باشید که لغاتی که ممکن است برای شما اهمیت املایی داشته باشد، می تواند برای دیگر اینگونه نباشد و بالعکس ؛ پس بهتر است در کنار کتاب های کمک آموزشی مربوط به املا هنگام مطالعه ی کتاب های ادبیات با استفاده از یک هایلایتر لغاتی را که فکر میکنید ممکن است در دفعات بعد اشتباه بنویسید یا تشخیص دهید را مارک کنید و روز قبل از آزمون آزمایش آن ها را مرور کنید.

یک منبع مطالعه ای مناسب برای لغات کنکوری خارج از کتاب تهیه کنید و حتما بخش املای کلمات هم آوا” آن را مطالعه کنید.
فراموش نکنید که املا و معنی واژه رابطه ی تنگاتنگی با یکدیگر دارند پس به معنی و املای درست هر واژه توجه ویژه داشته باشید. (درک درست معنی و املای صحیح مرتبط با آن مهمترین مهارت لازم جهت پاسخگویی به سوالات املا در متن و شعر می باشد.)

روش مطالعه کنکور ، تست زنی کنکور ، رتبه برتر کنکور ، ادبیات کنکور ، عمومی کنکور ، روش مطالعه ادبیات کنکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *