تست زنی, شیوه مطالعه دروس, مشاوره

روش مطالعه کنکور

مطالعه-

روش مطالعه کنکور ، نحوه ی تست زدن و روش مطالعه ی کنکور برای نتیجه گیری بهتر

رتبه برتر کنکور خانم نگار رئیسی دانشجوی دندان پزشکی دانشگاه شهید بهشتی.

روش مطالعه کنکور

به طور کلی به دو شکل میتوان تست زد، آموزشی و سنجشی. در ادامه، نحوه ی تست زدن به این دو صورت و تفاوت ها و ویژگی های آن ها مورد بررسی و آموزش قرار میگیرد.

تست زنی آموزشی

به جرات میتونیم بگیم که تست زنی آموزشی از مهم ترین کار هایی است که یک کنکوری موفق باید بارها و بارها در سال منتهی به کنکور سراسری اون رو انجام بده. شما به طور طبیعی بعد از مطالعه هر درس و هر مبحثی، به خصوص مباحث محاسباتی نیاز دارید که تعداد زیادی تست رو پیرامون اون مبحث خاص بررسی کنید. هدف از تست زنی آموزشی، یادگیری اصولی و حرفه‌ای مباحث مختلف کنکور سراسری است.

تست زنی آزمونی

در واقع تست آزمونی، همون مجموعه تست‌هایی است که دانش آموزان در خانه برای خودشون در قالب آزمون برگزار می کنند و به گونه‌ای، خودشون رو محک میزنند.
دراین مرحله شما باید وقت بگیرید و درصد پاسخگویی تون رو نیز به دست بیارید. این کار باعث میشه مهارت و یا عدم تسلط و اشکالات خودتون رو در هر مبحث مشخص کنید و برای رفع این مشکلات تلاش بیشتری انجام بدید.

تست برای جمع بندی

بعد از این که شما تمام موضوعات و مطالب رو به خوبی مطالعه کردید و با بررسی تست های آموزشی، یادگیری خودتون رو کامل کردید و همینطور پس از حل کردن تست های ارزیابی ، نقاط ضعف و قوتی که داشتید رو شناختید و تسلط خودتون نسبت به مباحث مختلف بیشتر شد، وقت اون رسیده که سراغ تست‌های جمع بندی برید. در این مرحله شما همراه با دوره‌ی مطالب خلاصه شده شروع به جمع بندی مباحث میکنید.
بهترین زمان برای تست‌های جمع بندی ، پایان تابستان ، پایان ترم اول (دی ماه) ، ایام نوروز و خرداد ماه است

تست زنی و شیوه مطالعه دروس در کنکور، روش مطالعه کنکور ، نحوه ی تست زدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *