برنامه ریزی کنکور, تست زنی, شیمی, شیوه مطالعه دروس

شیوه مطالعه برای کنکور

شیوه مطالعه برای کنکور سراسری ریاضی و تجربی

گروه مشاوره گاماس بیست

صحبت های آقای غریبی دانشجوی دندانپزشکی همدان

نحوه مطالعه درس شیمی برای تست زنی

 

شیوه مطالعه برای کنکور

آقای غریبی دانشجوی دندان پزشکی همدان: چگونه از درصد ۴۲ شیمی به ۷۲ درصد رسیدم

سال ۹۵ که کنکور شرکت کردم در نهایت نتونستم به درصد بهتر از ۴۲ توی درس شیمی برسم،اما سال دوم تونستم راه درست خوندن این درس رو پیدا کنم و در نهایت توی کنکور ۹۶ به یه درصد قابل قبولی برسم. توی سال اول کنکورم خیلی به متن کتاب درسی اهمیت نمیدادم و همیشه دنیال سوالات خیلی سخت بودم ولی توی سال دوم رویکردم رو به طور کلی تغییر دادم.

اول اینکه برخلاف تصور عمومی متن کتاب درسی شیمی ببسیار مهمه و نمیشه ازش غافل شد. بلکه غافل شدن از متن کتاب درسی یعنی از دست دادن ۵-۶ تست راحت،پس من توی خونه به طور کامل متن کتاب رو میخوندم و بعدش میرفتم سراغ تست زنی این درس.

از اونجایی که میخواستم به درصد مناسبی برسم هرروز توی برنامه درسیم شیمی رو گنجانده بودم و هرروز براش تست میزدم ولی نکته مهم تر از اون این مسئله بود که هرشب حدودا ۱۰-۱۵ تست استوکیومتری،محلول و تعادل رو میزدم. این کار باعث میشد که به سرعت عمل بالایی دست پیدا کنم و این سرعت رو حفظ کنم و هم اینکه اشتباهات محاسباتی رو تا حد خیلی زیادی توی مسائل شیمی از بین ببرم.
درحالیکه توی سال اول کنکورم اشتباهات محساباتی زیادی داشتم و از این مسئله آسیب جدی خوردم اما یکی از راهکارهای مهم برای درس شیمی بررسی و تحلیل آزمون و تطابق راه حلهای خودم و جواب طراح بود.

هر تستی که زده بودم هرچند اگه درست هم زده بودم رو هم پاسخش رو چک میکردم و راه حل خودم رو با راه حل طراح مقایسه میکردم و سعی میکردم راه حل کوتاه تر و مطمئن تر رو بدست بیارم. یکی دیگه از راه هایی که به شدت بهم کمک کرد که بتونم سوالات آسون و سخت شیمی رو از یکدیگه تفکیک کنم.

شیوه مطالعه برای کنکور : تست زنی

تست خوانی روزانه بود؛ به این صورت که فقط و فقط صورت سوال رو میخوندم و تشخیص میدادم که سوال رو بلدم یا نه و اگه بلد هستم سوال وقتگیر هستش یا نه در حالی که من توی سال اول کنکورم فقط دنبال سوالات سخت بودم و فکر میکردم کسی که سوالات سخت رو جواب بده موفقه در حالیکه کسی که سوالات بیشتری رو درست جواب بده موفقه.

تمام این راه ها باعث شدن که توی آزمون های آزمایشی به یه رنج ثابت درصدی ۷۰-۸۰ برسم و در نهایت هم توی کنکور ۹۶، درصد۷۲٫۷ رو کسب کنم.

شیوه مطالعه ، نحوه مطالعه کنکور ، تست زنی ، شیمی کنکور
مشاوره کنکور ، رتبه برتر کنکور ، شیوه مطالعه برای کنکور