مصاحبه

مصاحبه با قبولی کنکور ۹۶

مصاحبه با رتبه برتر کنکور سراسری تجربی

مصاحبه با مهرزاد خودسیانی رتبه ۱۶۹ کنکور تجربی و پذیرفته شده در پزشکی اصفهان

سلام. روزتون بخیر. خودتونو معرفی کنید. رشتتون چی بود و امسال و سال گذشته چه رتبه ای کسب کردید؟

سلام.روز شمام بخیر.مهرزاد خودسیانی هستم.رشتم تجربیه.امسال رتبم ۱۶۹ شد و پارسال ۷۲۴ منطقه سه پزشکی اصفهان

با توجه به اینکه سال دومی بودید بگید کی شروع کردید و ساعت مطالعتون چقدر بود؟

با توجه به اینکه من انتظار سال دومو نداشتم ولی ۳ روز بعد از اعلام نتایج نهایی که فهمیدم قبول نشدم شروع کردم.ساعت مطالعمم از ۳-۴ساعت شروع شد و آروم آروم رسوندم تا ۱۰ساعت و سعی کردم تا همون حد نگه دارم ساعت مطالعمو.

درس های عمومی رو از کی شروع کردین بخونین؟

من درس های عمومی رم همون موقع شروع کردم چون اهمیتشون کم تر از اختصاصیا نیس و به همون اندازه نیاز به تست و خوندن داره و اشتباه بعضیارو نکردم که عمومیارو گذاشتن برای بعدها.

در طول سال احساس خستگی و کم اوردن بهتون دست داد؟چجور روحیتونو از دست ندادید و ادامه دادید؟

بله بعضی وقتا این حسا میومد سراغم و انتظارم نداشتم در کل سال همیشه عالی باشم ولی برای اون روزام برای خودم حداقل ساعت مطالعه مشخص کرده بودم.من چون هدفمو مشخص کرده بودم و عاشق هدفم بودم هیچ وقت نذاشتم این حس ها برمن غلبه کنن و محکم ادامه دادم.یکی از مواقعی که این حسو داشتم موقع افت ترازم بود ولی هیچ وقت انگیزم کم نشد و دوباره تلاش میکردم‌که افت ترازمو جبران کنم.

آیا غیر از درس خواندن تفریحم داشتید؟

بله هفته ای سه جلسه کلاس های ورزشی میرفتم و نمیذاشتم که وقتم آزاد باشه چون وقت زیاد وآزاد باعث تنبلی میشه.

خانوادتون چه نقشی در موفقیت شما داشتند؟ 

خانوادم محیط خیلی آرومی را برای من فراهم کرده بودن و همه جوره به من انگیزه میدادن و پشتم بودن.واقعا نقش پدر و مادرم خیلی مهم بود امسال.

کی با گروه آشنا شدید و تا چه حد از عملکرد گروه راضی بودید؟

نزدیکایه عید با گروه آشنا شدم.بعد آشنایی با گروه خیلی منظم تر شدم وساعت مطالعم بیشتر شد و پیشرفت خیلی خوبی داشتم.برنامه های خیلی منظمی داشتم و مشاورم خیلی پیگیر کارم بود.از عملکرد گروه رضایت کامل دارم و خیلی دوس داشتم زودتر با گروه آشنا میشدم.

توصیه های شما برای بچه های کنکور ۹۷ چیه؟

اول از همه چی ازشون میخوام به خودباوری برسن و به توانایی های خودشون اعتماد کنن و هرچه زودترم شروع کنن و امروز فردا نکنن.مطمئن باشن اگه درست تلاش کنن حتما به موفقیت خواهند رسید و انتظار پیشرفت خیلی چشم گیرو نداشته باشن.با صبر و حوصله جلو برن و آروم آروم پیشرفت کنن و توکلشون به خدا باشه و بدونن هر نتیجه ای بدست بیاد به خیر و صلاح خودشون بوده.