مشاوره

مشاوره انگیزشی کنکور

انگ-

مشاوره انگیزشی کنکور برای کسایی که پزشکی دوست دارن ولی میترسن

مشاور کنکور دکتر موحد دهقانی رتبه برتر کنکور گروه مشاوره گاماس20

مشاوره انگیزشی کنکور

طی مدتی که با بچه های کنکوری کار کردم و باهاشون در ارتباط بودم متوجه شدم که تعداد زیادیشون از محیط بیمارستان میترسن و مدام این تصور منفی که من چطور میتونم با این کار سخت کنار بیام ذهنشون رو درگیر کرده. البته این مشکل همگانی ای نیست، ولی حداقل یکبار هم که شده به ذھن یک دانش آموز کنکوری رشته تجربی خطور کرده و بهش انرژی منفی داده

یادمه اوایل که وارد دانشگاه شده بودم و سردرگم بودم دانشگاه طرح هایی واسمون گذاشت که مارو با محیط بالینی آشنا میکرد، طی این طرح ها ما میرفتیم بیمارستان و از نزدیک با مريض و محیط بیمارستان درگیر میشدیم و اینگونه شد که من با دنیای جدیدی آشنا شدم مریض هایی رو میدیدم که از درد مینالیدن ولی با شنیدن نام فلان دکتر، قلبشون آروم میگرفت و دیدن اساتید ما کافی بود تا حالشون بهتر شه.
اینترن هایی که خستگی کار از وجودشون میبارید ولی با همه سعی و تلاش در تکاپو بودن تا روش های درمان رو از اساتید بطور دقیق و کامل یاد بگیرن… واسشون فرقی نداشت چندساعته سرپا ایستادن یا با چندتا همراه مريض سر و کله زدن و یا چند ساعت دیگه هنوز باید سر شیفت باشن؛ در لحظه چشمشون به استاد بود و تمرکزشون به یادگیری..

شاید از دیگران شنیده باشید محیط بیمارستان خشن، سخت و دردناکه ولی بیاید بار دیگه با یه دید جدید بهش نگاه کنیم؛ مگه همه ما تو این بیمارستانها دنیا نیومدیم ؟ مگه تو همین بیمارستانها کلی از عزیزانمون از مرگ نجات پیدا نکردن ؟ مگه همین دکترها و پرستارها و اینترن ها نبودن که زندگی خیلی از عزیزان مارو نجات دادن ؟ من بعد از دیدن بیمارستان و این تکاپو و شور عاشق رشتم شدم، من عاشق بیمارستان شدم و الآن که هنوز دوره علوم پایه رو سپری میکنم دارم لحظه ها رو میشمارم که هرچه سریعتر وارد محیط بالینی بشم و عضوی از این خانواده باشم…

اگر شما هم از آینده میترسید، بیاید به توانایی های خودتون ایمان داشته باشید. شما هم میتونید از مردان و زنان بزرگی باشید که فقط با شنیدن اسمشون دل مريضها آروم بگیره خودتون ایمان داشته باشید و محکم قدم بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *