برنامه ریزی کنکور, شیوه مطالعه دروس, مشاوره

مشاوره کنکور درباره مدرسه

مشاوره کنکور درباره مدرسه و اهمیت آن

مشاور کنکور دکتر آقاجانی دانشجو دندانپزشکی شهید بهشتی

مشاور کنکور گروه گاماس۲۰ و رتبه برتر کنکور سراسری

 

مشاوره کنکور درباره مدرسه

در دوران کنکور مدرسه بریم یا نریم؟ یکی از بزرگترین دغدغه ی اکثر بچه های کنکوری اینه که نمیدونند مدرسه رفتن به نفعشونه یا فقط به مقوله ایه که قراره وقتشون رو تلف کنه .
غالبا فکر میکنند نباید مدرسه برن و حتی بعضا دلیل های منطقی ای هم دارن:دلیل میارن که توانایی خوندن اکثر درسا مثل ادبیات یا زبان به تنهایی را در خودشون می بینند و از مدرسه رفتن چیزی جز خستگی و کاهش تعداد تست عایدشون نمیشه .

یا اینکه کنکور امتحانی تستیه و امتحانات مدرسه تشریحی هستند و هماهنگی این دو باعث عقب موندن آن ها میشه. ولی باید این رو هم در نظر گرفت که مدرسه رفتن برای دانش آموزان نظم به همراه داره.

نظم

سر ساعت از خواب پاشدن، پایبندی به درس خواندن در ساعات خاصی، خواندن درس ها سر وقت (حتی شده به بهانه ی نمره) و جلوگیری از جمع شدن آن ها و … که از عوامل مهم برای نتیجه گرفتن در کنکور هستند.
حتی بعضی از این موارد به عنوان عادت برای بعد از عید(که اکثر مدرسه ها تعطیل خواهند بود) کارآمد هستند دلیل دیگه برای اینکه دانش آموزان بهتره سر کلاس ها حاضر باشند اینه که کنکور امتحانی رقابتی ست یعنی دانش آموزان به هیچ وجه نباید از جو رقابت با بقیه ی داوطلبان خارج بشن.

انگیزه و رقابت

درس خوندن به صورت انفرادی درصد زیادی از بچه ها رو از رقابت خارج میکنه و در نتیجه در کنکور نتیجه ی خوبی نمی گیرند. در ضمن اینکه حاضر شدن سر کلاس باعث افزایش انگیزه دانش آموزان برای درس خوندن و رقابت و همچنین کاهش استرس آن ها می شود.
دانش آموزان تنها در صورتی میتوانند در کلاس ها حضور پیدا نکنند که خودکار باشند؛ یعنی خودشان به درس خواندن متعهد باشند و کنکور را درک کرده باشند. این دانش آموزان نیازمند انگیزه های بسیار قوی هستند تا از هدف خود منصرف نشوند و در میانه ی راه خسته نشوند. (که درصد این دانش آموزان بسیار کم است) پس دانش آموزانی که از خودکار بودن خود اطمینان ندارند بهتر است در کلاس ها حاضر باشند و ریسک نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *