تست زنی, مشاوره

مشاوره تست زنی در کنکور

مشاوره تست زنی در کنکور و اهداف آن

مشاوره کنکور درباره ی اهمیت تست زنی و اهداف و روش های مختلف آن

صحبت های مشاوره ای کنکوری رتبه برتر کنکور تجربی آقای سامی عشایری مشاور کنکور گروه گاماس۲۰ دانشجوی پزشکی تبریز

مشاوره تست زنی کنکور

مشاوره تست زنی در کنکور و اهداف تست زنی

معمولا دوستان کنکوری تست زدن را به صورت راهی برای ارزیابی خودشان و یا به صورت راهی برای یادگیری بهتر میبینند، اما از تست زدن میشود استفاده دیگری هم کرد،چه تستهایی که در منزل کار میکنیم و چه سر آزمونها؛
هنگام بررسی جواب تستی که اشتباه زده اید ،به اشتباهی خاص برخورد میکنید،خواه اشتباه علمی باشد یا از روی کم دقتی و یا عجله و … ؛از این اشتباه ممکن است خیلی سطحی بگذرید با این فکر که “خوب دیگر تکرار نمیشود”،اما به مرور زمان ممکن است دلیل اشتباه فراموش شود و بعد ها باز(خدایی نکرده،گوش شیطون کر) تکرارش کنید،راه جلوگیری از این اتفاق “نوشتن دلیل اشتباه” است.

مشاوره تست زنی در کنکور, اشتباهات علمی

در مورد اشتباهات علمی نکته تست را(نه عینا کپی کردن متن سوال) در قسمت مربوط به آن در کتاب یا هر جایی که قبلا نکات آن درس را یادداشت میکردید بنویسید و در مورد اشتباهات ناشی از کم دقتی و … آن را داخل دفترچه ای جدا بنویسید و این کار را تا دوران جمع بندی و یک ماه آخر ادامه دهید.

با این کار یک رزومه از خودتان تهیه میکنید و میتوانید خودتان را بشناسید و با دانستن دلایل اشتباهات قبلیتان از تکرار آن ها جلوگیری کنید؛اشتباه کردن برای بار اول اشکالی ندارد و ممکن است هر کسی اشتباه کند ولی این “تکرار اشتباه” است که مشکل ساز است و نباید پیش بیاید؛در واقع این کار مشابه خواندن تاریخ است،تاریخ و گذشته نیاکانمان(در این مورد تاریخ خودمان) را مطالعه میکنیم تا از اشتباهات آنان درس بگیریم و آن ها را تکرار نکنیم.
ضمنا این کار فقط مختص اشتباهاتمان نیست و میتوانید هر نکته ای را به این شکل یادداشت کنید،مثلا روشی خاص که برای حل یک تیپ تست به کار برده اید و ممکن است فراموشش کنید.

سامی امین عشایری ، پزشکی تبریز

، مشاوره تست زنی در کنکور، مشاوره کنکور مشاور کنکور رتبه برتر کنکور  برتر کنکور تجربی کنکور تجربی مشاور کنکور تجربی پزشکی تبریز مشاوره برتر کنکور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *