شیوه مطالعه دروس, مشاوره, مطالب انگیزشی

مشاوره پیشرفت در کنکور

مشاوره پیشرفت در کنکور و افزایش تراز در آزمون های آموزشی

مشاوره رتبه برتر تجربی و تاکید بر برنامه ریزی منظم

مشاور کنکور گروه مشاوره گاماس ۲۰ آقای محروقی قبولی پزشکی تبریز

مشاوره رتبه برتر کنکور تجربی برای حفظ روحیه و مطابق برنامه عمل کردن و منظم بودن

 

مشاوره پیشرفت در کنکور

چگونه از تراز ۵۷۰۰ به ۷۵۰۰ رسیدم؟

زمانی که نتیجه اولین آزمون من با تراز ۵۷۰۰ اومد، خیلی شوکه شدم و تقریبا امیدم رو به طور کامل از دست دادم… فکر کردم همه چیز تمام شده و دیگه نمیشه کاری کرد… اما یکم با خودم فکر کردم و به خودم اومدم… اولین ایرادی که داشتم این بود که بدون برنامه درس میخوندم و مسیر واضح و روشنی پیش رو نداشتم اما با برنامه ریزی این مشکل حل شد و همین باعث شد که یک پیشرفت خوب داشته باشم.

اوایل چون به درس خوندن عادت نداشتم، با ساعت مطالعه کم شروع کردم ولی به مرور زمان افزایشش میدادم. اوایل سخت بود ولی وقتی پیشرفت ترازام رو میدیدم و هدفم رو توی ذهنم مرور میکردم، انگیزه میگرفتم و با قدرتی بیش از پیش ادامه می دادم.

فرصت جبران

گاهی اوقات افت هایی هم داشتم که خیلی شدید بودن ولی با خودم گفتم مگه چی شده؟ اتفاق بدی نبوده به این فکر کردم که چقدر خوبه که این آزمون کنکور نبود و هنوز فرصت برای جبران هست! حتما به جای کار مشکل داشته و نقص از آزمون نیست و در واقع من نتونستم خوب مدیریت داشته باشم اینجا بود که تصمیم گرفتم آزمون دادن رو تمرین کنم و برای درسای عمومی از کنکور های سال های اخیر کار میکردم و هدف اصلی من زمان دار کار کردن و افزایش مهارت آزمون دادن بود نه درصد.

برای درسای اختصاصی سعی میکردم تا جایی که یادگیری از یک مبحث کامل بشه تست آموزشی بزنم و از اونجا به بعد بقیه تستارو زمان دار کار کنم و آخر هفته و توی وقتای جبرانی از کتابایی که فرمت آزمونی داشتن استفاده میکردم و در کنارش یه سری روش های مهم مثل روش زمان های نقصانی رو کار میکردم با این کار در طول ۲ ماه تونستم به طور چشم گیری مهارت آزمون دادن و سرعتم رو افزایش بدم.

مشاوره پیشرفت در کنکور

از یه جایی متوجه شدم بعضی از ایرادهام توی آزمون ها تکراری شده و نکات تازه ای توی سوالا میاد که قبلا ندیدم اینجا بود که به ارزش تحلیل آزمون پی بردم و یک کلاسور تهیه کردم و بعد از هر آزمون سوالات نکته دار رو اونجا یادداشت میکردم. تحلیل های عقب مونده رو توی زمان های جمع بندی عید انجام دادم.

با برنامه ریزی و اراده و تلاش طوری درس خوندم که قبلا نخونده بودم و این بار واقعا از درس خوندن لذت میبردم. بالاخره تلاش هام نتیجه داد و تونستم طی چند آزمون از تراز ۶۰۰۰ به بالای ۷۰۰۰ برسم. اما بر ترازای بالای ۷۰۰۰ پیشرفت سخت شده بود و دیر حاصل می شد.

با یکم فکر کردن به این نتیجه رسیدم که دیگه فقط با زیاد خوندن نمیشه نتیجه گرفت و تصمیم گرفتم کیفیت رو هم علاوه بر کمیت چاشنی کار کنم و باید یه سری کارای جدید کنم که تفاوتی با بقیه داشته باشم. چون میدونستم منابعی که من دارم رو خیلیا دارن و ساعت مطالعم با خیلی دانش آموزا یکسانه پس باید یک تفاوتی بین من و بقیه دانش آموزا باشه و باید بیشتر در مورد روش هام و خطاهام فکر کنم بالاخره تا حدود خوبی خطاهام رو شناختم و با کمک مشاورم برطرف کردم و تونستم پیشرفت دلخواهم رو داشته باشم.

خلاصه کلام

میخوام بگم که همیشه کاراتون رو رصد کنید و به فکر خلاقیت توی کارتون باشید الان هم قسمت زیادی از این فرصت چند ماهتون رفته اما هنوز فرصت خیلی زیادی برای برطرف کردن روش های نادرست وجود داره ترازم در آخرین آزمونهای سال به حدود ۷۵۰۰ رسید و من واقعا یک نفس راحت کشیدم و به معنی این بیت پی بردم که:

از مکافات عمل غافل مشو           گندم از گندم بروید، جو ز جو

مشاوره کنکور تجربی, مشاوره رتبه برتر کنکور, قبولی کنکور تجربی, مشاور کنکور تجربی,  مشاوره پیشرفت در کنکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *