برنامه ریزی کنکور, تست زنی, شیوه مطالعه دروس, مشاوره

مشاوره کنکور فارغ التحصیل ها

مشاوره کنکور فارغ التحصیل ها در دوران جمعبندی دکتر عالی پور دانشجو پزشکی تبریز

مشاور کنکور و رتبه برتر کنکور سراسری تجربی مشاور کنکور گروه مشاوره گاماس۲۰

فارغ التحصیل ها در دوران جمع بندی

 

مشاوره کنکور فارغ التحصیل ها

آخرین آزمون بودجه بندی شده نیم سال اول هم تمام شد و وارد دوران جمع بندی شدیم. این دوران خیلی عجیبه چون هم میتونه دانش آموز رو فوق العاده و به صورت جهشی بالا بکشه و هم میتونه به طور بدی آسیب وارد.
در این دوران، آزادی عمل ناشی از وقت آزاد خیلی زیاده و ممکنه بعضی دانش آموزا از این ویژگی آسیب ببینن. چون ذهن منسجم و تجربه کافی برای برنامه ریزی این دوران نداشتن.

خب این آزادی عمل برای فارغ التحصیل ها خیلی بیشتره چون امتحانی ندارن که بخوان براش آماده بشن و ممکنه سردرگمی خیلی بیشتر باشه.
برای این دسته از دانش آموزان یک الگوی کلی پیشنهاد میکنم:

الگو های مطالعاتی

١- تقسیم بندی زمانی درس ها در دو هفته اول برای هر کدوم از دروس اختصاصی پیش دانشگاهی سه روز رو در نظر میگیرید و کامل اون رو رفع اشکال و جمع بندی میکنید در جمع بندی به کتاب درسی هم توجه داشته باشید و تست ها و مباحث ناقص رو کامل میکنید و با استفاده از تست های نشان دار و روش بازیابی، مرور میکنید.

بهتره حداقل ۴ ساعت از روز آخر این بازه سه روزه رو به تحلیل آزمون اون درس اختصاص بدید. مثلا اگه توی اون سه روز ریاضی رو مرور میکنید از اول سال تحصیلی تا ۱ دی تمام سوالات مربوط به ریاضی در آزمون هارو به طور کامل بررسی میکنید چون بعد از یک مطالعه کامل این تحلیل صورت میگیره، بازده خیلی خوبی خواهد داشت هفته اخر هم با فاصله هر دوروز یکبار یک درس عمومی به صورت کامل مرور میشه.

آزمون های ۳ روز یک بار

۲- تمرین آزمون دادن اول هر کدوم از این بازه های سه روزه رو به زدن یک آزمون اختصاص بدید. یکی از منابع خوب برای این کار کتابهای جمع بندی قلم چی هستن که سه آزمون مربوط به پیش ۱ دارن. آزمون های جمع بندی پیش ا مربوط به سالهای ۹۶ , ۹۵ و ۹۳ هم به راحتی پیدا میشه و اینطور شما ۹ آزمون دارید که هر سه روز یکبار در طی سه هفته دوران جمع بندی کار میشه.

۳- رفع اشکال دروس پایه فارغ التحصیل ها به خاطر وقت خوبی که دارن میتونن حدود ۱۰-۲۰ درصد از وقت هر روز رو به مرور دروس پایه ای اختصاص بدن که توی اونها مشکل دارن تا بتونن با پایان این دوران روس پایه ای که مشکل داشتن رو رفع اشکال کنن. البته قرار دادن همه دروس و مباحث در این دوران اصلا پیشنهاد نمیشه و فقط بهتره به صورت مبحثی به رفع اشکال پرداخته بشه.

۴ –  افزایش مهارت در مباحث خاص برای متنوع کردن برنامه میتونید بازه های کوتاه در حدود ۲۰۱۵ دقیقه رو به کار کردن مباحثی مثل متن عربی، متن زبان، زبان فارسی، آرایه، قرابت و … اختصاص بدید و هر روز به اندازه ۲. مبحث در برنامه داشته باشید

مشاوره کنکور فارغ التحصیل ها ، مشاوره کنکور ، مشاور کنکور ، کنکور تجربی ، رتبه برتر ، رتبه برتر کنکور تجربی ، دانشجو پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *