تست زنی, شیوه مطالعه دروس, مشاوره

مشاوره غیبت در جلسه آزمون

مشاوره غیبت در جلسه آزمون و تاثیر آن بر مطالعه کنکور

مشاوره کنکور درباره آزمون آزمایشی

رتبه برتر کنکور خانم دکتر مهری دانشجو داروسازی تبریز و مشاور کنکور گروه مشاوره گاماس۲۰

مشاوره غیبت در جلسه آزمون

مشاوره غیبت در جلسه آزمون

من برای آزمون این هفته نخوندم؛ مرور نکردم؛ نمیرم جلسه از آزمون بعدی حتما میرم؛ به جای آزمون رفتنی که براش نخوندم، میشینم درس میخونم؛ حتی میتونم چهار ساعت بیشتر بخونم؛ تازه بعد آزمونم خسته میشم و روز ازمون کلا تلف میشه ”

این ها سخنانی آشنا از اکثر کنکوری ها و دانش آموزان است و ممکن است برای همه حتی یک بار اتفاق بیفتد. اما واقعیت چیز دیگری است باید اول اهمیت ثبت نام در آزمون و چرایی ازمون رفتن را بررسی کنیم .
در واقع نتیجه ی آزمون هیچ وقت نمیتواند موفقیت حتمی در کنکور را تضمین کند و همین طور برعکس. یعنی کسی که در چند ازمون پشت سر هم نمیتواند نتیجه ی مطلوب را کسب کند، به منزله ی این نیست که نتیجه ی کنکور نیز حتما همان چیزی است که ازمون ها نشان میدهند .

میزان و نحوه اهمیت نتایج آزمون

بارها در اطرافیان مشاهده شده که کسانی در کنکور نتیجه میگیرند که هیچ گاه از منفی بودن یا دلخواه نبودن نتایج ازمون، خسته نمیشدند و حتی عالی بودن و یا بد بوین آخرین ازمون جامع نیز نتوانست آنها را از تلاششان باز دارد.
درواقع آنهایی موفق میشوند که بطور مستمر تلاش میکنند و شرکت در آزمون را به عنوان سکوی پرتابی برای خود میدانند درس خواندن و تست زدن در خانه بسیار متفاوت تر از جلسه ی کنکور است. سر و صدای اضافی که از اطراف میشنوید، استرس مخصوص خود جلسه که از محیط اطراف و نا آشنا بودن آن منشا میگیرد.

چگونگی برخورد اطرافیان، مکانیسم های طبیعی بدن که در طول چهار ساعت و در شرایطی که قبلا آن را تجربه نکرده اید و به احتمال زیاد غیرقابل پیش بینی، مثل گرسنگی و تشنگی ، سرگیجه، تار شدن چشم در اثر نشستن طولانی در جلسه و فقط گوشه هایی از اتفاقات است که میتوانند بر نتیجه ی کنکورتان بسیار موثر باشند.

آزمون و شبیه سازی

این ریسک کردن که بدون تجربه ی قبلی، در جلسه ی کنکور شرکت کنید، حتی میتواند شما را از استفاده کردن از نکاتی که به آنها بسیار مسلط بودید، بازدارد ازمون نوعی شبیه سازی جلسه ی کنکور است در واقع با شرکت متوالی در جلسات ازمون، هرکس، میتواند روش های خاص خود را که با روحیات و بدنش سازگار است، کشف کند و خیلی مناسب تر و منطقی تر است که آزمون و خطا و پی بردن به نقاط ضعف و قوت و رعایت کردن آنها در جلسه ی کنکور، قبل از کنکور انجام گیرد تا نتیجه ی مطلوب بدست آید حال حتی اگر برای آزمون، مطالعه نداشته اید، باز هم شرکت کردن در آن لازم است.

کم به جمع کردن ذهن آَشفته

نزدیک کنکور، بسیار پیش می آید که افکار منفی و استرس های بیهوده و وسواسی، به سراغ کنکوری ها می آید؛ مثل: الحس میکنم هرچه خوانده بودم فراموشم شده؛ مطالب در ذهنم خیلی پراکنده اند و نمیدانم کدام نکته مربوط به کدام فصل و مطلب بود، هیچ چی بلد نیستم و ” حال تصور کنید با این افکار چطور میشود در جلسه ی کنکور شرکت کرد و نتیجه ی مطلوب را گرفت؛

حتی با وجود اینکه شاید خوب مطالب را فراگرفته باشید، باز هم این افکار، از بازده شما میکاهند. اما اگر الآن که مثلا برای آزمون نخوانده اید، در آزمون شرکت کنید و بدانید و به خودتان اعتماد کنید که کنکور نیز مثل همین آزمون هاست و چیز خارق العاده ای وجود ندارد که قبلا با آن مواجه نبودید، خیلی بهتر میتوانید کنترل شرایط را بدست بگیرید و همه چیز را در حالت تعادل نگه دارید.

اگر در تمام ازمون ها شرکت کنید و تجربه ی أکثر شرایطی که ممکن است در کنکور اتفاق بیفتد را داشته باشید، میتوانید در کنکور نیز همین اتفاقات را در کنترل خود نگه دارید یادتان باشد، نتیجه ی کنکور به لحظه لحظه ی تلاش هایتان بستگی دارد پس اجازه ندهید چیزهای بیهوده این فرصت موفقیت را از شما بگیرند

مشاوره غیبت در جلسه آزمون ، مشاوره کنکور ، مشاور کنکور ، رتبه برتر کنکور ،رتبه برتر ، کنکور تجربی ، گاماس۲۰

اگر سر جلسه کنکور سراسری نرویم چه می شود؟

حال که مشخص شد منظور از غیبت کنکور چیست، باید مشاهده کرد که اگر سر جلسه کنکور سراسری نرویم چه خواهد شد؟ مسلما داوطلبانی که در جلسه امتحان شرکت نکنند، برای آن ها غیبت منظور می شود، اما نکته ی قابل توجه این است که در این حالت هیچ مشکلی برای آن ها به وجود نخواهد آمد و می توانند در دوره های بعد نیز شرکت نمایند. در حقیقت، نرفتن به جلسه و عدم امضای برگ حضور در جلسه به معنای محرومیت نبوده و همه ی متقاضیانی که فرم ثبت نام کنکور سراسری را تکمیل کرده و به دلایل مختلف نتوانستند در روز برگزاری آزمون حضور پیدا کنند، این امکان را خواهند داشت تا در کنکور سال آینده نیز مجددا برای ثبت نام اقدام کنند.

با این وجود، خوب است که مشمولان غیبت کنکور بدانند که در زمان اعلام نتایج، هیچ رتبه ای برای آن ها صادر نمی شود. همچنین، در کارنامه ی اولیه این دسته متقاضیان، غیبت در گروه آزمایشی قید می گردد. مسئولان و متولیان برگزاری این آزمون نیز هیچ مسئولیتی در قبال غیبت داوطلب نمی شود. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده اند می توانند برای دیدن نتایج آزمون و دریافت کارنامه اولیه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند.

سخن پایانی:

در این مطلب به بررسی مشاوره غیبت در جلسه آزمون پرداختیم. شما عزیزان می توانید تحربیات کنکور دی خود را با ما به اشتراک بگذارید. در صورت داشتن هر گونه سوالی می توانید با کارشناسان ما در گاماس ۲۰ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *