مصاحبه, ویژه کنکور

مصاحبه با ابوالفضل معصوم زاده رتبه ۱۴۰۰ منطقه۲

ابوالفضل-معصوم-زاده

مقدمه

همانطور که می‌دانید کنکور بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل داده و بر روی آینده آنان تاثیر بسیار زیادی دارد.

شما برای این که بهترین نتیجه را از کنکور بگیرید باید نقشه راه و همچنین با برخی از تکنیک ها آشنایی داشته باشید.همچنین باید به بهترین منابع کنکوری دسترسی داشته باشید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن حجم مناسبی از اطلاعات را به دست بیاورید.

همچنین نباید از شیوه ی تست زنی و یادگیری این روش غافل شد زیرا کنکور بر مبنای تکنیک تست زنی طراحی شده است و شما اگر این تکنیک را بلد نباشید شانسی در این رقابت ندارید.

برخی از منابع آموزشی تست زنی رایگان وجود دارند که می‌توانند بسیار به شما کمک کننده باشند و شما با کمک این منابع به تسلط و مهاری زیادی در بخش تست زنی برسید که خوشبختانه در این مصاحبه ای که انجام دادیم به این منابع اشاره شده است.

امروزه با افزایش تاثیر نمره های نهایی پایه دوازدهم بر روی نتایج کنکور افراد زیادی که فقط تکنیک تست زنی را مورد توجه خود قرار دادند ضرر می‌کنند و به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسند.

امروز ما با یکی از افراد موفق در کنکور ۱۴۰۲ گفت و گوی صمیمانه ای داشتیم و از ایشان خواستیم که کنکور امسال را برای ما شرح دهند و مزایا و معایب تغییرات به وجود آمده در کنکور را بازگو کنند و همچنین تکنیک های مطالعه ی خود را برای داوطلبان توضیح دهند.

در ادامه به مصاحبه با ابوالفضل معصوم زاده رتبه ۱۴۰۰ منطقه ۲ می‌پردازیم؛ در این مصاحبه سعی کردیم که تمام سوال هایی را که ممکن است برای شما عزیزان وجود داشته را بپرسیم و منابع آموزش تست زنی و زمان شروع مطالعه و نقاط قوت و ضعف ایشان را بررسی کنیم شما با مطالعه این مصاحبه می‌توانید ایده های زیادی را برای شروع مطالعه کنکور خود به دست بیاورید.

برای مطالعه این مصاحبه در ادامه با ما همراه باشید.

مصاحبه کنکور

مصاحبه با ابوالفضل معصوم زاده

رتبه ۱۴۰۰ منطقه۲

 

+ به نظرت کنکور جدیدی که برگزار شد بهتراز کنکور قبلی بود یا نع؟

_ به نظر من بهتر بود چون درواقع ما امسال دوتا شانس داشتیم. اونایی که برای دی ماه آماده بودن ولی خراب کردن بالاخره این شانسو داشتن تیرماه اونو جبران کنن.

 

+ به نظرت حذف عمومیا به نفع بچه ها بود یا نع؟

_ راستش من خودم توی عمومیا ضعف داشتم و یکی از ترسام این بود برای کنکور با عمومیام چیکار کنم پس برای من خوب بود ولی برای اونایی که روی عمومیا حساب باز کرده بودن که سرجلسه اونارو بهتر جواب بدن از این لحاظ ضرر کردن. و بچه ها باید بدونن سوالات کنکور سخت شده و میتونن با سرمایه گذاری روی امتحانات نهاییشون تراز بهتری رو کسب کنن.

 

+ به نظرت از طریق اعتراضات و کارنامه هایی که صادر شد عدالت برقرار شد یا نع؟

_ به نظر من واقعا هرساله توی کنکور بی عدالتی هست و امسالم راجب سوابق پشت کنکوریا بی عدالتی شد. و سازمان سنجش هم باتوجه به سابقه ای که داره فکر نمیکنم برای اعتراضات کاری انجام بده.

 

+ از کی شروع کردی به کنکوری خوندن؟

_ من از هشتم وارد یه جو رقابتی شدم و میدونستم که از دهم باید بطور جدی برای کنکور درس بخونم و از دهم با اینکه زیادم درس نمی‌خوندم ولی بصورت کنکوری شروع کردم به مطالعه کردن.

 

+ از کی بطور جدی شروع کردی به کنکوری خوندن با ساعت مطالعه بالا و تست زنی زیاد؟

_ از تابستون یازدهم به دوازدهم. و واقعا احساس میکردم باید تمام توانمو برای اینکار بذارم.

 

+ تشریحی خوندنت توی سال دوازدهم برای امتحانای نهاییت به چه شکل بود؟

_ خب راستش همون نهایی طور نوشتن، خودش سخته که چطوری نمره واقعیتو بدست بیاری و برای اینکه به بهترین نحو انجام بشع من کتاب های آموزشی گرفتم مثل کتاب ماجراهای من و درسای که برای کسایی که زودتر میخان شروع کنن به خوندن برای نهایی ها خیلی خوبع و من بااینک دیر شروع کردم ولی بازم با این کتابا اونا رو خوندم و واقعا خوب بودن.

 

+ توی سال کنکورت از فیلمای آموزشی استفاده میکردی؟

_ بلع من از سایت آلا فیلمایی که نیاز داشتم رو می‌دیدم و بصورت آموزشی و رفع اشکالی ازشون استفاده میکردم.

 

+ به نظرت این فیلما چقد توی تست زنیت و نتیجه کنکورت اثر داشت؟

_ ۱۰۰٪درواقع آموزش صحیح و تست زنی واقعا خیلی تاثیر داره.

 

+ از کی بطور جدی شروع کردی به ازمون زدن و با بودجه ازمونا پیش رفتی؟

_ از یازدهم سعی میکردم بطور جدی ازمون زدن رو شروع کنم و با بودجه بندی اون جلو برم.

 

+ نزدیکای کنکور از خودتم ازمون میگیرفتی؟ و به نظرت کسی هم هس که تجربه ازمون زدن نداشته باشع ولی توی کنکور موفق بشه؟

بلع. ولی اینجوری هم نیس که کسی بدون ازمون نتونه موفق شع ولی ازمون زدن خیلی تاثیر داره

و باعث افزایش تسلطمون میشه.

قبولی در کنکور

+ به نظرت باید بیشتر تست زد یا خوندن و تست زدن باید تعادل داشته باشه؟

_ خب ۱۰۰٪ کیفیت تست زنی هم خیلی مهمه

، اینک بیای تست بزنی ولی تحلیلشنکنی خب عملا وقتت رو هدر دادی. من خودم سعی می‌کردم روزی۱۰۰ الی۳۰۰ تست بزنم. و درواقع باید تعادله حفظ بشه.

 

+ اگر صحبتی نصیحتی حرف دلی با بچه ها داری درخدمتت هستیم.

اینک به اخبار و حواشی کنکوری توجهی نکنن

و اینک برای نهایی ها حتما از همون اول مهرماه خوب شروع ‌کنن به خوندن که نتیجه خوبی بگیرن چون نهایی ها دارن سخت تر میشن و تاثیرشون هم ۵۰٪میشه.

 

نتیجه گیری

همانطور که در این مصاحبه مطالعه کردید امسال با توجه به تغییرات کنکور و امکان ۲ بار انجام آزمون شانس داوطلبان مقداری بالاتر رفته و کسانی که در دی ماه نتوانند نتیجه خوبی بگیرند در تیر ماه می‌توانند شانس خود را دوباره امتحان کنند.

از طرفی امکان دوبار آزمون دادن به داوطلبان این امکان را می‌دهد که با سوالات آشنا شوند و با نحوه طراحی سوالات کنکور و همچنین نحوه طراحی سوال توسط طراحان کنکور آشنا شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *