مصاحبه

مصاحبه با دکتر جواد اسدی زاده دندانپزشکی علوم پزشکی مازندران

جواد اسدی زاده

امروزه در کشور ایران نزدیک به ۱۲ هزار دندان‌پزشک وجود دارد و از سوی دیگر سالانه ۱۸ دانشکده‌ی دندانپزشکی دولتی و خصوصی موجود در کشور بیش از ۱۰۰۰ دندان‌پزشک تربیت می‌کنند. به استناد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، 15 درصد معادل 290 نفر به رشته دندان‌پزشکی نسبت به ظرفیت سال قبل اضافه می‌شود. یعنی ظرفیت پذیرش در آزمون سراسری سال 1402 در رشته دندانپزشکی 2215 نفر خواهد بود.

پذیرش در این رشته تنها از طریق کنکور تجربی امکان پذیر است و داوطلبان برای قبولی باید در یک ماراتون  نفس گیر از سد رقبای بسیاری بگذرند. به دلیل رقابت بالایی که در کسب این رشته هست  داوطلبان باید شیوه و روند مطالعه و منابع و برنامه ریزی بسیار دقیق ، منظم وزمان بندی شده ،پیوسته و قویی را اجرا کنند. راه رسیدن به هرچیز با ارزش و سختی، قطعا آسان نیست اما انتخاب مسیر درست ، تلاش مستمر وشور اشتیاق برای هدف ، سختی های مسیر را لذت بخش و قابل تحمل می کند. رمز موفقیت اصلی پشتکار و پایبندبودن به برنامه ریزی در راه رسیدن به هدف است.

قبولی در رشته دندانپزشکی در کنکور به نظر سخت می‌آید، اما اگر شما علاقه مند باشید و با پشتکار و برنامه‌ریزی صحیح درس بخوانید، می‌توانید به راحتی به این هدف برسید. برای موفقیت در کنکور و رسیدن به رشته دندانپزشکی، باید به نحوه مطالعه‌ی صحیح توجه کنید. یکی از راهکارهای موثر که برای بهبود روش مطالعه همواره پیشنهاد میگردد، مطالعه‌ی مصاحبه‌های رتبه‌های برتر کنکور است. با مطالعه‌ی مصاحبه‌های این افراد، می‌توانید به تجربیات آن‌ها دست پیدا کنید و از این تجربیات برای بهبود روش مطالعه و افزایش انگیزه خود استفاده کنید.

میزان ساعت مطالعه جهت قبولی در رشته دندانپزشکی برای رتبه‌های برتر کنکور متفاوت است و بستگی به سطح دانش فرد و روش مطالعه او دارد. بیوگرافی رتبه‌های برتر کنکور سال‌های گذشته می‌تواند به شما کمک کند تا با مطالعه‌ی ساعات مطالعه‌ی آنها، به روش‌های مطالعه‌ی موثر دست پیدا کنید. برخی از رتبه‌های برتر کنکور بیش از 50 ساعت در هفته به مطالعه می‌پردازند، اما باید توجه داشت که مطالعه‌ی کیفیتی و موثر بیشتر از افزایش زمان مطالعه‌ اهمیت دارد. برخی از افراد با مطالعه‌ی 10 ساعت در هفته نیز به موفقیت در کنکور دندانپزشکی دست پیدا کرده‌اند. لذا، مهمتر از تعداد ساعات مطالعه، روش‌های موثر و یادگیری عمیق است.

باید توجه داشت که هر فردی دارای سطح دانش و استعداد متفاوتی است و مطالعه‌ی بیشتر به تنهایی کفایت نمی‌کند. باید به روش‌های مطالعه‌ی موثر و یادگیری عمیق توجه کرده و با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از منابع مناسب و مشاوران کنکور خبره، به مطالعه بپردازید.در مقاله پیشرو، دکتر میثم نجفی به مصاحبه با دکتر جواد اسدی زاده رتبه برتر قبولی دندانپزشکی صحبتهای مفیدی دراینباره داشته اند.

 

مصاحبه با دکتر جواد اسدی زاده

دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، رتبه ۳۰۰ منطقه سه 
 
 

سلام و درود خدمت بچه های گل کنکوری …

دکتر میثم نجفی هستم، دانشجوی دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران و مشاور تیم بزرگ گاماس ..

این سری در خدمت یه مهمون خیلی عزیز و دوست داشتنی هستیم ، پسر به شدت با سواد و کاربلد ..

در خدمت دکتر جواد اسدی زاده ، دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با رتبه خیلی عالی ۳۰۰ منطقه سه هستیم .
خب خیلی خیلی دوست داریم حرف دلی که برای بچه ها آماده کردین رو بشنویم .

درود خدمت همه بچه های کنکوری ، خیلی خوشحالم که در خدمتتون هستم .

میخوام به موضوعی اشاره کنم که خیلی خیلی مهمه ولی خیلیاتون اون رو نادیده میگیرید…

اون هم پیوستگی ساعت مطالعه و پیوستگی توی مباحثی که برای هر درس برنامه ریزی کردید یا مشاورتون براتون برنامه ریزه کرده …

اول از همه راجب پیوستگی ساعت مطالعه بگم ، وای که هر چقدر بگم کمه …

اولین راهکار اینه که توان خودتون رو بشناسید و به اندازه توانتون برنامه ریزی کنید …

دومین راهکار و سخت ترین کاری که شما باید انجام بدید اینه که یه سری از روزا اصلا ، اصلا حس و حال درس خوندن نیست و اینو هممون تجربه کردیم …

دو حالت به وجود میاد ، یا نمیخونی و زنجیره پیوستگی رو قطع میکنی ، یا میخونی و روند پیستگی رو حفظ میکنی و این لذت بخش ترین حس دنیاست ، شب وقتی میخوای بخوابی با خودت میگی ، عجب کاری کردم ..

با اینکه اصلا حال و حوصله نداشتم ولی واسه هدفم جنگیدم و تونستم …

و راهکار سوم و آخرین راهکار اینه که برای افزایش ساعت مطالعه ۱۵ دقیقه ، ۱۵ دقیقه اضافه کنید …یعنی هر روز یک ربع به ساعت مطالعه روز قبل اضافه کنید …

اینجوری بعد از یک هفته خیلی راحت ، ۱ ساعت و نیم به ساعت مطالعتون اضافه کردید …

خب دکتر اسدی زاده ، اینقدر دقیق صحبت کردن که نکته باقی نمیمونه که بخوام بگم …

ولی یه مثال بزنم که کامل متوجه بشید که چقدر پیوستگی ساعت مطالعه مهمه و ضروری..

فرض کن در ۳ روز متوالی ، یک روز ۱۰ ساعت مطالعه ، یک روز ۱۲ ساعت مطالعه و درنهایت یک روز ۸ ساعت مطالعه داری …

حالا فرض کن این سه روز متوالی رو ، هر روز ۱۰ ساعت مطالعه کنی …

خب میانگین دو تاش روزی ۱۰ ساعت هست ، اما این کجا و آن کجا .

به این دلیل که توی حالت اول وقتی یه روز ۱۲ ساعت میخونی خیلی بهت فشار میاد و روز بعد ساعت مطالعه ریزش میکنه و حتی تمرکز لازم رو نداری و ۸ ساعت میخونی …

ولی در حالت دوم و پیوستگی ساعت مطالعه هیچ وقت این اتفاق نمیفته ، چون توان خودت رو میدونی و برنامه ریزی که کردی طبق توانت هست … اینجوری ۳۰ ساعت مطالعه مفید داری ولی اگر نوسان داشته باشه ساعت مطالعه ت ، حدودا ۱۵ ساعت مفید مطالعه کردی …

من این رو میسپارم دست خودت که انتخاب کنی کدوم بهتره و کدوم روش رو باید اجرا کنی .

همونطور که گفتم ، پیوستگی در مباحث برنامه ریزی شده هم از اوجب واجباته …

یعنی چی ؟  وقتی خودتون یا مشاور برنامه ریزی میکنه که توی این هفته مباحث مشخصی تموم بشه ، خیلی پایبنده باشید بهش و به خودتون سخت بگیرید به این دلیل که شما فرض کنید هر هفته ۱ فصل عقب بمونید چه اتفاقی میفته بعد از ۱ ماه ؟ ، ۴ فصل رو نخوندید و عقبید .

این دوتا موردی که گفتم از مواردی بود که خودم خیلی بهش اهمیت دادم و سال کنکورم رو به خوبی سپری کردم .

+ بله بچه ها دقیقا ، سعی کنید مباحثی که مشاور برنامه ریزی میکنه رو حتما تموم کنید و خودتون رو برسونید …

مثلا من خودم وقتی برنامه مینویسم ، تایم های جبرانی میزارم که یکی از دلایلش اینه که اگه مبحث توی تایم مورد نظر تموم نشد ، از تایم جبرانی استفاده کنن و خودشون رو برسونن …

اگر خودتون هم برنامه ریزی میکنید این کار رو حتما انجام بدید اینجوری دیگه استرس ندارید و با کیفیت میخونید .

امیدوارم مفید بوده باشه براتون ، دوست دارم بالا بالا ها ببینمتون .

چِشامید ، دکتر میثم نجفی .

 

نتیجه گیری

دندانپزشکی یکی از رشته های پرطرفدار کنکور تجربی به شمار می رود که هرساله داوطلبان زیادی به هدف قبولی در این رشته، در کنکور سراسری شرکت می کنند.برنامه ریزی صحیح، مطالعه ی عمیق علاوه بر بالا بردن بازده مطالعه، موجب آرامش روحی و روانی داوطلب نیز می شود و تاثیر قابل توجهی در کاهش استرس ، هرج و مرج ذهنی ، بی نظمی و بی دقتی دارد.

بدون شک  این رشته هم دارای دردسر ها ، سختی ها و چالشهای مختص به خود است. چالشهایی مثل شیوه ی درست مطالعه ، چقدر و چگونه تست زدن، مهارت در منفی نزدن، بالا بردن درصدهای دروس تخصصی و… . داوطلبان باید تمام ضعفها و اشکالات و موانع شان را روشن و دقیق بدانند و برای هرکدام راه حل مناسب پیداکنند و ترس از تغییر نداشته باشند. دوری از فضای مجازی و گوشی و به جای آن گنجاندن تفریح سالم و ورزش نه تنها باعث تنوع و شور و انرژی روحی و جسمی می شود بلکه باعث ترشح هورمون های شادی آور و ضد استرس نیز می شود. مشاوره گرفتن از رتبه های برتر کنکور که با موفقیت از عهده این چالشها برآمدند میتواند تاثیر شگرفی بر موفقیت شما در تکرار این مسیر داشته باشد. تیم مشاوره کنکور گاماس از رتبه های برتر موفق در رشته تحصیلی مربوطه تشکلی شده است که میتوانند در تمام طول مسیر موفقیت در کنار شما باشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *