مصاحبه

مصاحبه با رتبه سه رقمی کنکور

مصاحبه با رتبه سه رقمی کنکور | گاماس

مصاحبه با مهدی رضافرح رتبه سه رقمی ۲۲۵ منطقه ۳ کنکور تجربی ۹۸ و قبولی دندانپزشکی همدان در مشاوره کنکور گروه گاماس۲۰

سلام،لطفا خودتون رو معرفی کنید

سلام،مهدی رضافرح هستم رتبه ی ۲۲۵ تجربی منطقه ۳ در کنکور ۹۸ و دانشجوی دندانپزشکی همدان.

کنکور ۹۸ اولین کنکورتون بود؟

نه، من پشت کنکوری بودم و در سال ۹۷ رتبه ی ۱۸۰۰ رو کسب کرده بودم.

با توجه به اینکه رتبه ی سال اولتون هم خوب بوده،چرا یک سال دیگه پشت کنکور موندید؟ترس نداشتید که سال بعد رتبتون بدتر شه؟

باید بگم که پشت کنکور موندن با رتبه ی زیر ۲۰۰۰ واقعا ریسک بزرگیه و من خودم تو همون سال افرادی رو میشناختم که این ریسک رو کردن و شکست خوردن،ولی چیزی که برام مهم بود این بود که این رتبه منو به هدفم نمی رسوند،همچنین معتقدم که انسان همیشه جا برای پیشترفت داره و میتونه همواره نسبت به قبل بهتر و بهتر بشه بنابراین این ریسک رو قبول کردم و به لطف خداوند تونستم پیشترفت کنم و به رشته ی مورد علاقم برسم.

میشه درصد های کنکورتون رو بگید؟

بله، ادبیات ۶۳ عربی ۹۴.۷ معارف ۸۷ زبان ۵۴
ریاضی ۳۶ زیست ۹۳ فیزیک ۶۲ شیمی ۸۵

در چه آزمون هایی شرکت کردید؟

من ۴ سال در آزمون های قلمچی شرکت کردم و در اولین آزمون ترازم ۵۲۰۰ شد و بعد از سه آزمون خودمو به تراز ۶۰۰۰ هزار رسوندم و سال آخر معمولا ترازم ۶۶۰۰ بود.همچنین در آزمون های جامع سنجش نیز شرکت داشتم.

سال دوم تمرکزتون رو چه درس هایی بود؟

سال دوم تمرکز من بیشتر رو درس های زیست و شیمی بود و روزانه این دروس رو مطالعه میکردم و همچنین تمرکز بیشتری روی دروس عمومی داشتیم چون در سال اول تاثیر بدی روی رتبم گذاشتن . در کل در سال دوم سعی در تقویت نقاط ضعف خود داشتم،مثلا من در سال اول در متن عربی مشکل داشتم و سال دوم راهکار های مناسب رو در پیش گرفتم و تونستم هر ۴ سوال متن عربی رو به درستی پاسخ بدم.

کنکور ۹۸ چطور بود؟ آیا تو درسی به چالش خوردید؟

در کنکور ۹۸ سوالات بعضی دروس نسبتا ساده تر از سوالات سالای قبل بود ولی سوالات ریاضی دشوار بود. همچنین چینش سوالات ریاضی تغییر کرده بود و من رو که به چینش سوالات کنکور عادت کرده بودم با چالش بزرگی مواجه کرد و باعث شد در تایم اول نتونم تعداد سوالایی که انتظار داشتم جواب بدم رو جواب بدم، ولی وقتی تایم اولی که برای ریاضی اختصاص داده بودم تموم شد سوالات ریاضی رو رها کردم و بدون تاثیر از بهم ریختگی ای که تو سوالات ریاضی داشتم به سوالات زیست پاسخ دادم و درصد ۹۳ رو نیز در این درس کسب کردم و در آخر نیز مقداری از زمانی رو که ذخیره کردم به ریاضی اختصاص دادم و چند سوال دیگه رو پاسخ دادم.

شما چه چیزی رو عامل موفقیت در کنکور میدونید؟

به نظر من برای موفقیت تو کنکور تلاش حرف اول رو میزنه و همچنین استمرار در تلاش کردن.برنامه ریزی درست و منابع مناسب و روش های درست مطالعه ی دروس عوامل دیگری هستند برای موفقیت در کنکور لازم هستند.

و در آخر توصیه ای برای کنکوریا دارید؟

توصیه من به بچه های کنکوری اینه که به خودشون باور داشته باشن،به تلاش هایی که کردن و به وقتی که گذاشتن ایمان داشته باشن و قبل از آزمون خودشونو نبازن و مثل یک برنده و با اعتماد به نفس بالا سر جلسه ی کنکور حاضر شن و بدونن که چیزی از بچه های دیگه کم ندارن
و اگه اراده کنن میتونن هر غیر ممکنی رو ممکن کنن…

و اما سخن آخرتون؟

از پدر و مادر عزیزم تشکر میکنم که تو این دو سال پای به پای من پیش اومدن و همه جوره منو حمایت و پشتیبانی کردن و همچنین از آقای ایمانی و مجموعه ی گاماس به خاطر پیگیری هاشون و مشاورم دکتر امین عشایری خیلی ممنونم که در کنار من بودن و برنامه دقیق و هدفمندی رو در اختیار من قرار دادن و همچنین آرزوی موفقیت دارم برای همه‌ ی کنکوری های ۹۹ که هدف دارن و همه تلاششون رو میکنن🙂

کارنامه قبولی دندانپرشکی همدان

در این بخش با بررسی کارنامه اقای مهدی رضافرح، قبولی دندانپزشکی همدان، نظرات، اهداف و سوالاتتون را در بخش کامنت با ما در میان بزارید و از پاسخ های مشاوره ای دکتر رضا فرح بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *