برنامه ریزی کنکور, تست زنی, شیوه مطالعه دروس, مشاوره

مطالعه تستی و امتحانات

مطالعه تستی و امتحانات ، روش مطالعه تستی فراگیر در ایام امتحانات

مشاوره کنکور درباره چگونگی مطالعه برای کنکور و امتحانات به صورت تستی

مشاور کنکور خانم مهری دانشجو داروسازی تبریز و مشاور رتبه برتر کنکور گروه مشاوره گاماس۲۰

مطالعه تستی و امتحانات

مطالعه تستی و امتحانات

مطالعه ی به روش تستی و فراگیری تکنیک ها در ایام امتحانات

با وجود کمبود وقت دانش اموزان در ایام امتحانات مجبورند دروس را بصورت تشریحی مطالعه کنند.
بسته به روش دبیر مربوطه ممکن است گاهی حتی این مطالعه هیچ شباهتی به مطالعه ی کنکوری نداشته باشد و صرفا جنبه ی حفظ پاراگراف ها بدون جا انداختن حتی یک کلمه باشد اما یادمان باشد که همیشه باید از شرایط پیش آمده به بهترین نحو استفاده کنیم.

در فصل امتحانات، ممکن است فرصت کافی برای مطالعه ی همه جانبه ی دروس نباشد. مثلا اینکه بعد از خواندن مبحث امتحانی به روش کلاسی، دیگر وقت زیادی برای تست زدن، آن هم همه ی تست های کتاب تست نباشد مخصوصا که مطالب هنوز مرور هم نشده اند در این حالت بیشتر دانش آموزان گلایه میکنند که با وجود امتحانات ترم، امکان تست زدن و مطالعه ی کامل، وجود ندارد .
اما باید همیشه دنبال جامع ترین و بهترین راه باشیم.

شرایط ایده آل

فکر کردن به شرایط ایده آل، گاهی میتواند دردسرساز باشد و حتی امکان تلاش، هرچند اندک را از ما سلب کند لازم نیست ما به این فکر باشیم که همه ی مطالب باید خوانده و به بهترین نحو ممکن کار شده باشند. روش ما فقط تلاش برای یک سوال بیشتر است .

بله حتی یک سوال بیشتر میتواند سرنوشت ما را عوض کند. شاید فرصت نداشته باشید که در زمانی که برای هر درس اختصاص داده شده، همه ی تست های مباحث را کار کنید و همین باعث شود که کار مطالعه ی تستی این درس را برای روز های آتی، پیش بینی کنید.
اغلب در کتاب های کمک آموزشی، تعداد تست هایی که برای یک فصل و درس خاص گنجانده شده است، بسیار بیشتر از فرصتیست که میتوان به آن اختصاص داد. پس ما باید از میان همه ی این منابع، مختصر ترین و جامع ترین منبع را انتخاب کنیم.

ویژگی سوالات آزمون

سوالات آزمون های معتبر، همیشه به گونه ای طراحی میشوند که حاوی مهم ترین نکات و اشتباهات متداول دانش آموزان باشند. یعنی دقیقا رئوس نکات هر مبحث را انتخاب میکنند؛ پس میتواند بهترین و موثرترین منبع برای مرور مهم ترین مطالب و رفع اشکالات باشد باید پس از مطالعه ی درس برای امتحان و به منظور مرور و تثبیت هرچه بیشتر آن، سوالات آزمون ها از اول بررسی شوند.

روش های حل، نکات مهم، تکنیک هایی برای سریع تر پاسخ دادن ، اشتباهات رایج، رفع اشکال از مطالب غلط انداز و گیج کننده ی کتاب درسی و… را میتوان در این سوالات بخوبی فراگرفت در بررسی سوالات ازمون ها، پاسخ نامه را باید ریز به ریز بخوانید، گزینه هارا تماما بررسی کنید و حتی اگر پاسخ صحیح داده اید، باز هم همان مطلب را به کتاب درسی یا درسنامه و جزوه مراجعه و مرور کنید؛ فرمول ها و نکات مهم را برای خود یادداشت و چندین بار مرور کنید یادتان باشد که :
همیشه همه ی کارها را نمیتوان به ایده آل ترین شکل ممکن انجام داد فقط باید در همه حال، به یک پله بالاتر فکر کرد باید لحظه به لحظه تلاش کرد حتی یک سوال بیشتر هم میتواند سرنوشتتان را تغییر دهد.

مطالعه تستی و امتحانات ، مشاوره کنکور ، مشاور تجربی ، مشاور کنکور ، رتبه برتر کنکور ، داروسازی ، برتر کنکور ، مشاوره کنکور تجربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *