برنامه ریزی کنکور, تست زنی, شیوه مطالعه دروس, مشاوره

مطالعه عمیق کنکور

مطالعه عمیق کنکور و مشاوره کنکور درباره مطالعه بهتر

راه های عمیق تر کردن مطالعه و یادگیری

مشاور کنکور دکتر یاوری دانشجو پزشکی همدان و رتبه برتر کنکور تجربی

مشاور کنکور گروه مشاوره گاماس۲۰

 

مطالعه عمیق کنکور

توی این مقاله سعی دارم راهکارهایی به شما ارائه بدم که با اونا بتونید عمق مطالعتون رو زیاد کنید و به زوایای پنهان مطالب درسی بیشتر پی ببرید.

خیلی وقتا از بچه ها می شنویم که میگن ما دو ساعت روی یک صفحه از کتاب گیر کردیم یا یه جمله رو صد بار خوندیم ولی چون پرش ذهنی داریم متوجه نشدیم. به نظر من مهمترین راهکار برای کسایی که مشکل عدم تمرکز ریا پرش ذهنی) دارن اینه که خودشون رو هرچه بیشتر با مبحث درگیر کنند و توی مطالعه از حالت منفعل (passive به حالت فعال ((active تغییر کنند.

تکنیک ها

توی این مطلب سعی میکنم تکنیکایی که خودم زمان کنکور برای حل این مسئله پیدا کردم رو براتون بنویسم:

مثال زدن

این راهکار ساده نقش خیلی زیادی توی دریافت مفهوم و ایجاد نقشه ذهنی مناسب از مطلب مورد نظر برای شما داره؛ مثلا توی زیست میخونیم همه نهاندانگان تک لپه ای دارای فلان ویژگی هستند همونجا باید چند مورد از نهاندانگان تک لپه رو مثال بزنید مثل ذرت و خرما. یا اینکه توی ریاضی میخونیم که همه توابع اکیدا صعودی دارای این ویژگی هستند اینجا سریعا باید یه تابع اکیدا صعودی مثال بزنیم مثل f
( x ) =
x و اون ویژگی رو توی این تابع بررسی کنیم.

پیدا کردن ارتباط ها

در حالت کلی هر مطلبی رو که میخونید با تمام دانسته های قبلیتون مرتبط کنید و سعی کنید وجه اشتراک بین اونا رو پیدا کنید. توی زیست شناسی به این تکنیک * ترکیب زدن * میگیم من خودم یادمه نزدیک به کنکور برای به موضوع مثل حشرات تا ۱۵ تا ترکیب می نوشتم!

جالبه که این روش برای بقیه دروس هم جواب میده؛ مثل آیات دین و زندگی به طوریکه بیشتر آیات دین و زندگی سال دوم و سوم رو میتونیم مثلا از نظر انواع توحید که توی دین و زندگی پیش مطرح شده بررسی کنیم

سوال طرح کردن

این مورد یکی از راه های افزایش درصدهاتون به بالای ۷۰ و ۸۰ درصد توی هر درسه. سوال طرح کردن اصلا به این معنا نیست که یه کاغذ سفید بردارین و بشینید واقعا سوال طرح کنید. درواقع یعنی حین مطالعه دید طراحی سوال داشته باشید و دقت کنید که از این جمله ای که خوندید چطوری میشه سوال داد و کجاهای مطلب بیشتر باب طبع طراح های عزیز کنکوره!

البته ناگفته نماند که این مرحله از مطالعه نیاز به تجربه تست زنی بالا داره و به همین دلیله که ما برای درصدای بالا اونو توصیه می کنیم.

محمدسجاد یاوری بذل پزشکی علوم پزشکی همدان

مطالعه عمیق کنکور ، مطالعه کنکور در امتحانات ، مطالعه کنکور ، مشاوره کنکور ، مشاور کنکور ، انگیزشی کنکور, مشاوره کنکور, مشاور کنکور, نحوه مطالعه کنکور , مشاوره کنکور , رتبه برتر کنکور , قبولی کنکور , قبولی برتر کنکور , برتر کنکور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *