برنامه ریزی کنکور, تست زنی, شیوه مطالعه دروس, مشاوره

مطالعه پایانی کنکور

مطالعه پایانی کنکور و نکاتی برای روز های جمعبندی

اهمیت یک جمعبندی خوب برای نتیجه ی بهتر

روشهای جمعبندی کنکور و روش سه روز یک بار

مطالعه پایانی کنکور

روش های بررسی سوالات کنکور در ماه پایانی

برای بررسی سوالات کنکور در ماه پایانی دو روش وجود دارد که در اینجا به توضیح این دو روش میپردازیم.

روش اول:روش سه روز یک بار

در این روش ما ده دوره آزمون سراسری را جدا میکنیم یعنی ۵ کنکور داخل کشور و پنج کنکور خارج از کشور . و در بازه زمانی هر سه روز یک بار از خودمون آزمون میگیریم توجه داشته باشید که این روش ترجیحا در خرداد یا اواخر اردیبهشت ماه باید اجرا بشه و بهتره که در این روش شرایط آزمون رو رعایت کنیم از جمله وقت آزمون و ساعت شروع آزمون یعنی ترجیحا در ساعت ۸ صبح این آزمون رو از خودمون میگیریم. بعد از تصحیح و تحلیل آزمون نقاط ضعف و قوت خودمون رو شناسایی میکنیم به طور مثال اگر که در تست های ریاضی در بخش مقاطع مخروطی مشکل داریم باید در بازه زمانی که تا آزمون بعدی فرصت داریم به این بخش مراجعه کرده و سعی در برطرف کردن مشکل خودمون داشته باشیم در صورتی که وقت کافی برای خوندن کل بخش نداشتیم میتونیم به صورت مشخص مبحثی رو که مشکل داشتیم بررسی کنیم به طور مثال فقط بخش دایره از مقاطع مخروطی.
در این روش ترجیحا باید روز های جمعه رو خالی بذاریم و اختصاص بدیم به آزمون های جامعی که توسط سنجش یا قلم چی و … که برگزار میشود.

روش دوم:روش تفکیکی

در این روش ما از چند مزیت برخوردار هستیم اینکه هر روز میتونیم آزمون داشته باشیم و اینکه یک روزمون رو کامل به آزمون اختصاص نمیدیم. این روش به این صورت هست که بخش عمومی و اختصاصی آزمون ها رو جدا میکنیم.و بخش عمومی رو در همون تایم خودش هر روز یه دوره رو از خودمون آزمون میگیریم. بخش اختصاصی رو درس به درس تفکیک میکنیم و در تایم مطالعه‌ای که به هر درس اختصاص میدیم یک دوره از آزمون ها رو میزنیم به طور مثال اگر که در یک هفته ۴ بازه زمانی برای مطالعه فیزیک داریم در ۲ بازه ، بخش فیزیک دو دوره از آزمون های کنکور سراسری رو قرار میدیم و حل میکنیم. برای آشنایی با آزمون های جامع هم از آزمون هایی که در این مدت برگزار میشه استفاده میکنیم.

روش مطالعه کنکور , دوران جمعبندی , نحوه مطالعه کنکور , مشاوره کنکور , کنکور سراسری , مشاور کنکور ، مطالعه پایانی کنکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *