تست زنی

نوع تست زنی در کنکور چقدر در نتیجه تاثیر گذاراست؟

نوع تست زنی در کنکور چقدر در نتیجه تاثیر گذاراست؟

تست‌زنی یکی از اصلی‌ترین مهارت‌هایی است که دانش‌آموزان باید برای کنکور و سایر آزمون‌ها آن را تقویت کنند.
کنکور، واژه‌ای است که برای برخی از دانش‌آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است. برخی دانش‌آموزان به خصوص آن افرادی که به شدت به پیشرفت علمی اهمیت می‌دهند و شخصیت‌های پیشرفت‌گرا دارند، با شنیدن این واژه لرزه بر اندام‌شان می‌افتد، برخی سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند، چطور باید حرکت کنند تا در این مسیر پرپیچ و خم به نتیجه برسند، کدام مدرسه ثبت‌نام کنند، چه کتاب کمک درسی بخوانند و چگونه وقت خود را مدیریت کنند تا نتیجۀ دلخواه را به دست آورند.تست‌زنی مهارتی است که نه فقط برای سال کنکور که باید به عنوان یک مهارت که در مقاطع دیگر تحصیلی هم به ما کمک می‌کند یادگرفته شود.
واقعیت این است که دانش‌آموز برای دستیابی به موفقیت در کنکور باید این مرحله را به خوبی پشت سر بگذارد هر قدر زودتر تصمیم بگیرید با این چالش روبرو شود، زودتر هم به نتیجۀ دلخواهش خواهد رسید. پس دست از تلاش برندارید و به دنبال افزایش مهارت‌های خود باشید.

> مشاوره کنکور رایگان

اصول مطالعه و تست‌زنی برای قبولی در کنکور

مرتبه بالاتر از مطالعه و تست‌زنی، یادگیری است و باید برای رسیدن به این هدف از هر ابزاری بهره برد. در این راه، مطالعه دروس و حل تست‌ها و سؤالات درسی از درجه اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشند که

برای استفاده صحیح و متناسب از آن‌ها رعایت اصول و قواعدی مربوط به آن‌ها بسیار مهم است

مهم ترین فواید تست زنی به صورت زمان دار

تست های آموزشی و تست های زمان دار دو نوع روش پاسخ دهی به تست ها است. که می تواند کمک بسیار زیادی را به داوطلبان کنکور بکنند. اگر بتواند دانش آموز با روش صحیح و در زمان درست این گونه تست ها را پاسخ بدهد .قطعا نتیجه ی بسیار خوبی را در کنکور سراسری دریافت خواهد کرد.

تست های آموزشی معمولا زمانی حل می شوند که دانش آموز به خوبی به درس نامه تسلط پیدا کرده است و می خواهد ابعاد مختلف یک مبحث را به خوبی برسی کند . آن وقت به سراغ تست های آموزشی خواهد رفت. و با دقت و تمرکز بالا به این تست ها پاسخ می دهد.

تست های زمان دار ، زمانی حل می شود که در دانش آموز در زمان جمع بندی باشد . در این زمان است که دانش آموز می خواهد به حداکثر تسلط بر تمام سوال های آن مبحث برسد. همچنین تست های زماندارکمک به دانش آموز می کند. که آمادگی بیشتری از نظر زمانی در آزمون های آزمایشی و کنکور سراسری داشته باشند

معمولا داوطلبان کنکور و دانش آموزان این گونه عمل می کنند که یک سوم سوالات منابع تستی که دارند به صورت تست های آموزشی پاسخ بدهند. و دو سوم دیگر سوالات خود را به صورت تست های زمان دار پاسخ می دهند. پس پاسخ دهی به سوالات زمان دار بسیار مهم است.

1.فزایش سرعت و دقت در تست زنی

تست های زمان دار این گونه است که شما باید یک زمان خاصی را برای خود در نظر بگرید. در بازه ی زمانی تعیین شده درست مثل یک کنکور سراسری عمل کنید و در آن ساعت تعیین شده باید تست های تعیین شده را پاسخ بدهید. پس هر چقدر که در زمان های خاص به تست های مشخص شده پاسخ بدهید. بهتر می توانید در کنکور سراسری زمان خود را مدیریت کنید. همچنین باعث بیشتر شدن دقت می شود . زیرا دانش آموز می داند که یک زمان مشخصی را برای هر تست دارد. پس سعی می کند که با دقت بسیار بیشتری سوال های خود را پاسخ بدهید.

2.بالا بردن قدرت تنظیم وقت

همان طوری که در مطلب بالا اشاره شد ، چون دانش آموز می داند که یک زمان مشخصی برای حل کردن سوال های تستی خود دارد. پس سعی می کند در هر مرتبه که سوال های تستی زمان دار حل می کند بهتر بتواند زمان خود را تنظیم کند. که این موضوع تنظیم وقت کمک بسیار زیادی در مدیریت زمان در کنکور سراسری و آزمون های آزمایشی می کند

3.کاهش استرس و اضطراب در آزمون های آزمایشی و کنکور سراسری

یکی از مواردی که باعث می شود که دانش آموزان و داوطلبان کنکور در آزمون های آزمایشی و کنکور سراسری دچار استرس و اضطراب می شود این است که حس می کند که در امتحان خود زمان کم می آورند . پس اگر بتواند دانش آموز قبل از این که امتحان و یا آزمون بدهد بر سر زمان و وقت خود تمرین کند . قطعا می تواند از میران استرس و اضطراب خود کم کند.

همانطور که هیچ لشکری نمی گوید من با یادگیری اصول نظامی آماده ی مبارزه با دشمن هستم بلکه تمرینات زیادی انجام می دهد و مهم تر از آن قبل از ورود به یک جنگ واقعی،با دشمنان فرضی در قالب رزمایش ها و جنگ های فرضی مبارزه می کند، ما نیز از آنچه که کارمان تقریبا به آن ها شباهت زیادی دارد بنابراین خود را باید با تمرینات زیاد (حل تست زیاد) و همچنین رزمایش های مختلف(حل تست زماندار و آزمون های آزمایشی ) آماده رقابت کنیم.

استفاده از شیوه های درست تست زنی و تاثیر آن برنتیجه ی کنکور :

احتمال زدن گزینه ی غلط به صفر برسد

هر سوال در زمان خودش پاسخ داده شود

کمبود وقت برای داوطلبان پیش نمی آید

در پاسخ به سوالات از یک نظمی برخوردار می شوند و سردر گم نمیشوند

استرس و فشار عقب ماندن از جواب دهی به حداقلمی رسد

همه ی این موارد درکنار هم باعث تسلط و تمرکز  وآرامش بیشتر  داوطلبان بر کنکور می شود ودرنتیجه با امتیاز گیری از این موارد نتیجه ی  کنکور مثبت تر و بهتر خواهد بود.

سخن آخر

اگر می‌خواهید در آزمون سراسری عملکرد موفقیت‌آمیزی از خود به نمایش بگذارید، باید هم مطالعه مؤثری داشته باشید و هم به‌خوبی تست بزنید. بدیهی است هریک از این روش‌های آماده‌سازی داوطلب برای شرکت در کنکور، دارای اصول و قواعدی است که آشنایی با آن‌ها نقش مؤثری در قبولی دانش آموزان دارد.

تست زنی با استفاده از شیوه های درست باعث  کسب رتبه ی بهتر و برتر در کنکور می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *