ویژه کنکور

چرا در کنکور نتیجه نمی گیرم؟ – از برنامه ریزی تا خواب

چرا در کنکور نتیجه نمی گیرید؟

داوطلبان همیشه دو حالت از نتیجه کنکور را دارند : یا نتیجه دلخواه خود رامی گیرند یا نتیجه قابل قبولی براساس تلاشهای زیادی هم که کرده اند نمی گیرند.

باید دانست  که قبول نشدن یا نتیجه دلخواه نگرفتن بخشی از کنکور است و ممکن است به دلایل مختلف شما متحمل شکست در اولین کنکور یا کنکور های بعدی خود شوید.

اما چرا برخی ازداوطلبان نتیجه می گیرند و موفق می شوند ولی برخی شکست می خورند؟

پاسخ ساده است .همیشه کسانی که نقشه مسیر درست را در دست دارند قطعا نتیجه درست می گیرد و به مقصد می رسند و کسانی که راه اشتباه را می روند به بیراهه می رسند و گم و خسته و سر درگم  می شوند.

داوطلبانی که درکنکور موفق می شوند وبه نتیجه ی دلخواه خود می رسند راهنماهای مسیر موفقیت در کنکور را می شناسند و داوطلبانی که شکست می خورند مسیرِ  راهنما و راهکاری اشتباه را انتخاب کرده اند که نتیجه اش رتبه نادلخواه یا مردودی در کنکور است.

مشاوره رایگان کنکور

چرا در کنکور نتیجه نمی گیرم؟

چرا در کنکور نتیجه نمی گیرم؟

چگونه مسیر درست موفقیت در کنکور و گرفتن نتیجه ی دلخواه را پیدا کنیم؟

1.کمک گرفتن از اساتید و مشاوران تحصیلی با تجربه 

این افراد با دانش کارآمد وبه ­روز خود، می­توانند کمک بزرگی به داوطلب درمسیر پر فراز و نشیب کنکور کنند. کسانی که تجربه و رزومه خوبی در این راستا دارند خود بیشترین کمک و نزدیک کردن هر چه بیشتر شما به هدفتان است.

2.برنامه ­ریزی اصولی متناسب با هدف داوطلب

با برنامه ­ریزی، در این مسیر دچار سردرگمی نشده و با مطالعه ­ی منظم، به هدف خود در رسیدن به نتیجه ­ی مطلوب نزدیک می­شوید. داشتن منابع خوب کمک آموزشی  در کنار برنامه ریزی و تعهد به آن معنا پیدا خواهد کرد.

2.مطالعه­ مفهومی و عمیق کتب درسی

مهم­ترین منبع مطالعاتی برای کنکور وهمچنین طراحان سوالات کنکور،کتاب درسی می­باشد. مطالعه­ ی صحیح و عمیق کتب درسی ، می­تواند بهترین عملکرد را در نتیجه­ ی کنکور به دنبال داشته باشد. اما استفاده ازکتابهای کمک آموزشی را هم در کنارکتب درسی حتما پیشنهاد می شود.

 3. داشتن ساعت مطالعه ­ی بالا و با کیفیت

پس ازتهیه­ ی منابع،  تلاش وکوشش خود داوطلب، تعیین کننده ­ی نتیجه می باشد. داوطلب باید بتواند ساعات زیادی را برای مطالعه در نظر بگیرد. اما باید بیان کرد تنها ساعات بالا، تعیین کننده نمی­ باشد. بلکه ساعات مطالعه ­ی بالا درکنار کیفیت مطالعه، امری بسیار مهم می­باشد. باید بیان کرد که نباید ساعات مطالعاتی خود را یک شبه زیاد کرد. بلکه این یک امری تدریجی می­باشد.

4.کسب مهارتهای تست زنی

از ابزارهای مهم آموزش و تسلط  و تثبیت بیشتر داوطلبان کنکور، مهارت تست صحیح است. البته باید آگاه باشید که تست زنی تنها معیاری برای سنجش داوطلب نیست بلکه تست در کنار سنجش، ابزاری بسیار مفید در جهت آموزش داوطلبان می­ باشد.

5. خلاصه نویسی از مطالب خوانده شده

پیشنهاد می­شود که روزانه، هر درسی که توسط اساتید داوطلبان تدریس می­شود، با دقت بسیار زیاد گوش کرده و نت­ هایی را از آن درس، یادداشت کنند. سپس، پس از مطالعه ­ی کامل دروس و خلاصه­ های یادداشت شده، اقدام به تست زنی نمایند. وهمچنین نکته برداری از تستهای کنکوری که زده اند داشته باشند.همچنین لازم است که داوطلبان، در حین مطالعه و تست زنی، نکاتی را که به آن پی برده­ اند و همچنین خلاصه ­ی درس خوانده شده را، یادداشت کنند. این خلاصه­ های جمع­ آوری شده، برای مرور کلی دروس و در زمان نبود وقت کافی برای مطالعه­ ی دوباره ­ی کل درس و همچنین مرور هنگام امتحان، کمک شایانی به داوطلب می­کند. خلاصه ­ها در راستای یادآوری نکات مهم درسی، بسیار مفید می­باشند.

 6.خواب کافی و استراحت مناسب

زود خوابیدن شب ها و صبح زود بیدار شدن و خواب کافی و عمیق و به موقع تاثیر به سزایی در یادگیری و سیستم بدنی شما دارد.داوطلبانی علاوه بر مطالعه ی زیاد، استراحت آن ­ها نیز باید به اندازه باشد. چرا که استراحت متناسب با قدرت بدنی، بر روی کیفیت مطالعه، تمرکز و ذهنیت بیشتر، تاثیر می­گذارد. به همین دلیل، در کنار مطالعه­ ی زیاد، استراحت کافی نیز به داوطلبان توصیه می­گردد.

 7.دوری کردن ازموبایل و فضای مجازی

فضای مجازی، باعث از بین رفتن تمرکز و آرامش ذهنی هر داوطلب می­شود. همچنین کیفیت مطالعه و یادگیری هر داوطلبی را تحت تاثیر منفی قرار می­دهد. بنابراین با دوری از این فضا ، با مطالعه­ ی صحیح، موفقیت خود را در کنکور، تضمین می­ نمایند. فضای مجازی به دلیل سرگرمی هایی که دارد موجب می شود که شما تایم خیلی زیادی صرف آن کنید و همین مورد باعث کم شدن تایم مطالعه و عدم هواس جمعی به دروس میشود.8.ساختن انرژی و انگیزه ­ی بالا

از عوامل مهم در کسب موفقیت، داشتن انرژی و انگیزه ­ی بالا می­باشد. در این زمینه، شما می­توانید با داشتن یک مشاور مجرب و با اخلاق، انرژی خود را از لحاظ روحی و آموزشی، تقویت نمایید.

9. بهره ­مندی از منابع آموزشی با کیفیت

اصلی­ ترین منبع کنکور برای هر داوطلبی، کتابهای درسی می­ باشد. چون تمامی سوالات مطرح شده، در کتاب­ های درسی گنجانده شده ­اند. در واقع از هیچ مبحثی خارج از مباحث درسی مطرح شده در کتاب­ های درسی، در کنکور سراسری، سوال طرح نمی­ شود. اما لازم است بیان کنیم در کنار کتاب ­های درسی و جزوات اساتید، کتاب­ها و دی وی دی های  کمک درسی، می­تواند داوطلب را در فهم عمیق­ تر مطالب یاری دهد، از آن جهت که غنی از تست­های کنکوری سال­های گذشته و همچنین تست­ های تالیفی و تکنیکهای تست زنی نزدیک به سوالات کنکور می ­باشد.

10.شرکت در آزمون­های آموزشی کنکوری

دانش ­آموزان و داوطلبان در طول سال تحصیلی علاوه بر برنامه ­ریزی مطالعاتی مدرسه و یا مشاور، نیاز به ابزاری دارد تا دانش و آموخته­ های خود را مورد سنجش قرار دهد. همچنین این ابزار، علاوه بر سنجش داوطلب، موجب تقویت حس رقابت در وی نیز می­ شود. توصیه می­شود برای داوطلب هایی که هدفشان نتیجهی عالی گرفتن در کنکور است، در آزمون­ های آزمایشی با کیفیت شرکت نمایند.

سخن آخر

حرکت در مسیر غلظ هیچگاه به نتیجه درست نمی رسد و مهم نیست چقدر در مسیر اشتباه با تلاش و با سرعت پیش می روید، در آخر به بن بست خواهید رسید.

برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه درکنکور باید ابزار مناسب و مسیری مشخص و روشن را پیدا کرد ودر آن گام برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *