شیوه مطالعه دروس, مشاوره

چگونگی افزایش تراز

چگونگی افزایش تراز و موفقیت بیشتر در آزمون ها

مشاوره رتبه برتر کنکور سراسری تجربی درباره ی چگونگی افزایش تراز

مشاور گروه مشاوره گاماس بیست آقای علیپور دانشجوی دندانپزشکی تبریز

مشاوره و صحبت های رتبه برتر کنکور تجربی برای افزایش تراز در آزمون ها

 چگونگی افزایش تراز بدون افزایش ساعت مطالعه

در این مقاله میخوام در مورد یک تجربه شخصی باهاتون حرف بزنم ، برای خود من وقتی که برای دفعات اول تو آزمون شرکت میکردم اتفاق می افتاد که با وجود اینکه درسی رو به طور کامل یاد میگرفتم و تست میزدم اما در آزمون پایان دو هفته نتیجه نمیگرفتم تا اینکه تصمیم گرفتم یه تغییراتی در مراحل یادگیری انجام بدم.

به این صورت که اوایل وقتی یه مطلبی رو یاد میگرفتم و تست میزدم تا آزمون ، دوباره سراغ اون درس نمیرفتم اما بعدا تصمیم گرفتم که پنج شنبه های قبل آزمون رو به جمع بندی اختصاص بدم اما چطور ؟

چگونگی افزایش تراز با کمک جمعبندی اختصاصی ها

قدم اولم این بود که وقتی درسی رو میخوندم، یا خلاصه نویسی میکردم. یا جملات کلیدی رو روی کتاب بلد میکردم و علامت میزدم .

هنگام تست زنی هم سوالاتی که به نظرم خوب میومدن به تعداد تقریبا ۷ الی ۱۰ عدد نشان دار میکردم.

چند تا تست رو هم نگه میداشتم.

اما قدم بعدی و تاثیرگذارم در پنجشنبه قبل آزمون ، استفاده از ابزارهایی بود که در هنگام مطالعه و تست زنی جمع کرده بودم.  یعنی ابتدا خلاصه هام رو میخوندم و بعد تست های نشاندارم رو دوباره میزدم و برای یادآوری و مرور بیشتر از تست هایی که نگه داشته بودم یا گاها از آزمون های غیرحضوری استفاده میکردم.

این تغییر ساده در مطالعه و جمع بندی باعث افزایش تراز ۱۵۰ تایی من شد که شاید با افزایش ساعت مطالعه نمیتونستم به این پیشرفت برسم. برای اینکه مفهوم این جمع بندی رو درک کنید یه مثال میزنم براتون : فرض کنید،  ذهن شما در ابتدای فرجه دوهفته ای مثل یه کتابخونه بدون قفسه و خالی هست. مطالبی که طول دو هفته میخونید به معنای خرید کتاب برای این کتابخونه است. اما اگه کتاب هارو مرتب نکنید نمیتونید تو کمترین زمان بهشون دست پیدا کنی.

جمع بندی پنجشنبه قبل آزمون.

برای من در حکم قفسه زدن و مرتب کردن کتابهای این کتابخونه بود و نظمی که در ذهنم ایجاد کرد هم سرعت عملم رو افزایش داد و هم آرامشم در حین آزمون و قبل آزمون شرایطی که در ابتدای مقاله توضیح دادم در دوران جمع بندی ماه های منتهی به کنکور هم برای من اتفاق افتاد اما اینبار در ابعاد بزرگتر و با تعمیم دادن این روش جمع بندی به ابعاد بزرگ تونستم از تراز ۶۹۰۰ تو آزمون ۲۱ خرداد قلمچی به تراز ۷۵۰۰ تو آزمون ۱۸ تیر که آخرین آزمون بود برسم که تو یه فرصت دیگه روش های مطالعاتی دوران جمع بندیم رو هم توضیح میدم.

مشاوره کنکور,رتبه برتر کنکور,مشاوره رتبه برتر کنکور,مشاوره قبولی کنکور,قبولی برتر کنکور,برتر کنکور,چگونگی افزایش تراز,مشاوره برای آزمون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *