ویژه کنکور

آیا معدل دهم در کنکور تاثیر دارد؟

آیا معدل دهم در کنکور تاثیر دارد

طبق اطلاعیه سایت سازمان سنجش که در تاریخ ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱ منتشر شد، کنکور ۱۴۰۲ همانند کنکور ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. هرچند طی ماه های اخیر خبرهایی از تاثیر قطعی ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲ به گوش رسید، اما در حال حاضر بر اساس آخرین اخبار تاثیر معدل در کنکور حداکثر ۴۰ درصد مثبت است. همچنین حذف دروس عمومی از آزمون سراسری ۱۴۰۲ منتفی است.

نحوه محاسبه تاثیر معدل در کنکور نظام قدیم چگونه است؟

یکی از سوالات رایج داوطلبان کنکور نظام جدید و نظام قدیم درباره مفهوم تاثیر مثبت و فرمول محاسبه تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۱ است. در کنکور ۹۸ و ۹۹ و ۱۴۰۰ برای داوطلبان نظام قدیم (مشمولین اعمال سوابق تحصیلی) نمره هر درس از دروس امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان با حداکثر ۲۵ درصد تاثیر و نمره همان درس در امتحانات نهایی پیش دانشگاهی با حداکثر ۵ درصدی و هر دو به صورت تاثیر مثبت اعمال خواهد شد. برای آشنایی با نحوه تاثیر مثبت معدل در کنکور و درک فرمول سوابق تحصیلی به مثال زیر توجه فرمایید:

نحوه محاسبه تاثیر معدل در کنکور نظام قدیم چگونه است؟

فرض نمایید تراز معادل نمرات کتبی شما در امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان ۷۰۰۰ و تراز معادل نمرات کتبی شما در امتحانات نهایی پیش دانشگاهی ۶۰۰۰ است. همچنین تراز معادل درصدهای شما در آزمون تستی کنکور ۷۵۰۰  باشد. تراز کل شما در هر زیر گروه (با توجه به ضرایت مختلف دروس) در چهار حالت زیر محاسبه خواهد شد و هر حالتی که عدد تراز بالاتری بدست آورد در کارنامه کنکور شما لحاظ می شود:

  • حالت اول: بدون اعمال سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی (تراز کل ۷۵۰۰)
  • حالت دوم: فقط اعمال سوابق تحصیلی دیپلم به میزان حداکثر ۲۵ درصد (تراز کل ۷۳۷۵)
  • حالت سوم: فقط اعمال سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی به میزان حداکثر ۵ درصد (تراز کل ۷۴۲۵)
  • حالت چهارم: اعمال همزمان سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی (تراز کل ۷۳۰۰)

در حالت چهارم تاثیر آزمون تستی کنکور ۷۰ درصد، تاثیر نمرات کتبی سوم دبیرستان ۲۵ درصد و تاثیر نمرات کتبی پیش دانشگاهی ۵ درصد است:

از بین چهار حالت گفته شده ، در حالت اول بالاترین تراز ممکن به دست می آید. بنابرین اگر تاثیر معدل مثبت باشد در زیر گروه مربوطه در کارنامه کنکور عبارت (فاقد تاثیر مثبت) درج خواهد شد و تراز داوطلب در این زیر گروه ۷۵۰۰ خواهد بود. اما اگر تاثیر معدل قطعی (مستقیم) بود تراز داوطلب در کارنامه ۷۳۰۰ درج خواهد شد.

در واقع تفاوت تاثیر مثبت و قطعی معدل در کنکور این است که در حالت تاثیر مثبت بالاترین تراز ممکن برای هر زیر گروه در کارنامه کنکور درج خواهد شد و تاثیر سوابق تحصیلی به شرطی اعمال می شود که باعث افزایش تراز کل زیر گروه شود در حالی که اگر تاثیر معدل قطعی باشد تحت هر شرایط سوابق تحصیلی برای داوطلب اعمال خواهد شد. حتی اگر اعمال سوابق باعث کاهش تراز کل داوطلب شود‌. (در این مثال به شرط قطعی بودن تاثیر معدل، تراز ۷۳۰۰ در کارنامه کنکور درج می گردید). چند سال گذشته قطعی بودن اعمال سوابق تحصیلی موجب اعتراض به تاثیر معدل در کنکور شده بود.

در یکی از مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در سال ۹۷ مقرر شده بود که تاثیر معدل در کنکور ۹۸ به صورت قطعی اعمال شود اما بعد از چند ماه پیگیری دانش آموزان و اعتراض به تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی مصوبه مذکور لغو شد.

معدل و تاثیر آن

خوشبختانه در حال حاضر جای نگرانی نیست چرا که بر اساس جدیدترین اخبار تاثیر معدل و سوابق تحصیلی برای کنکور ۱۴۰۱ به صورت مثبت و به میزان حداکثر ۴۰ اعمال خواهد شد. البته برای اطمینان کامل باید منتظر اطلاعیه سازمان سنجش در این خصوص باشیم.

در نتیجه اگر نمرات بالایی در امتحانات نهایی کسب نکرده باشید با کسب درصد و تراز بالاتر در آزمون تستی کنکور ۱۴۰۱ امکان جبران وجود دارد. علاوه بر این، اگر نمرات پایینی دارید و نگران تاثیر معدل بر کنکور هستید می توانید در طرح ترمیم معدل برای کنکور شرکت نمایید. هرچند به چندین دلیل شرکت در این طرح را توصیه نمی کنیم و بهتر است مدت زمان لازم برای مطالعه تشریحی و شرکت در این طرح را صرف تست زنی و آمادگی برای آزمون چهار گزینه ای کنکور کنید.

همان گونه که گفته شد وقتی که تاثیر سوابق تحصیلی مثبت باشد هر یک از ۴ حالت گفته شده که باعث کسب تراز بالاتری شود برای داوطلب کنکور سراسری اعمال می شود و در کارنامه او عبارت مربوطه درج خواهد شد. به طور مثال اگر صرفا با اعمال سوابق تحصیلی دیپلم (حالت دوم) بالاترین تراز ممکن در زیرگروه مربوطه به دست آید در کارنامه کنکور عبارت (فقط تاثیر مثبت دیپلم) درج می گردد. در این حالت تاثیر نمرات سال سوم دبیرستان نظام قدیم حداکثر ۲۵ درصد و تاثیر آزمون تستی کنکور حداقل ۷۵ درصد است.

همچنین اگر صرفا با اعمال سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی (حالت سوم) بالاترین تراز ممکن به دست آید عبارت (فقط تاثیر مثبت پیش دانشگاهی) در کارنامه کنکور درج خواهد شد. در این حالت تاثیر معدل پیش دانشگاهی در کنکور حداکثر ۵ درصد و تاثیر آزمون تستی کنکور حداقل ۹۵ درصد است. اگر با اعمال همزمان سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی (حالت چهارم) بالاترین تراز ممکن بدست آید عبارت (دیپلم و پیش دانشگاهی) در کارنامه داوطلب درج خواهد شد. در این حالت تاثیر نمرات دیپلم در تراز کل حداکثر ۲۵ درصد، تاثیر نمرات پیش دانشگاهی حداکثر ۵ درصد و تاثیر آزمون چهار گزینه ای کنکور در تراز کل زیر گروه مربوطه حداقل ۷۰ درصد است.

با توجه به متفاوت بودن ضرایب دروس اختصاصی در زیر گروه های مختلف ممکن است وضعیت اعمال یا عدم اعمال سوابق در هر زیر گروه با سایر زیر گروه ها متفاوت باشد.

چگونگی تاثیر معدل در کنکور نظام جدید ۱۴۰۱:

با توجه به اینکه داوطلبان کنکور نظام جدید دوره پیش دانشگاهی ندارند و آخرین مدرک تحصیلی آنان دیپلم است تاثیر مثبت معدل برای این افراد به یکی از دو حالت زیر خواهد بود:

  • حالت اول: بدون اعمال سوابق تحصیلی دیپلم
  • حالت دوم: فقط اعمال سوابق تحصیلی دیپلم به میزان حداکثر ۴۰ درصد

در واقع برای داوطلبان نظام جدید کل ۴۰ درصد مربوط به نمرات امتحان نهایی دیپلم (سال دوازدهم) است.

چه کسانی مشمول طرح تاثیر معدل در کنکور هستند؟

همه ی افرادی که دیپلم یکی از رشته های تجربی، ریاضی، علوم انسانی یا علوم و معارف اسلامی را در نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) طی سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ دریافت نموده اند یا اخذ خواهند کرد و همچنین کلیه افرادی که دیپلم یکی از رشته های مذکور را در نظام آموزشی سابق طی سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۷ اخذ نموده اند مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور خواهند شد.

سایر افرادی که قبل از سال ۱۳۸۴ دیپلم نظام قدیم دریافت نموده اند مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند و تراز کل آنها در کنکور صرفا بر اساس آزمون تستی جلسه کنکور محاسبه خواهد شد.

چه کسانی مشمول طرح تاثیر معدل در کنکور هستند؟

لازم به توضیح است فقط دروسی که امتحان آن ها به صورت نهایی (کشوری) برگزار شده است در کنکور تاثیرگذار خواهند بود. به طور مثال دیپلمه های نظام آموزشی سابق (نظام قدیم) که طی سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را اخذ نموده اند فقط مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم هستند. چرا که امتحانات سال سوم دبیرستان طی این سال ها به صورت نهایی (کشوری) برگزار می شود. در حالی که امتحانات پیش دانشگاهی در این سال ها نهایی نبوده و از سال ۱۳۹۱ به بعد به صورت نهایی برگزار شده است.

معدل کدام سال در کنکور تاثیر دارد؟

معدل سال هایی که امتحانات پایانی آن ها به صورت نهایی (سراسری کشوری) برگزار شده است در کنکور تاثیرگذار خواهد بود. برای داوطلبان نظام قدیم کنکور تاثیر نمرات امتحانات نهایی سال سوم و پیش دانشگاهی و برای فارغ التحصیلان نظام جدید فقط تاثیر نمرات امتحانات نهایی سال دوازدهم در کنکور اعمال خواهد شد. به توجه به اینکه امتحانات پایه دهم و یازدهم تاکنون به صورت نهایی برگزار نشده است تاثیر معدل دهم در کنکور و تاثیر معدل یازدهم در کنکور ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اعمال نمی گردد.

در صورتی که طی سال های آینده امتحانات پایه دهم و یازدهم نیز مانند سال دوازدهم به صورت نهایی در سراسر کشور برگزار شود ممکن است تاثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی افزایش یافته و حتی احتمال قطعی شدن تاثیر معدل نیز وجود خواهد داشت. البته این فقط یک احتمال است. این تغییر احتمالی می تواند گامی به جلو برای حذف کنکور باشد اما با وضعیت فعلی جایگزین مناسبی برای کنکور فعلا وجود ندارد و امکان حذف کنکور برای رشته های پرطرفدار مانند رشته پزشکی وجود ندارد.

تاثیر معدل در کنکور1403 شامل چه افرادی می شود؟

افرادی که جز داوطلبان نظام جدید می باشند معدل امتحان نهایی سال دوازدهم برای آن ها محاسبه شده و اما برای داوطلبان نظام قدیم معدل مربوط به امتحانات نهایی در سال سوم دبیرستان درنظر گرفته خواهد شد. لازم به ذکر است این تاثیر معدل تنها شامل حال افرادی می شود که تاریخ فراغت از تحصیل آنها پس از سال 84 باشد و متقاضیانی که ماقبل این تاریخ فارغ التحصیل شده باشند را شامل نمی شود.کلیه داوطلبان مشمول استفاده از سوابق تحصیلی در کنکور می بایست در حین ثبت نام کنکور 1403 نسبت به درج سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود که پیش از این دریافت نموده اند نیز اقدام نمایند. در واقع ثبت این کد در سایت ثبت نام کنکور، لازمه تکمیل فرآیند نام نویسی داوطلب است و عدم درج آن در بخش مربوطه باعث بروز اختلال در این روند می گردد.

سهم سوابق تحصیلی در کنکور

سهم دروس عمومی و تخصصی در نمره‌ی کل سابقه‌ی تحصیلی
سال عمومی تخصصی جمع به درصد
1402 26 14 40
1403 28 22 50
1404 و بعد از آن 30 30 60

آیا نمره مستمر در امتحان نهایی دوازدهم تاثیرگذار است؟

نمره مستمر در معدل دیپلم تاثیرگذار است؛ ولی در معدل نهایی و کنکور اثرگذار نمی باشد. در حقیقت تاثیر نمره مستمر در کنکور صفر می باشد. فقط و فقط نمراتی که در امتحانات نهایی به دست می آورند؛ در رتبه و تراز کنکور شما تاثیر دارند. همچنین معدل ترم اول دوازدهم نیز در کنکور اثرگذار نیست.

نمره مستمر چه تاثیری در کنکور دارد؟

نمرات مستمر و معدل امتحانات دبیرستان به غیر معدل کتبی نهایی پایه دوازدهم، تاثیری در کنکور و رتبه داوطلبان ندارند. تنها سوابق تحصیلی که همان معدل کتبی نهایی سال دوازدهم است، در کنکور 1403 تاثیر قطعی 50 درصدی دارد. نمره مستمر تنها در کارنامه دبیرستان دانش اموزان می‌تواند موثر باشد. پس با توجه به نکات گفته شده در کنار مطالعه برای کنکور، سعی و تلاش خود را در امتحانات نهایی نیز داشته باشید تا با بهترین معدل این امتحانات را پشت سر بگذارید و از نتیجه مثبت آن در کنکور خشنود باشید.

برای دیپلمه های غیر مرتبط معدل چند درصد در کنکور تاثیر دارد؟

سوابق تحصیلی در هر گروه آزمایشی برای دروسی که در کنکور از آن ها سوال طرح شده و داوطلب پیش تر در امتحانات نهایی آن دروس شرکت نموده است اعمال می‌ شود. برای مثال، برای دیپلمه‌ های رشته انسانی که در کنکور تجربی شرکت می‌کنند نمرات امتحان نهایی درس های عمومی در کنکور تاثیر گذار بوده و دروسی مثل منطق و فلسفه، جغرافیا و روانشناسی تاثیری در رتبه و تراز کنکور این داوطلبان نخواهد داشت. همچنین تاثیر معدل دیپلم ریاضی در کنکور تجربی برای درس زیست شناسی اعمال نمی شود؛ چرا که دیپلمه های رشته ریاضی فیزیک در امتحان نهایی زیست شناسی شرکت نکرده اند. این افراد باید از طریق شرکت در امتحان نهایی زیست شناسی برای این درس سابقه تحصیلی ایجاد نمایند تا در کنکور تاثیر داده شود. در کنکور ۱۴۰۱ میزان تاثیر معدل در کنکور بر اساس مدرک دیپلم و گروه آزمایشی داوطلب متفاوت بود به گونه‌ای که تاثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی صرفا برای داوطلبانی اعمال شد که نوع دیپلم و گروه آزمایشی شان در کنکور یکسان بود. در صورتی‌ که این دو متفاوت می‌بود درصد تاثیر معدل در کنکور کمتر از ۴۰ % می‌شد.

نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲ چگونه است؟

به منظور اطمینان کامل درباره تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ باید منتظر اطلاعیه سایت سازمان سنجش یا دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ باشیم. امروزه اخرین اطلاعیه مربوط به تاریخ ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ می باشد که بر طبق آن تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد قطعی خواهد بود. در صورتی که تاثیر معدل در کنکور قطعی باشد، تمامی نمرات امتحان نهایی چه باعث بهبود تراز و رتبه شوند و چه باعث بدتر شدن تراز و رتبه کنکور شوند تاثیر داده می شوند. درنتیجه در حالت تاثیر قطعی، اهمیت داشتن نمرات بالا در امتحانات نهایی بسیار بیشتر از حالت تاثیر مثبت خواهد بود.

میزان تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

فعلا بنابر آخرین اطلاعیه ها تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد قطعی خواهد بود. به منظور اطلاع از هر گونه تغییرات احتمالی باید منتظر دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ یا اطلاعیه های سازمان سنجش در این باره باشیم.

آیا معدل دهم و یازدهم در کنکور1403 تاثیر دارد؟

اعلامیه های رسمی که سازمان سنجش منتشر کرده است بیان می‌کند: در حاضر فقط تاثیر معدل در کنکور به وسیله امتحانات نوبت دوم پایه دوازدهم که به صورت نهایی برگزار می‌شود، قطعی شده است.برای کنکور 1403 معدل نهایی دوازدهم نیز تاثیر قطعی 50 درصدی دارد. همچنین تاثیر معدل نهایی سال یازدهم در کنکور 1404 و دهم در کنکور 1405 نیز قطعی شده است.

میزان تاثیر معدل در کنکور 1404

مدیرکل دفتر متوسطه دوم نظری وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۴ شامل پایه یازدهم و دوازدهم خواهد بود و به ۶۰ درصد قطعی می‌رسد.
وی اعمال قطعی سوابق تحصیل دانش آموزان را از مهم ترین تغییرات کنکور در این مصوبه عنوان کرد و افزود: منظور از سابقه تحصیلی دانش آموزان در کنکور، نمرات دروس عمومی و تخصصی دوره دوم متوسطه است که امتحانات آن به شیوه نهایی و سراسری و تشریحی برگزار می‌شود نه امتحانات داخلی.
سلطانیان اظهار کرد: تأثیر سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۳ از ۴۰ به ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و در کنکور سال ۱۴۰۴ نیز این سهم به ۶۰ درصد قطعی و شامل پایه یازدهم و دوازدهم می‌رسد و سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۵ نیز شامل هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم خواهد بود.

موفقیت در کنکور 1404

با توجه به اینکه معدل در کنکور 1404 به میزان 60 درصد قطعی و مستقیم تاثیر دارد، امتحانات دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم رشته های نظری به صورت نهایی برگزار می شود و دانش آموزان به یادگیری مفاهیم دروس به شیوه محتوایی نیاز دارند.

تاثیر قطعی یا مثبت معدل در کنکور؟

تاثیر قطعی سوابق تحصیلی به این معناست که در حین بررسی عملکرد داوطلب در کنکور سراسری، نمرات و معدل نهایی وی در هر صورتی بر روی تراز کنکورش تاثیر گذار خواهد بود. خواه این تاثیر مثبت باشد یا منفی! در حال حاضر، شاهد اجرای تاثیر قطعی در نتایج کنکور سراسری 1403 و توضیحات کارنامه کنکور هستیم.

کلام آخر:

در این مطلب به تاثیر معدل دهم در کنکور پرداختیم. در صورت داشتن هر نوع سوالی می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

1.تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ به چه صورت است؟           

تاثیر معدل 1403 به صورت قطعی است که در این مقاله نحوه تاثیر معدل برای دارندگان دیپلم نظام جدید و نظام قدیم ارائه شده است. معدل نهایی داوطلبان در کنکور سراسری 1403 به میزان 50 درصد و قطعی خواهد بود.

2..میزان تاثیر معدل در کنکور برای دارندگان دیپلم نظام جدید به چه صورت است؟

بر اساس آخرین جلسه شورای عالی انقلاب، سهم نمره کل سابقه تحصیلی برای پذیرش در سال تحصیلی 1403 با توجه به سابقه تحصیلی موجود در نظر گرفته شده که در این مقاله نحوه تاثیر آن شرح داده شده است.

3.منظور از تاثیر قطعی معدل در کنکور چیست؟

تاثیر مثبت سوابق تحصیلی یعنی داوطلبانی که دارای معدل بالاتری هستند از تاثیر مثبت معدل خود در کنکور بهره‌مند می‌شوند و اگر معدل داوطلبی پایین باشد، این معدل در رتبه و کنکور او تاثیر منفی ندارد. اما تاثیر قطعی یعنی معدل پایین نیز در نتیجه‌ی کنکور اثرگذاری منفی دارد.

4.تاثیر معدل در کنکور 1404 چگونه است؟

بر اساس مصوبه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوابق تحصیلی در کنکور 1404 تاثیر قطعی و 60 درصدی خواهند داشت. چراکه این سوابق شامل معدل نهایی پایه‌های دوازدهم، یازدهم و خواهد بود.

5.آیا سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۳، تاثیر منفی هم دارد؟

بله، در صورت کسب نمره پایین در امتحانات نهایی تاثیر منفی خواهد داشت.
6.آیا معدل دهم در کنکور1403 تاثیر دارد؟

در حاضر فقط تاثیر معدل در کنکور به وسیله امتحانات نوبت دوم پایه دوازدهم که به صورت نهایی برگزار می‌شود، قطعی شده است.

37 فکر در مورد “ آیا معدل دهم در کنکور تاثیر دارد؟

  1. hmmm گفت:

    ببخشید من یک سوال دارم

    من در سال تحصیلی دهم از لحاظ روحی بدلیل فوت پدربزرگم نمرات خوبی ندلشتم و من نگران این هستم که آیا نمرات دهم تاثیر گذار است یا خیر

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      دوست عزیز امیدوارم حالت خوب باشه
      نمرات دهم فعلا تاثیر گذار نیست ولی احتمال خیلی زیاد چیزی به اسم ترمیم معدل برای دهم هم درست میکنن و فرصت ترمیم دارید و تا زمانیکه امتحانات نهایی نباشن نمیتونن تاثیری داشته باشن
      موفق و سربلند باشی

      1. امیرعباس گفت:

        تاثیر معدل دهم برای کنور ۱۴۰۵ چند درصد است

      2. دیانا گفت:

        یعنی الان که نهایی شده فقط نمرات کتبی ترم دو تاثیر داره درسته ؟

        1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

          بله فقط نمرات امتحانات نهایی که خرداد ماه برگزار میشن توی کنکور تاثیر دارن
          و تاثیرشان بصورت تاثیر قطعی ۵۰٪ هست

          1. محمد گفت:

            سلام معدل نوبت دوم دهم برای کنکور 1405تاثیری داره؟

    2. محمد گفت:

      سلام آیا معدل نوبت اول پایه دهم در کنکور ۱۴۰۵ تاثیری دارد؟

  2. غزل گفت:

    سلام من امسال که 1402 به1403 هست سال دهمم و میخوام بدونم در سال 1405 که کنکوری ام امتهانات دهمم تاثیر داره و اگه داره چقدر

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      طبق قانون که گفته شده بله
      ۴۰۵ معدل هر ۳ پایه دخیله
      موفق باشید

      1. محمد گفت:

        معدل نوبت اول دهم در کنکور ۱۴۰۵ تاثیری دارد؟

  3. غزل گفت:

    سلام من میخام تغییر رشته بدم از انسانی به تجربی و در سال کنکور تاثیر معدلش چی میشه همون نمره ی انسانی رو برام میزارن یا دروسی که امتحان تغییر رشته دادم ?

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام وقت بخیر
      دروسی که تغییر رشته دادن احتمالا لحاظ میشه
      تاثیر معدل برای کنکور ۴۰۳ هم ۵۰ درصده
      موفق باشید

    2. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام
      دروس مشترک همون نمره برات تاثیر داده میشه
      بقیه دروس رشته تجربی که سابقه تحصیلی نداری باید امتحان بدی که نمره داشته باشی
      موفق باشی

  4. یاسمن گفت:

    سلام من معدل دهمم به دلیل مشکلاتی ۱۸.۹۳ شد
    آیا تاثیری داخل شرط معدل داره دهمم الان یازدهمم ؟؟

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام نه معدل دهمت تاثیری نداره
      از امسال در پایه دهم و یازدهم و دوازدهم درس ها نهایی شدن که نمره اون ها هست که تاثیر گذارن

      1. فاعزه گفت:

        سلام امتحانانت نوبت اول مهم هستند
        بعضی از افراد میگن که امتحان کلاسی و نوبت اصلا مهم نیستند
        و فقط امتحان کتبی نوبت دوم روی برگه مهم هستند ایا درسته

        1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

          سلام
          بله فقططط نمرات امتحانات نهایی نوبت دوم که بصورت نهایی هستن توی کنکور تاثیر قطعی ۵۰٪ دارن

          موفق باشید

  5. مریم گفت:

    سلام من الان یازدهمم
    سال دهم یه مشکلی داشتم معدلم شد ۱۸.۹۳
    دوتا از کتاباهم نهایی بود یکی و نمرش و کم شدم آیا تاثیر داره در شرط معدل،

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام وقت بخیر
      نه اون معدل دهمت تاثیری نداره
      از امسال پایه دهم، یازدهم و دوازدهم نهاییه و این ها هستن که تاثیر گذارند
      موفق باشی

  6. پویا گفت:

    سلام خسته نباشید من پایه دهم تجربی هستم خواستم بگم که آیا نمره مستمر با نمره امتحان نهایی جمع می‌شود و اینکه فقط نمره برگه نهایی تاثیر داره تو تراز کنکور

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام وقت بخیر
      نه نمرات مستمر هیچ تاثیری نداره در تراز کنکورت و صرفا همون امتحانات نهایی هستن که تاثیر دارن.
      موفق باشی

  7. آریا گفت:

    سلام ،، یک سوال داشتم در کنکور ۱۴۰۵ ،، تاثیر پایه دهم و یازدهم و دوازدهم به نسب مساوی یعنی هر سال ۲۰ درصد هست یا خیر ( مثلا دوازدهم بیشتره یا ن)

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام دوست خوبم
      خب تاثیر سوابق تحصیلیتون که ۶۰٪ هست
      و ۴۰٪ هم تاثیر کنکورتون
      که سهم پایه دوازدهم بیشتراز دهم و یازدهم هست
      ولی بااین حساب شما باید سوالات ترکیبی و… رو هم درنظر بگیرید
      و یا مباحثی که در هر ۳پایه تکرار شده مثل تابع و مثلثات در ریاضی و یا مباحث پایه ای در دروس مثل استوکیومتری در شیمی

      موفق باشید

      1. محمد گفت:

        سلام میگم معدل نوبت اول توی کنکور ۱۴۰۵ تاثیر داره؟

        1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

          سلام خیر

  8. نرگس گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دهم انسانی هستم ترم اول در کنکور تاثیر دارد یا ترم دوم البته ترم دوم تمام دروس نهایی هستند؟
    میشه بگین ترم اول تاثیر دارد یانه در کنکور؟

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام
      نه امتحانات ترم اول در کنکور هیچ تاثیری ندارن
      موفق باشید

      1. .....// گفت:

        سلام شما ک میگین امتحانات نوبت اول تاثیر ندارن یعنی در امتحانات نهایی نمره دروس نوبت اول با امتحانات نهایی جمع نمیشود؟

        1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

          سلام عزیزم
          خیر
          موفق باشید

  9. *** گفت:

    سلام ایا معدل کل یعنی میانگین ترم اول و دوم دهم در کنکور تاثیر داره؟
    یا فقط نمره امتحانات کتبی نهایی تاثیر داره؟

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام تاثیر نداره
      فقط معدل امتحانات کتبی نهایی توی کنکور تاثیر داره

  10. Rrr گفت:

    سلام ایا امتحان های ترم اول دهم تجربی در کنکور تاثیر داره؟
    یا فقط ترم دوم،اخه وقتی برای کنکور سبتنام میکنی میگه معدل کلو بگین ،من خودم دهمم ولی گفتم ببینم تاثیر داره

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام خیر
      معدل کل دیپلم رو ازت میخوان (معدل کل امتحانات نهایی که خرداد ماه برگزار میشن)
      مووفق باشی

  11. Rrr گفت:

    سلام سوالم این بود که ایا امتحان های ترم اول در کنکور تاثیر داره یا نه؟ اگه نداره پس چرا وقتی برای کنکور سبتنام میکنی معدل کلو میخوان،من خودن دهمم ولی این سوال برام پیش اومده بود

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام نه عزیزم تاثیر ندارن
      معدل کل دیپلم رو ازت میخوان (معدل کل امتحانات نهایی که خرداد ماه برگزار میشن)

      موفق باشی

  12. زینب گفت:

    سلام وقت بخیر
    دیپلم نظام قدیم ریاضی بدون پیش دانشگاهی دارم به علاوه ی مدرک کاردانی و الآن دانشجوی ترم چهار پرستاری هستم 401 کنکور دادم وقتی معدل تاثیری نداشت.
    میخوام مجدد کنکور بدم مایلم از ابتدا دهم یازدهم دوازدهم تجربی رو امتحان بدم(گفتن هر سه پایه نهایی شده)امکانش هست؟

    1. مشاوره گروه گاماس گفت:

      سلام بله
      ولی برای کنکور ۴۰۳ فقط دروس نهایی دوازدهم رو امتحان بدین کافی هست
      از سال بعد نمرات دروس امتحانات نهایی پایه دهم و یازدهم هم در کنکور تاثیر قطعی میذاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *