مشاوره

مشاوره تحصیلی دبیرستان

مشاوره تحصیلی دبیرستان

مشاوره تحصیلی دبیرستان در مقاطع متوسطه اول و دوم توسط برترین مشاوران و اساتید کشور در سامانه ارائه می گردد. از جمله خدمات مهم و کاربردی در مورد مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان دبیرستانی ارائه شده در این مرکز مشاوره در مورد انتخاب رشته می باشد. چیزی که مسیر زندگی دانش آموز شما را مشخص خواهد کرد.

اهمیت مشاوره در مقطع دبیرستان را می‌ توان حساس‌ تر و جدی تر از طول دیگر دوران دانش ‌آموزی دانست به همین دلیل، استفاده از مشاوره تحصیلی دانش آموزان دبیرستان، برای تمامی داوطلبان مهم و حیاتی به نظر می‌ رسد. در گذشته با توجه به اینکه دانش آموزان ابتدا در پایه اول دبیرستان با دروس مختلف آشنا می ‌شدند، استرس کمتری را به هنگام ورود به دبیرستان تجربه می کردند. امروزه این میزان استرس با توجه به عدم آشنایی تا حدودی افزایش یافته که همین امر باعث تصمیم گیری های نادرست و عدم موفقیت در زندگی و تحصیل برخی دانش آموزان شده است.

اهمیت مشاوره تحصیلی در مقطع دبیرستان:

با توجه به تأثیر معدل در کنکور سراسری، کلیه داوطلبان در تمامی رشته ‌ها نیازمند مشاوره تحصیلی هستند. اطلاع دقیق در رابطه با ضرایب دروس کنکور تجربی، ضرایب دروس کنکور ریاضی ،ضرایب دروس کنکور انسانی برای داوطلبان هر یک از گروه های آزمایشی لازم و ضروری است. مشاوره تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی، خدمات مختلفی را به دانش آموزان ارائه می ‌کند. دانش‌آموزانی که با رشته‌ های مختلف به دبیرستان وارد می ‌شوند ، نگرانی ‌های مختلفی دارند.

از جمله این نگرانی ‌ها که در مشاوره تحصیلی دانش آموزان دبیرستان با آن روبه ‌رو هستیم، در رابطه با تکنیک ‌های تست زنی، منابع کنکور سراسری، آینده شغلی و غیره است.

اهمیت مشاوره تحصیلی در مقطع دبیرستان

به همین دلیل، چنانچه این نگرانی ها برطرف نگردند، مانع بزرگی برای موفقیت فرد است. خدمات مشاوره دوران دبیرستان را با توجه به نیازهای داوطلبان می توان به صورت های مختلفی دسته بندی کرد. به طور مثال، یکی از این خدمات در رابطه با معرفی رشته های دانشگاهی مربوط به هر یک از رشته های دبیرستان است. دانش آموزان سردرگمی های مختلفی در رابطه با آینده خود دارند که در ادامه به ارائه توضیحاتی در این رابطه می پردازیم.

 مشاوره تحصیلی دانش آموزان دبیرستان رشته ریاضی:

دانش آموزانی که می خواهند در رشته ریاضی ادامه تحصیل دهند باید جهت محاسبات ریاضی از هوش بالایی برخوردار باشند. همچنین این دسته از دانشجویان با انتخاب این رشته، می توانند در رشته های فنی در دانشگاه ادامه تحصیل دهند. روش مطالعه ریاضی یکی از سؤالاتی است که در مشاوره تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی به آن می پردازیم. هر یک از دروس رشته ریاضی و فیزیک، روش های منحصر به فرد خود را جهت قبولی در دانشگاه را دارند. به همین دلیل کلیه دانش آموزان عزیز لازم است از تمامی این فنون جهت مطالعه و موفقیت در هر یک از رشته ها آشنا شوند.

یکی از مسائلی که ممکن است داوطلبان گروه ریاضی و فیزیک با آن مواجه شوند و همچنین سؤالات مختلفی در رابطه با آن داشته باشند در رابطه با پردرآمد ترین رشته های ریاضی و فیزیک است. به هرحال یکی از اهداف تحصیل برای تمامی دانش آموزان داشتن شغل مناسب است. اما تناسب این شغل با شخصیت و استعداد های آنان اهمیت بسیاری دارد. یکی از صحبت هایی که امروزه در جامعه وجود دارد در رابطه با اشباع شدن رشته های دانشگاهی است. نکته حائز اهمیتی که ما به تمامی داوطلبان در مشاوره تحصیلی دانش آموزان دبیرستان اشاره می کنیم این است که داشتن خلاقیت در تمامی رشته های تحصیلی و همچنین دارا بودن تخصص بسیار مهم است.

مشاوره تحصیلی دبیرستان رشته تجربی:

دانش آموزانی که از مطالعه در مورد موجودات زنده لذت می برند یا به مطالعه در مورد جانوران یا گیاهان علاقه دارند می توانند در رشته تجربی موفق شوند. درس های تخصصی این رشته شامل زیست، زمین شناسی، ریاضی، شیمی و فیزیک است که درس زیست به دلیل اینکه از جذابیت بالایی برخوردار است باعث می شود تا دانش آموزان علاقه بسیاری به ادامه تحصیل در این رشته داشته باشند. بسیاری از دانش آموزانی که در این رشته ادامه تحصیل می دهند آرزوی قبولی در رشته های پزشکی، داروسازی و پیراپزشکی را دارند اما نکته مهم این است که قبولی در این رشته ها آسان نبوده و نیاز به تلاش بیشتری دارد.

مشاوره تحصیلی دبیرستان رشته تجربی

آمارها در سال های اخیر نشان می دهد که گرایش به رشته تحصیلی علوم تجربی در سال های اخیر زیاد شده است. به همین منظور رقابت در این رشته را کمی سخت نموده است. اما این مطلب به معنای نگرانی و ایجاد استرس نیست. استرس در حد طبیعی می تواند به شما جهت موفقیت کمک نماید. در مشاوره تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی آموزش استرس نرمال و طبیعی را یاد می گیرند. یکی از هدف های مهمی که داوطلبان کنکور تجربی دارند، قبولی در رشته پزشکی است. برای پذیرش در رشته پزشکی شما نیاز به درصدهای بالای 80 درصد در هر یک از رشته ها دارید.

منابع کنکور تجربی برای داوطلبان مانند مواد کار است که در صورت بالا بودن کیفیت ، کیفیت کار شما نیز بالا می رود. نکته اساسی که در رابطه با مشاوره تحصیلی دبیرستان خدمت دانش آموزان تجربی عرض می کنیم، این است که قبولی شما در گرو تصورات شماست. به این معنا که اگر با این گمان جلو بروید که من هرگز در رشته پزشکی و یا پیراپزشکی پذیرفته نمی شوم حتی با وجود 16 ساعت مطالعه در روز موفق نمی شوید. بنابراین، مشاوره تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی به تمامی موارد به صورت یکجا توجه می کند.

مشاوره تحصیلی دانش آموزان دبیرستان رشته علوم انسانی:

رشته علوم انسانی برای دانش آموزانی مناسب است که توانایی بالایی در حفظ کردن دارند، اصلی ترین دروس این رشته شامل جغرافیا، فلسفه، تاریخ، عربی و منطق می باشد. اگر شما نیز به دروسی مثل روانشناسی، وکالت، جامعه شناسی، مدیریت، علوم سیاسی و حسابداری علاقه دارید می توانید در این رشته ادامه تحصیل دهید. مشاوره تحصیلی دانش آموزان دبیرستان برای گروه علوم انسانی شامل آموزش تکنیک هایی است که داوطلبان نیازمند اطلاع دقیق در رابطه با آن هستند.

مشاوره تحصیلی دانش آموزان دبیرستان رشته علوم انسانی

خوشبختانه رشته های جدیدی در گروه علوم انسانی در دانشگاه های مختلف در حال شکل گیری هستند. در رابطه با رشته های کنکور انسانی و اشباع شدن آن صحبت ها و حرف و حدیث های فراوانی وجود دارد.

مشاوره تحصیلی رشته فنی حرفه ای:

بیشتر والدین بر این عقیده هستند که این رشته مختص دانش آموزانی است که نسبت به سایر دانش آموزان ضعیف تر بوده و دید چندان خوبی نسبت به آن ندارند، در حالیکه همچین تصوری کاملا غلط بوده و نشان از عدم آگهی آنان نسبت به این رشته دارد. بیشتر درس هایی که در هنرستان های فنی حرفه ای ارائه می شوند به صورت عملی است و کمتر دروسی به صورت نظری ارائه می شوند. این رشته دارای 4 زیر شاخه و بیشتر از 40 زیر رشته دارد که دانش آموزان می توانند در آن ها بسته به علاقه خود ادامه تحصیل دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *