ویژه کنکور

کنکور سراسری هنر 1402

کنکور سراسری هنر 1402

متقاضیانی که قصد تحصیل تو رشته های با آزمون هنر دانشگاه های سراسری و آزاد رو دارن، می تونن در زمان ثبت نام کنکور هنر به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنن تا به صورت اینترنتی ثبت نام شون رو انجام بدن.

علاقمندان به کنکور هنر 1402 می تونن در مهلت مقرر با دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری از رشته های گروه هنر مطلع شن. رشته های کنکور هنر شامل همه ی رشته های طراحی لباس، مجسمه سازی، طراحی و ساخت طلا و جواهر، تلویزیون و هنر های دیجیتالی، طراحی صنعتی و … میشه؛ که بیشتر متقاضیان کنکور هنر مشتاق تحصیل تو رشته های حقوق بوده و در راستای این موضوع همه ی تلاش و اقدامات لازم برای قبولی تو این رشته ها رو انجام میدن.

مدت زمان کنکور هنر محدود بوده و داوطلبا باید بر اساس بازه زمانی مشخص شده برای پاسخ به دفترچه سوالات کنکور هنر اقدام کنن. بنابراین، برای پاسخ دهی سریع به سوالای طرح شده تو کنکور سراسری هنر، لازمه متقاضیان با مدیریت زمان درست و تسلط روی تکنیکای تست زنی؛ به بیشتر سوالای آزمون هنردر کمترین زمان پاسخ بدن.

کنکور هنر ۱۴۰۲:

هر ساله کنکور هنر مثل آزمونای بزرگ سراسری دیگه ای که از سمت سازمان سنجش برگزار میشه و داوطلبایی که قصد شرکت تو کنکور هنر ۱۴۰۲ رو دارن می تونن تو زمان ثبت نام کنکور سراسری با مراجعه به سایت sanjesh.org نسبت به ثبت نام شون اقدام کنند.

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور هنر، دفترچه ثبت نام کنکور سراسری روی سایت سنجش منتشر می شه و متقاضیانی که تمایل به ثبت نام در این آزمون بزرگ رو دارن می تونن با دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1402 از همه ی شرایط لازم برای نام نویسی در کنکور هنر مطلع شن.

داوطلبایی که علاقمند به رشته های هنرن باید تو کنکور هنر ثبت نام کنن تا بعد از شرکت تو آزمون و حد نصاب نمره لازم بتونن تو رشته های مورد علاقه شون تحصیل کنن. کنکور هنر شامل رشته هایی مثل سینما، باستان شناسی، انیمیشن و … تو پنج زیر گروه هنره که متقاضیان با توجه به علاقه شون می تونن یکی از رشته های این زیر گروه های ارائه شده تو دفترچه رو برای قبولی به عنوان هدف در نظر داشته باشن.

ثبت نام کنکور هنر تو دو نوبت دی و تیر ماه برگزار می شه، زمان ثبت نام کنکور دی 1401 از تاریخ 8 الی 14 آبان تعیین شده و زمان ثبت نام کنکور تیرماه 1402 از 15 تا 21 فروردین ماه اعلام شده. لذا، داوطلبای کنکور هنر می تونن برای شرکت در دو نوبت کنکور سراسری در این دو بازه زمانی برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری اقدام کنن.

لازم به ذکره علاوه بر داوطلبایی که دارای مدرک دیپلم هنرن، همه ی متقاضیانی که دارای دیپلم تجربی و یا انسانین نیز می تونن تو کنکور هنر شرکت کرده و شانس شون رو برای ورود به رشته های گروه هنر امتحان کنن.

کنکور هنر ۱۴۰۲

کنکور هنر ۱۴۰۲ چند ساعته؟

زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲ تو دو نوبت دی ماه و تیرماه بر گزار می شه و متقاضیای علاقمند به ثبت نام در کنکور هنر باید تو این دو بازه زمانی یعنی 29 تا 30 دی ماه و همچنین تو 14 و 15 تیرماه برای شرکت تو این آزمون سراسری اقدام کنن.

داوطلبای کنکور هنر باید برای حضور سر جلسه امتحانی آزمون هنر نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402 شون از سایت سنجش اقدام کنن و سپس اطلاعات روی کارت را با اطلاعات درج شده روی کارت شناسایی شون مثل کارت ملی مقایسه کنن تا از درج اطلاعات ثبت نامی شون روی کارت ورود به جلسه کنکور هنر اطمینان لازم رو بدست بیارن.

تعداد سوالای کنکور 1402 هنر تو دفترچه سوالای عمومی و اختصاصی متفاوت بوده و داوطلبا باید برای هر درس ارائه شده تو دفترچه سوالای کنکور هنر زمانی رو برای پاسخ دهی در نظر بگیرن. مدت زمان پاسخگویی به 100 سوال دفترچه عمومی کنکور هنر حدود 75 دقیقه است، ولی طبق اطلاعیه منتشر شده سوالای درسای عمومی از کنکور هنر ۱۴۰۲ حذف شده و داوطلبا فقط می تونن به سوالای اختصاصی تو یه نوبت برگزاری کنکور پاسخ بدن.

تعداد سوالای اختصاصی کنکور هنر با گروه های آزمایشی دیگه متفاوت بوده و در قالب یک دفترچه اختصاصی شماره 2 در اختیار داوطلبان قرار می گیره، متقاضیای کنکور هنر باید به همه ی سوالا تو 165 دقیقه جواب بدن. تو دفترچه شماره 2 درس درک عمومی هنر با 30 سوال و 25 دقیقه زمان، درک عمومی ریاضی و فیزیک 30 سوال و 30 دقیقه، ترسیم فنی 20 سوال و 26 دقیقه، خلاقیت تصویری و تجسمی 20 سوال و 24 دقیقه زمان، خلاقیت نمایشی 20 سوال و 13 دقیقه زمان، خلاقیت موسیقی 20 سوال با 20 دقیقه زمان، خواص مواد 20 سوال و 17 دقیقه زمان در نظر گرفته شده.

شانس قبولی تو کنکور هنر ۱۴۰۲

با توجه به این که تعداد داوطلبان کنکور هنر در مقایسه با گروه های دیگه آزمایشی دیگه مثل تجربی، ریاضی و … کمتره، شانس قبولی تو رشته های کنکور هنر نسبت به تعداد داوطلبای کنکور تجربی بیشتر پیش بینی می شه؛ ولی با وجود تعداد سوالای درسای اختصاصی در کنکور هنر ممکنه متقاضیانی با توجه به زمان محدود کنکور سراسری نتونن تو زمان مشخص شده به سوالای دفترچه آزمون هنر جواب بدن.

شانس قبولی تو کنکور هنر ۱۴۰۲

بنابراین، متقاضیانی شانس قبولی بیشتری تو کنکور هنر ۱۴۰۲ رو دارن، که با مدیریت زمان درست بتونن به هر دو دفترچه اختصاصی کنکور هنر جواب بدن. البته با توجه به نمره منفی لحاظ شده تو کنکور هنر داوطلبان باید به سوالایی جواب بدن که از جواب نهایی سوال مورد نظر اطمینان داشته باشن. به ازای یه جواب غلط، سه جواب درست نادیده گرفته می شه، به همین خاطر توصیه می کنیم تو زمان پاسخگویی به سوالا تو انتخاب گزینه درست دقت کنین.

برای افزایش قبولی تو کنکور هنر لازمه داوطلبا اول از همه منابع کنکور سراسری هنر رو آماده کنن و سپس با برنامه ریزی درست و اطلاع از روش درست مطالعه کنکوری نسبت به مطالعه اون منابع اقدام کنن؛ همچنین این افراد می تونن علاوه بر کتابای درسی از کتابای کمک آموزشی و هم تستی استفاده کنن.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *