اخبار کنکور

بهترین منابع تخصصی کنکور انسانی

بهترین منابع تخصصی کنکور انسانی

موفقیت در کنکور یکی از ایده آل‌های مهم و اهداف بزرگ هر فردی می‌باشد. همه دانش‌آموزان تلاش می‌کنند تا در کنکور سراسری موفق شوند تا بتوانند در رشته تحصیلی مورد نظر خود تحصیل کنند.در ادامه برای بررسی بهترین منابع کنکور انسانی با ما همراه باشید:

بهترین منابع تخصصی کنکور انسانی

یکی از رشته‌های اصلی دبیرستان رشته انسانی می‌باشد که دانش‌آموزانی که در این رشته درس می‌خوانند، برای موفقیت در کنکور باید با منابع کنکور انسانی آشنایی داشته باشند. داوطلبان در کنکور سراسری با انتخاب بهترین منابع کنکور انسانی و مطالعه دقیق آن‌ها می‌توانند احتمال موفقیت خود را در کنکور افزایش دهند. داوطلبان با استفاده از کتاب‌های کمک درسی و کتب تستی می‌توانند با نحوه سوالات کنکور سراسری بیش‌تر آشنا شوند.

 

بررسی ضرایب دروس در کنکور انسانی

اما در حالت کلی کتاب‌هایی که به عنوان منابع کنکور انسانی توسط سازمان سنجش منتشر می‌شوند، به دو گروه اصلی عمومی و تخصصی تقسیم بندی می‌شوند. هر کدام از این دروس در کنکور سراسری دارای ضرایب خاص و مشخص شده‌ای هستند. طبق اطلاعیه‌ای که توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود زبان و ادبیات فارسی دارای ضریب ۴، زبان عربی ضریب ۲، دین و زندگی ضریب ۳ و زبان انگلیسی دارای ضریب ۲ می‌باشد.

رشته انسانی ۵ زیر گروه مختلف دارد و هر کدام از این زیر گروه‌ها ضرایب دروس اختصاصی متفاوتی دارند. افراد با توجه به ضرایب اعلام شده دروس توسط سازمان سنجش می‌توانند به میزان اهمیت و ارزش هر درس پی ببرند. در حالت کلی برای درس ریاضی ضریب ۶، درس اقتصاد ضریب ۲، زبان و ادبیات فارسی ضریب ۸، زبان عربی ضریب ۵،  تاریخ و جفرافیا ۵، اجتماعی ۵، فلسفه و منطق ۵ و روانشناسی ضریب ۲ در نظر گرفته‌اند. داوطلبان از این طریق می‌توانند بر اساس میزان اهمیت هر یک از منابع کنکور انسانی، برنامه‌ریزی و مطالعه مناسبی برای مطالعه خود انجام دهند.

مهم‌ترین کتاب‌ها در کنکور انسانی

در کنکور انسانی برخی از درس‌ها از اهمیت بیش‌تری برخوردار هستند پس داوطلبان باید زمان و انرژی بیش‌تری برای آن‌ها بگذارند. در حالت کلی منابع کنکور انسانی به دو بخش دروس رتبه ساز و دروس رتبه‌آور تقسیم بندی می‌شوند. معمولا روانشناسان کنکور، دروس رتبه‌آور را به عنوان یک مکمل برای دروس رتبه ساز معرفی می‌کنند. دروس رتبه‌آور شامل کتاب‌هایی مانند ریاضی و یا جغرافیا می‌شوند. این کتاب‌ها به دلیل دشواری زیاد و یا حجم بسیار بالا، میانگین کشوری پایینی دارند. اما دروسی مانند اقتصاد و دینی به دلیل میانگین بالای کشوری به عنوان دروس رتبه ساز معرفی می‌شوند. همچنین کتاب‌هایی مانند فلسفه و منطق با این که میانگین کشوری بالایی ندارند اما به دلیل توجه زیاد داوطلبان به این درس، مشاوران کنکور آن را جزو دروس رتبه ساز معرفی می‌کنند.

مزیت استفاده از بهترین منابع کنکور انسانی

کنکور انسانی یکی از راه‌های مهم برای ورود داوطلبان به دانشگاه می‌باشد که افراد را به چالش بزرگی دعوت می‌کند. دروس سه سال آخر که امروزه با عنوان متوسطه دوم معرفی می‌شود، منابع کنکور انسانی می‌باشد. در شرایطی که داوطلبان از کتاب‌های کمک درسی مناسبی استفاده کنند، می‌توانند با نحوه تست زدن و حل مسئله به روش‌های تستی آشنا شوند. از این طریق داوطلبان با کنکور سراسری بیش‌تر آشنا می‌شوند و می‌توانند نتایج بهتری در کنکور بگیرند..

بهترین منابع تخصصی کنکور انسانی به افراد کمک می‌کند تا سرعت عمل خود را افزایش دهند و شرایط کنکور سراسری را در خانه تجربه کنند. از نظر روانشناسی استفاده از این نوع کتاب‌ها می‌تواند به کاهش استرس و افزایش اعتماد به نفس داوطلبان نیز کمک کند. افراد با انتخاب بهترین منابع کنکور انسانی و خرید کتب تستی استاندارد می‌توانند خود را در شرایط کنکور قرار داده و عملکرد خود را ارزیابی کنند. با تکرار تست‌های مختلف از کتاب‌های معروف، آشنایی خوبی با سوالات کنکور پیدا می‌کنند و در نهایت، در کنکور سراسری به نتیجه مطلوبی دست می‌یابند.

معرفی بهترین منابع کنکور انسانی

داوطلبان پس از این که بر مطالب کتب درسی خود تسلط کافی پیدا کردند باید به سراغ کتاب‌های کمک درسی بروند. افراد با مطالب این کتاب‌ها می‌توانند خود را برای کنکور سراسری آماده کنند و نتایج مناسبی در کنکور بگیرند. طبق نظر مجرب‌ترین پژوهشگران، تعدادی از مولف‌ها کتب تستی بسیار برجسته و استانداردی دارند که می‌تواند به تسلط بیش‌تر داوطلبان بر مباحث درسی کمک کند. طبق پژوهش‌های انجام شده و نظر کارشناسان کنکور، برای معرفی بهترین منابع کنکور انسانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

منابع کنکور

منابع کنکور معرفی شده توسط سازمان سنجش

سازمان سنجش هر سال اطلاعیه‌ای منتشر می‌کند و منابع دروس عمومی و اختصاصی کنکور رشته‌های تحصیلی مختلف در آن مشخص میکند. این سازمان سر فصل‌های دروس کنکور انسانی را در اطلاعیه‌ای منتشر می‌کند تا داوطلبان کنکور انسانی بتوانند به منابع کنکور انسانی دسترسی داشته باشند. سازمان سنجش کتاب‌های درسی رشته انسانی، کد و سال چاپ آن‌ها را به صورت سالیانه منتشر می‌کند. کتاب‌ها و سرفصل‌های دروس انسانی برای سال ۱۴۰۲ عبارتند از:

 درسنام کتابکد کتابپایه تدریسسال چاپملاحظات
ریاضیریاضی و آمار(1)110212دهم1399 
ریاضی و آمار (2)111212یازدهم1400 
ریاضی و آمار (3)112212دوازدهم1401 
اقتصاداقتصاد110221دهم1399 
زبان و ادبیات فارسیعلوم و فنون ادبی (1)110203دهم1399 
علوم و فنون ادبی (2)111203یازدهم1400 
علوم و فنون ادبی (3)112203دوازدهم1401 
زبان عربیعربی (1)110207دهم1399 
عربی (2)111207یازدهم1400 
عربی (3)112207دوازدهم1401 
عربی (1)110208دهم1399دیپلمه علوم و معارف اسلامی
عربی (2)111208یازدهم1400
عربی (3)112208دوازدهم1401
تاریختاریخ (1) ایران و جهان باستان110219دهم1399 
تاریخ (2) از بعثت پیامبر اسلام تا پایان صفویه111219یازدهم1400 
تاریخ (3) ایران و جهان معاصر112233دوازدهم1401 
تاریخ اسلام (1)110233دهم1399دیپلمه علوم و معارف اسلامی
تاریخ اسلام (2)111233یازدهم1400
تاریخ اسلام (3) ایران در دوره اسلامی112233دوازدهم1401
جغرافیاجغرافیای ایران110218دهم1399 
جغرافیا (2) جغرافیای ناحیه ای111218یازدهم1400 
جغرافیا (3) کاربردی112218دوازدهم1401 
علوم اجتماعیجامعه‌شناسی (1)110220دهم1399 
جامعه‌شناسی (2)111222یازدهم1400 
جامعه‌شناسی (3)112222دوازدهم1401 
فلسفهفلسفه (1)111226یازدهم1400 
فلسفه (2)112226دوازدهم1401 
منطقمنطق110223دهم1399 
روان‌شناسیروان‌شناسی111224یازدهم1400 

 

منابع کنکور

منابع پیشنهادی برای ادبیات فارسی

تیم روانشناسی کنکور کتاب جامع انتشارات خیلی سبز را برای مطالعه درس زبان و ادبیات فارسی پیشنهاد می‌دهد. این کتاب تستی توسط ابوالفضل غلامی، امیر افضلی، جلال الدین دهقانی و افشین محی الدین تالیف شده است.

منابع پیشنهادی برای زبان عربی

طبق نظر مشاوران کنکور یکی از بهترین منابع کنکور انسانی برای درس زبان عربی کتاب جامع انتشارات نشر الگو می‌باشد که مولفان آن ایاد فیلی و مهرناز رمضان زاده می‌باشند.

به خاطر داشته باشید که درس عربی رشته انسانی با رشته تجربی متفاوت است و هنگام تهیه این کتاب دچار اشتباه نشوید. کتاب عربی جامع انسانی خیلی سبز مخصوص رشته انسانی بوده و توسط بهروز حیدربکی، محمد برغمدی و محمد جنانی تالیف و گردآوری شده است. این کتاب در 556 صفحه طراحی شده و شامل 2500 تست است و شما را از مطالعه کتاب دیگری بی نیاز می‌کند.

منابع پیشنهادی برای دین و زندگی

کتاب جامع انتشارات خیلی سبز به عنوان یک کتاب تست بسیار استاندارد برای درس دین و زندگی معرفی می‌شود که مولفان این کتاب زهرا سمیعی عارف و حامد دورانی می‌باشند.

دین و زندگی میکرو طلایی گاج شباهت زیادی به کتاب خیلی سبز دارد. این کتاب در دو جلد گردآوری شده است. جلد اول شامل 3700 تست و پاسخ تشریحی بوده و جلد دوم به درسنامه کتاب اختصاص داده شده است. در ابتدای این کتاب راهنمای استفاده از آن درج شده است که امکان مطالعه آسان را فراهم کرده است.

منابع پیشنهادی برای زبان انگلیسی

کتاب جامع انتشارات مبتکران به تالیف شهاب اناری و روزبه شهلایی یکی از بهترین منابع کنکور انسانی برای درس زبان انگلیسی به شمار می‌رود. این کتاب به صورت تستی می‌باشد و سوالات آن از سطح بالایی برخوردار است.

منابع پیشنهادی برای ریاضی

بر اساس نظر کارشناسان و مشاوران کنکور انتشارات خیلی سبز (سری تست) به تالیف علی شهرابی و علی زراندوز و انتشارات گاج (سری میکرو طبقه بندی) به تالیف محمدحسین دیندارلو به عنوان بهترین منابع تخصصی کنکور انسانی پیشنهاد می‌شوند.

معمولا مطالعه درس ریاضی و آمار برای داوطلبان رشته انسانی سخت و حوصله سر بر است و افراد کمتری به سوالات این مبحث پاسخ می‌دهند. حال پیشنهاد ما به شما این است که اگر سطح ضعیفی در ریاضی و آمار دارید، کتاب خیلی سبز آمار و ریاضی را تهیه کنید. این کتاب درس نامه جامع، تست‌های مناسبی و پاسخ‌های تشریحی دارد که به یادگیری نکات و بالا رفتن سطحتان کمک می‌کند.

چنانچه سطح متوسطی در درس ریاضی دارید، کتاب سه سطحی ریاضی و امار قلمچی مناسب شما است. با مطالعه این کتاب می‌توانید رتبه بالایی در درس ریاضی کسب کنید

منابع معرفی شده برای اقتصاد

اقتصاد جزء درس‌های مهم کنکور انسانی بوده و تاثیر زیادی بر رتبه و تراز شما می‌گذارد. 15 سوال از تست‌های کنکور به این مبحث اختصاص دارد که 7 یا 8 سوال مربوط به مسائل تئوری و مفهومی است. کتاب اقتصاد جامع کنکور انتشارات تمام مباحث درس اقتصاد را به طور کامل و دقیق توضیح داده است. به طوری که اگر هیچ آشنایی با این درس ندارید و یا مطالب آن را فراموش کرده‌اید، با مطالعه درسنامه، حل تمرین و انجام تست می‌توانید تسلط کامل به مباحث این درس پیدا کنید.

برای معرفی کتاب‌های تست برای درس اقتصاد می‌توان به انتشارات گاج (سری میکروطبقه بندی) به تالیف خانم میترا چینی ساز و انتشارات خیلی سبز (سری جامع تست) به تالیف خانم‌ها پریناز گلپایگانی، زهرا نعمتی اشاره کرد. این کتاب ها از بهترین منابع تخصصی کنکور انسانی هستند که داوطلب را با سوالات کنکور سراسری آشنا می‌کنند.

منابع پیشنهادی برای درس روانشناسی

برای درس روانشناسی انتشارات خیلی سبز (سری تست) به تالیف خانم‌ها شبنم مصطفوی و سوفیا فرخی معرفی می‌شود. طبق نظر کارشناسان کنکور انتشارات مبتکران به تالیف جناب آقای حامد یاری نیز یکی دیگر از بهترین منابع کنکور انسانی می باشد.

منابع پیشنهادی برای درس اجتماعی

انتشارات خیلی سبز کتاب بسیار مناسب و با‌کیفیتی برای درس اجتماعی رشته انسانی منتشر می‌کند که توسط مولفانی با نام ‌های آقایان عارف گلیوری و مبین غلامی نژاد تالیف می‌شوند. این نمونه از منابع کنکور انسانی یکی از بهترین کتاب‌های تست برای درس اجتماعی در رشته علوم انسانی می‌باشد.

منابع معرفی شده برای درس تاریخ

و اما کتاب تستی مناسب برای درس تاریخ، انتشارات گاج به تالیف محسن مصلایی و ملیحه می‌باشد.

انتشارات خیلی سبز در دو سری پایه و دوازدهم، مولفان پایه آقایان احمد جواد سه دهی و علیرضا اسدی، مولفان دوازدهم آقایان محمد جواد سه دهی و حمید سودیان طهرانی نیز یکی دیگر از بهترین نمونه‌ها هستند.

منابع پیشنهادی برای درس جغرافیا

انتشارات خیلی سبز به تالیف خانم‌ها زهرا نعمتی و الهه همایون زاده، یکی از بهترین منابع کنکور انسانی برای درس جغرافیا می‌باشد. زیرا این کتاب دارای سوالاتی کاملا روان و استاندارد می‌باشند و تمام سوالات به صورت تستی ارائه می‌شوند.

منابع پیشنهادی برای درس فلسفه و منطق

انتشارات خیلی سبز به تالیف آقایان حمزه نصرالهی، دکتر محمدرضا و مهدی سلیمانی دلارستانی به عنوان یک کتاب پیشنهادی برای درس فلسفه و منطق معرفی می‌شود. زیرا این کتاب یکی از درس‌های بسیار مهم در کنکور سراسری می‌باشد و همه داوطلبان زمان زیادی را صرف خواندن این درس می‌کنند. بنابراین برای موفقیت در این درس باید از یک کتاب تست بسیار استاندارد با سوالات متنوع استفاده کرد.

منابع معرفی شده برای علوم و فنون ادبی

از بهترین کتاب‌های تستی برای درس علوم و فنون ادبی انتشارات خیلی سبز، به تالیف آقایان حمزه نصرالهی و دکتر محمدرضا و مهدی سلیمانی دلارستانی و انتشارات جامع، سری جامع، به تالیف آقایان سعید عنبرستانی و سید رحیم میرمادی می‌باشند.

آشنایی بیش‌تر با بهترین منابع کنکور انسانی

در صورتی که دقت کنید متوجه می‌شوید که بهترین کتاب‌هایی که در بالا معرفی کردیم توسط انتشارات خیلی سبز، گاج و مبتکران منتشر شده‌اند. زیرا انتشارات خیلی سبز تمامی نکات لازم را در قالب سوال‌های مختلف برای داوطلبان بیان می‌کند و زبان کتاب بسیار ساده و شیرین می‌باشد. پس دانش‌آموزان با سطح دانش مختلف می‌توانند از این کتاب‌ها به عنوان بهترین منابع علوم انسانی استفاده کنند.

اما انتشارات گاج سوالات سخت‌تری را نسبت به انتشارات خیلی سبز طراحی می‌کند. معمولا سطح سوالات کتاب گاج بالا می‌باشد و داوطلبانی که سطح سواد کم‌تری دارند قادر به پاسخگویی این سوالات نیستند. در اکثر موارد مشاهده می‌شود که سوالاتی که توسط انتشارات گاج طراحی می‌شوند شباهت زیادی به سوالات کنکور دارند.

انتشارات مبتکران نیز کتاب‌های بسیار استاندارد و با کیفیتی را منتشر می‌کند. این کتاب‌ها به عنوان یکی دیگر از استاندارد ترین و بهترین منابع کنکور انسانی شناخته شده‌اند. داوطلبانی که سطح سواد بالایی دارند و از قدرت تست زنی خوبی برخوردار هستند، این کتاب‌ها را برای مطالعه انتخاب می‌کنند.

در کنار مواردی که گفتیم، برای انتخاب بهترین منابع کنکور انسانی می‌توانید مجموعه مشاوران را نیز انتخاب نمایید. تمام انتشاراتی که به آن اشاره شد، از بهترین و استاندارد‌ترین انتشارات کتاب‌های کنکور می‌باشند که تست‌هایی کاملا مشابه سوالات کنکور دارند. همه این کتاب‌ها دارای پاسخ هستند تا داوطلب بتواند با پاسخ صحیح سوالات آشنا شود و به خوبی بتواند خود را محک بزند.

مشاوره بهترین منابع کنکور انسانی

طبق نظر مشاوران تحصیلی بهتر است که داوطلبان ابتدا کتاب‌های درسی خود را مطالعه نمایند.  پس از آن برای انتخاب کتاب‌های کمک درسی اقدام نمایند. داوطلبان برای انتخاب بهترین منابع کنکور انسانی باید کتاب‌هایی را برگزینند که به زبان ساده نوشته شده‌اند که فهم مطالب آسان باشد. کتاب‌های انتخابی توسط داوطلبان برای دروس حفظی باید دارای پاسخ‌های کوتاه و با توضیحات مختصر باشد.  برای دروسی مانند ریاضی، باید پاسخ تشریحی داشته باشد تا داوطلب بتواند با نحوه حل سوالات را مشاهده کرده و از آن ها ایده بگیرد. همچنین در این کتاب‌ها باید نکات تستی که در کنکور سراسری مورد استفاده قرار می‌گیرند، درج شود.

طبق نظر مشاوران در هنگام خرید بهترین منابع کنکور انسانی، کتاب‌هایی را انتخاب کنید که سوالات طبقه بندی شده و سوالات در سطوح آسان تا سخت را شامل شوند. برای موفقیت بیش‌تر در کنکور سراسری می‌توانند با مشاوران تحصیلی صحبت کنند و برنامه مطالعه مناسبی را از آن‌ها دریافت نمایند. این مشاوران به داوطلبان کمک می‌کنند تا بهترین منابع تخصصی کنکور انسانی را انتخاب کنید و آن‌ها را از کتاب‌فروشی‌های معتبر خریداری نمایند.

کلام آخر

داوطلبان می‌توانند بر اساس این منابع زمان بندی کنند و از مشاور کنکور برنامه مناسبی برای مطالعه دریافت نمایند. مطالعه کتاب‌های درسی مهم‌ترین قدم برای آمادگی کنکور و کسب موفقیت است. اما برای گرفتن نتیجه بهتر در کنکور سراسری، بهتر است از بهترین منابع کنکور انسانی نیز کمک بگیرید. این نمونه از کتاب‌ها معمولا تستی هستند و داوطلب را با نحوه تست زدن آشنا می‌کند. پس بهتر است کتاب تست انتخابی شما، زبان روان و شیرینی داشته باشد تا داوطلب هنگام مطالعه احساس خستگی نکند. قبل از خرید منابع کنکور انسانی ابتدا سطح خود را در هر درسی بسنجید و با توجه به مهارت خود در هر درس، منابع مناسب را انتخاب کنید تا از اتلاف وقت جلوگیری کرده و سبب بالا رفتن تراز و رتبه شما در کنکور شود.

3 فکر در مورد “ بهترین منابع تخصصی کنکور انسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *