برنامه ریزی کنکور, شیوه مطالعه دروس, مشاوره

کنکور و دوران امتحانات

امتحانات و کنکور

مطالعه کنکور و دوران امتحانات ، مشاوره کنکور درباره مطالعه در دوران امتحانات

مشاور کنکور خانم فراهانی دانشجو دندان پزشکی شهید بهشتی رتبه برتر کنکور تجربی

مشاور کنکور گروه مشاوره گاماس۲۰

کنکور و دوران امتحانات

کنکوری ها در دوران امتحانات چگونه درس بخوانند؟

بعضی از دانش اموزان فکر می کنند که دوران امتحانات باعث عقب افتادن آنها از برنامه ی ازمون و افت تراز و عدم پیشرفت آنها می شود . در صورتیکه قطعا اینگونه نیست یکی از دروسی که دانش اموزان اعتقاد دارند که تشریحی خواندن آن با تستی خواندنش تفاوت عمده ای دارد درس دین و زندگی می باشد ولی این تصور درست نیست.
هرچند نحوه ی سوالات متفاوت است ولی خواندن دقیق و باکیفیت کتاب درسی به صورت تشریحی قطعا تاثیرات مثبتی در ازمون نیز خواهد داشت .

برای کاهش نگرانی بابت این موضوع می توان پس از مطالعه ی تشریحی ، نکات تستی را نیز از خلاصه نویسی های خودتان یا کتاب های کمک آموزشی مطالعه کرد و پس از حل نمونه سوالات تشریحی اگر فرصت داشتید (سعی کنید حتما زمانی را به این کار اختصاص دهید) تعدادی تست برای هر درس بزنید بقیه ی دروس عمومی هم به همین شیوه اول مطالعه ی آنها به صورت تشریحی پیشنهاد می شود و در صورت امکان مرور نکات مهم و تست خیز و پس از حل سوالات تشریحی تا جایی که زمان اجازه می دهد تست هم زده شود.

اختصاصی ها

برای درس های اختصاصی مثل زیست و شیمی قطعا هم برای امتحان و هم برای ازمون به مطالعه ی دقیق و مفهومی کتاب درسی نیاز است و این مطالعه ی تشریحی پایه ی یادگیری درست و دریافتن نکات مهم و درنتیجه باعث افزایش توانایی تست زدن می شود ولی بعد از مطالعه ی این دروس حتما باید تست هم زده شود برای دروس محاسباتی مانند ریاضی و فیزیک حتما باید زمان بیشتری نسبت به درس های دیگر به تست اختصاص داد چون سوالات تشریحی و تستی این دو درس تفاوت بیشتری نسبت به سایر درس ها دارند . برای این دو در ابتدا تمرینات کتاب و سپس نمونه سوالات امتحانی سال های گذشته را حل کنید و باقی زمان را به تعداد تست های بیشتری اختصاص دهید .

کنکور و دوران امتحانات

مجدد به همه ی شما دانش اموزان تاکید میکنم که مطالعه ی تشریحی برای امتحانات باعث افت شما در ازمون نمی شود، درصورتیکه به طور صحیح و با دقت مطالعه کنید و از تمام وقت خود به خوبی استفاده کنید و حتی زمان های کوتاه خود را هم از دست ندهید تا با تست زدن در کنار تشریحی خواندن بتوانید نگرانی خود را کم کنید با آرزوی موفقیت برای شما دانش اموزان عزیز خانم فراهانی دندانپزشکی شهید بهشتی

کنکور و دوران امتحانات ، مشاور کنکور ، مشاوره کنکور ، کنکور تجربی ، رتبه برتر کنکور ، برتر کنکور تجربی ، دندانپزشکی شهید بهشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *