مصاحبه

مصاحبه با دانیال عیسوند رتبه ۳۵۹۸ کنکور

مشاوره رایگان کنکور

مقدمه

از سال 1402 کنکور تغییرات زیادی کرد و کاملا متفاوت با سالهای دیگر برگزار میشود. به این صورت که  دروس عمومی حذف و دیگرنیازی نیست درسهای عمومی برای کنکور خوانده شود، بلکه فقط درسهای اختصاصی مورد آزمون قرار می گیرند. از تغییرات دیگر این کنکور این ست که بالا بودن معدل تاثیر مثبت برکارنامه اولیه داوطلبان دارد. در این آزمون نمرات امتحانهای نهایی دروس عمومی و تخصصی سال دوازدهم به عنوان سوابق تحصیلی داوطلبان اعمال می‍‌شود

از مزایای تغییرات اعمال شده درکنکور می توان اشاره کرد به اینکه :

  • دانش آموزانی که در کنکور سراسری نتیجه مطلوبی نگرفته اند، می‌توانند سریعتر از بازه یک ساله مجدد در این آزمون شرکت کنند.
  • استرس و اضطراب دانش آموزان و خانواده هایشان کاهش پیدا می‌کند.
  • فرصت ۴ ساعته کنکور در سال دو بار در اختیار دانش آموزان قرار داده می‌شود.
  • هدر رفت وقت دانش آموزان به حداقل می‌رسد.
  • ورود به دانشگاه‌ها نسبت به قبل مقداری ساده‌تر می‌شود.
  • بخش زیادی از مافیای کنکور حذف می شود.
  • فرصت طلایی ترمیم معدل به داوطلبان داده می شود.
  • حرکت به سمت استاندارد شدن سوالات کنکور و آموزش و پرورش تسهیل می یابد.

از معایب تغییرات جدید کنکور می توان اشاره کرد به:

  • تقلب در امتحانات ممکن است وجود داشته باشد.
  • پاسخ برگ‌های نهایی به صورت الکترونیکی بررسی نمی شوند و امکان اشتباه وجود دارد.
  • برخی از دانش آموزان از لحاظ تشریحی خیلی ضعیف هستند و از لحاظ تستی مهارت بالایی دارند.

دانش آموزانی هم هستند که تسلط بالایی در حل دروس عمومی دارند که همین امر باعث می‌شود از این ویژگی مثبت بی بهره شوند.

از حیاتی ترین مطالب کنکور بحث پایه ی درسی است . راز قطعی بودن موفقیت در کنکور و رسید به رتبه ی دلخواه  این است که دانش آموزان از همان ابتدای سال تحصیلی دهم و یازدهم با برنامه ریزی دقیق و اصولی به همراه تست زنی آموزشی زیاد و شرکت در آزمونهای آزمایشی ، سطح و عمق مطالعه ی خود را بالا ببرند و تمام  مطلب یاد گرفته شده ی خود را به مرحله ی تثبیت در حافظه برسانند.

 

 مصاحبه با دانیال عیسوند

رتبه ۳۵۹۸ کنکور

دانیال عیسوند

+ بنظرت سبک جدید کنکور به نفع بچه ها بود یا نه؟

_ والا تعداد دفعات کنکور که زیاد شد به نفع بچه ها بود که اگر کنکورو خراب میکردن فرصت جبران داشتن. ولی خب اینکه عمومی ها رو حذف کردن از کنکور هم به نفع یه عده بود که عمومی هاشون ضعیف بود و هم به ضرر اکثر بچه ها یی بود که توی عمومی ها قوی بودن.

+ بنظرت افزایش ۵۰٪ ی تاثیر سوابق چی؟ باتوجه به سختی امتحانات نهایی به ضرر بچه ها  میشه یا نه؟

_ بلع بنظرم ۱۰۰٪ آسیب میزنه و باتوجه به این شیوه تلقب ها خب قطعا بی عدالتی میشه.

+ بنظرت این تغییرات کنکور میمونه یا ممکنه بخاطر بی عدالتی ها حذف بشه؟

_ والا بنظرم این تغییرات میمونه تازه امتحانات نهایی دهم و یازدهم هم میخواد اضافه بشه، و بااینکه امسالم گیر کردن تو ترازدهی بچه ها ولی فکر میکنم میمونه چون به بچه ها ی مناطق محرومم کمک کرده و بودجه خوبی هم داشته براشون.

+ بنظرت اعتراضات بچه ها نتیجه بخش بوده امسال یا نه؟

_ والا من ندیدم، من خودم اعتراض زدم ولی نتیجه ای نگرفتم اکثرا هم نتیجه ای نگرفتن ولی باز یکی دو درصد خاص هم نتیجه گرفتن.

+ بخوای یه نصیحت برای بچه ها داشته باشی که فقط حواسشون به درس باشه و درگیر حواشی کنکور نشن چی میگی؟

_ من اولش که میگم کلا از فضای مجازی خارج بشن چون فقط استرس بهشون وارد میکنه و فقط و فقط درس بخونن و تست بزنن. من خودم میگفتم تهش باید ازمون کنکورو بدم حالا چیکار دارم که میخوان چیکار کنن چه تغییراتی بدن چطوری برگزار کنن و… و اصلا برام مهم نبود. بچه هام باید همینطور باشن و ذهنشونو خالی کنن چون اونا قراره ازمونارو برگزار کنن، ماهم کار خودمونو میکنیم، درس خودمونو میخونیم، حالا هرچی هم که باشه برای همه بچه ها ست.

+ شما سال اولت بود قبول شدی یا پشت کنکوری بودی؟

_ من پشت کنکوری بودم‌.

+ حالا بخوای یه نصیحتی کنی به بچه ها یی که دارن وارد دوازدهم میشن که هم برای کنکوروشون بخونن هم برای نهایی هاشون چی میگی و بنظرت باید چیکار کنن؟

_ بنظرم تایم نهایی رو اختصاص بدن به زمان هایی که توی مدرسه هستن و وقتی استاد داره درس میده قشنگ تمرکز کنن. و وقتی میان خونه بیشتر تمرکزشون روی کنکور و تست زنی بذارن.

+ اشتباهات سال کنکورت چی بود و اگر بخوای برگردی عقب که یه اشتباهی رو انجام ندی اون چیه؟

_ من اشتباهم به بعداز عید برمیگرده. خب من از اول سال با ازمونای قلمچی میرفتم جلو و بعداز عید من ازمونای سنجش رو هم ثبت نام کردم ولی خب بودجش با قلمچی نمیخوند و من اشتباهی که کردم این بود که میخواستم دوتا رو باهم برسونم و این باعث شد کلا از دوتاش عقب بمونم. و بنظرم بچه ها  بعداز عید با ازمونای قلمچی برن جلو و ازمونای سنجش رو بذارن برای زمانی که ازمونای جامع شروع میشه و نزدیک کنکوره.

+ راه های بازیابی انگیزت توی سال پشت کنکورت چی بود؟ چون بالاخره پشت کنکور موندن سختی ها و حال بدی های خاص خودشو داره.

_ من برای انگیزه گرفتن بعضی وقتا که خسته میشدم با مادرم صحبت می‌کردم چون خیلی باهاشون راحت بودم و کلی به من انگیزه میدادن. و زمان هایی هم که از درس خسته میشدم بیشتر سعی می‌کردم مکان درس خوندنم رو تغییر بدم یا میرفتم بیرون یا طبیعتی جایی که یکم ذهنم آزاد بشه و انگیزم برگرده و شروع کنم به درس خوندن‌. ولی من حتی تو بدترین دوران و بدترین حالتم هم ۶ ۷ ساعتو میخوندم و هیچ وقت نشد که درس نخونم چون پیوستگی مطالعه از همه چی مهم تره.

+ اگر صحبتی نصیحتی حرف دلی با بچه ها داری درخدمتت هستیم.

_ راستش من این دو سه سالی که پشت کنکور بودم بیشتر تاوان پایم رو دادم چون دهم و یازدهم خیلی غفلت کردم و توصیم به بچه ها اینه که دهم یازدهم و دروس پایشون رو خیلی جدی بگیرن. چون من دهم یازدهم خوب درس نخوندم و اون ۲ ۳ سالی هم که پشت کنکور موندم تاوان غفلت ها و تنبلی هام توی دهم یازدهم رو دادم. و من خودم وسواس هم داشتم و بنظرم سعی نکنید که بیشتر بخونید سعی کنید بیشتر تست بزنید حتی برای مرور مطالب.

 

سخن آخر

هرچند که در کنکور تغییرات زیادی اعمال شده اما دانش آموزان نباید خود را درگیر این تغییرات کنند بلکه باید روی اصول و برنامه ریزی دقیق ، نگه داشتن شور و اشتیاق و انگیزه ، پیوستگی و استمرار در مطالعه تمرکز کننند تا بتوانند رتبه مورد نظر خود را در این مسیر سخت بدست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *