مصاحبه

مصاحبه با فاطمه هلالات رتبه ۴۳ منطقه۲

امروزه کنکور بخش مهمی از زندگی افراد را به خود اختصاص داده است و بیشتر دانش آموزان نگران کنکور هستند و برای موفقیت در آن تلاش می‌کنند.در این بین افرادی هستند که نتیجه ی دلخواه خود را به دست می‌آورند و در کنکور موفق می‌شوند. شاید برای شما هم سوال باشد که چرا بعضی از افراد در کنکور موفق می‌شوند و برخی دیگر به نتیجه ی دلخواه خود نمی‌رسند؟قطعا اگر گفت و گو هایی را با افرادی که نتیجه ی مثبت و خوبی را از کنکور گرفتند داشته باشید خواهید فهمید که این افراد در ابتدا چالش های درونی خود را از بین برده و سپس با تلاش های بسیار زیاد توانسته اند که در کنکور موفق شوند.

البته وجود مشاوران برای افراد پشت کنکور یک برگ برنده محسوب می‌شود زیرا یک مشاور حرفه ای می‌تواند به شما کمک کند تا بر سختی های کنکور غلبه کنید و در زمان مشکلات و نا امیدی راه خود را پیدا کنید. با وجود این چنین مشاورانی شما می‌توانید تا حد زیادی به مشکلات خود غلبه کنید و انگیزه ی خود را در زمان نا امیدی دوباره به دست آورید.

مورد دیگر اهمیت دروس عمومی و معدل نهایی است که در کنکور 1402 اهمیت آن بیشتر شد و تاثیر قطعی در نتایج کنکور داشت؛ داوطلبان موفق توانستند که از نتیجه ی مثبت معدل در کنکور سراسری بیشترین استفاده را ببرند. به عنوان مثال داوطلبانی که از دیپلم رشته ی دیگری غیر از تجربی داشتند همانند سرکار خانم فاطمه هلالات با گرفتن دیپلم تجربی و همچنین ترمیم نمرات خود توانستند که تا حدی از نتایج معدل بهره مند شوند.

در ادامه به مصاحبه ی سرکار خانم فاطمه هلالات می‌پردازیم تا نسبت به شرایط کنکور و همچنین نظرات ایشان راجع به اعتراضات سازمان سنجش و همچنین تغییرات کنکور بدانیم.

 

مصاحبه با فاطمه هلالات

رتبه ۴۳ منطقه۲

فاطمه هلالات

+ بنظرت تغییرات کنکور امسال برای بچه ها مفید بود یا نه ضرر کردن؟

_ راستش من اولش راضی بودم چون می‌گفتم خب میتونم بیشتر روی درسای اختصاصی تمرکز کنم اما متاسفانه وقتی نتایج اومد دیدم در حق پشت کنکوریا خیلی ظلم شده و سوالایی هم که طرح کرده بودن خیلی سخت بود یعنی بچه ها خیلی باید برای ترمیم معدل تمرکزشونو میذاشتن.

 

+ بنظرت حذف عمومی‌ها از کنکور حرکت درستی بود؟

_ بنظرم اصلا خوب نبود، و بنظرم بااین شرایط بچه ها عمومیارو برای دقیقه ۹۰ نذارن که بخوان توی ۲ ماه آخر بخوننش و بگن راحته و… بنظرم از الان برای ترمیم معدل یا امتحانات نهایی وقت بذارن و بخونن.

 

+ خودت از کی وقت گذاشتی برای خوندن نهایی ها و ترمیم معدل؟ و چند درصد برنامت برای خوندن نهایی ها بود؟

_ از مهر یا آبان شروع کردم، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد برای خوندن تشریحی وقت میذاشتم‌‌.

 

+ بنظرت اعتراضا توی نتیجه کنکور تاثیر داشت؟

_ حقیقتا خودم ندیدم ولی شنیدم برای بعضیا تغییر کرد.

 

+ چطوری سال کنکورت با استرس ناشی از اخبار و حواشی کنکوری برخورد میکردی؟

_ راستش من خودم خیلی پیگیری نمیکردم و همه چیز به عهده مشاورم بود. و من دیپلمم تجربی نبود و یه سری درسام مشترک بود که باید ترمیم میزدم ولی راستش خیلی اهمیت نمی‌دادم به نمره هام چون میگفتم خب درصدهاي کنکورم مهمتره ولی اشتباه بود‌.

 

+ از کی بطور جدی شروع کردی به خوندن برای آخرین کنکورت؟

_ بصورت جدی از مرداد ۴۰۱ موقعی که نتایج کنکور اومد شروع کردم.

 

+ بنظرت توی سال کنکورت اصلی ترین چالشی که نظمت رو بهم ریخت، اذیتت کرد و … چی بود.

_ راستش من توی دوران کنکورم ۲نفر از عزیزانم رو توی دی ماه و فروردین ماه از دست دادم و من یه ۲ ۳ هفته ای درس نمیخوندم و روحیه درس خوندن نداشتم و مشاورم خیلی کمکم کرد که بتونم دوباره خودمو جمع و جور کنم و به روال سابق درس خوندنم برگردم.

 

+ چطوری با خستگی و تکراری بودن مطالب توی سال پشت کنکورت کنار میومدی؟

_ خب من خیلی خسته میشدم چون ۴سال پشت کنکور بودم و ۲سالش جدی خوندم. من ۲روز در هفته میرفتم بیرون قدم میزدم، فیلم نگاه میکردم، آهنگ گوش میدادم، توی اینستا بلاگرهای پزشکی رو میدیدم و دوباره انگیزه میگرفتم و میرفتم سراغ درسم. حتی بعضی وقتا از تلاش زیاد و خستگی گریم می‌گرفت ولی با خودم میگفتم ارزششو داره که براش تلاش کنم.

 

+ اگر صحبتی، نصیحتی، حرف اخری با بچه ها داری درخدمتت هستیم.

_ امیدوارم بچه هایی که پشت کنکور می‌مونن و قبول نمیشن، اگر واقعا هدف دارن امیدشونو از دست ندن چون اگر واقعا تلاش کنن میتونن به اون چیزی ک میخوان برسن و زیادم پیگیر اخبار کنکوری نباشن چون استرسشونو بیشتر میکنه و نگران ترمیم معدلم نباشن چون اگه از الان براش وقت بذارن قطعا نتیجه میگیرن.

 

نتیجه

همانطور که از صحبت های سرکار خانم فاطمه هلالات متوجه شدیم کنکور امسال نسبت به سال های گذشته دچار تغییرات زیادی شده است و تاثیر معدل نیز در آن به صورت قطعی شده است. ایشان مطالعه دقیق خود را از مرداد ماه به صورت جدی شروع کردند و توانستند که در ظرف یک سال به نتیجه ی دلخواه خود برسند.با وجود اینکه وی 4 سال پشت کنکور بودند و برای تحمل این شرایط سخت و موفقیت در کنکور تلاش بسیار زیادی کردند و با کمک مشاور و همچنین دادن انگیزه به خود توانستند از این شرایط سخت گذر کنند.

در این مصاحبه خواندید که ایشان در فروردین و اردیبهشت ماه دچار بحران روحی شدند و با کمک مشاور خود توانستند که بر این مشکل غلبه کنند و توانستند که دوباره انگیزه و توان خود را در جهت شرکت در کنکور به کار بگیرند.همچنین براساس تجربه ایشان که برای انگیزه دادن به خود از ولاگ های رشته پزشکی استفاده می‌کردند شاید جالب توجه باشد که این روش برای موفقیت کاربرد دارد و می‌تواند به شما انگیزه بدهد.

در پایان باید بیان کنیم که برای موفقیت در کنکور سراسری تلاش مداوم مورد نیاز است و باید برای موفقیت در این چالش از بعضی از تفریحات و لذت ها گذشت کرد و روی هدف متمرکز شد.همچنین از اهمیت تاثیر مثبت حضور مشاوره کنکور غافل نشویم که به شناسایی توانایی ها و استعدادهای داوطلبان پرداخته و در کنترل استرس و برنامه ریزی مناسب درسی متناسب با ظرفیت های فردی و شرایط هر فرد، کسب موفقیت را امکان پذیرتر مینماید.

8 فکر در مورد “ مصاحبه با فاطمه هلالات رتبه ۴۳ منطقه۲

  1. آواز گفت:

    سلام من متوجه نشدم چجوری معدلشون رو ترمیم کردن
    یعنی دیپلم مجدد گرفتن و دروس اختصاصی و عمومی رو مجدد خرداد ماه امتحان دادن ؟ یا همون دیپلم خودشون مورد قبول بوده و فقط درسایی که نمرشون خوب نبوده رو ترمیم کردن ؟

    سال ۱۴۰۱ رتبشون چند شده بود ؟ برای این میپرسم که بدونم همه چیز رو تو یه سال خوندن یا اینکه یه دور مطالب رو برای کنکور ۱۴۰۱ هم خونده بودن ؟

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام
      اگر چند تا از درس هاتو ترمیم بزنی اسمش میشه “ترمیم”
      ولی اگر همه رو ترمیم کنی اسمش میشه “دیپلم مجدد گرفتن”
      موفق باشی

  2. معصومه گفت:

    عزیزممم خانم دکتر قوی
    ماشالله بهت
    امیدوارم تو کارت بدرخشی و به زندگی خیلی های دیگه نور بدی
    روح مادرت شاد

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      موفق باشید دوست عزیز

  3. سلام من پشت کنکوریم کلاسای قلمچی ثبت نام کردم نمیتونم بخونم نمیدونم از کجا شروع کنم مشاورم نمیتونم کیو بگیرم🥲

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام
      زمان خوبی دارید برای مطالعه با توجه به اینکه احتمالا مطالب رو قبلا هم خوندین. پیشنهاد میکنم توی ازمون هم شرکت کنین و با برنامه ازمون درس بخونید اینطوری برای جبران هم زمان دارید
      درباره مشاوره هم تماس بگیرید دوستان پشتیبان راهنماییتون میکنن چه کسی مناسبتون هست
      موفق باشید

  4. مائده گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر باشه چطور میتونم با شما در ارتباط باشم ؟؟

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      لطفا از طریق تلگرام یا واتسپ پیام بدید بچه ها راهنماییتون میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *