اخبار کنکور, مصاحبه

مصاحبه با مهراب تراب احمدی رتبه ۱۷۲۵ منطقه۳

یکی از موارد خیلی مهم برای موفقیت در کنکور انتخاب منبع درسی درست است. قطعا صرفا اکتفا کردن به کتابهای درسی کافی نخواهد بود بلکه در کنار آن باید از کتابهای کمک آموزشی و منابع مکمل تستی استفاده کرد. هر دانش آموز بایدسعی کند اول ویژگیهای بهترین منابع کنکور را بداند و بعد از آن منابع متناسب به سطح خود را  انتخاب کند و شروع به خواندن آنها نماید. سال هاست که گروه های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند و با این سبک ها و روش ها آشنا هستند و می توانند آن ها را ارائه دهند. شما  داوطلبان منابع خوبی برای پیشرفت خود در تحصیل دارید، این منابع می توانند دی وی دی های آموزشی، کتاب های آموزشی، کتاب های امتحانی و تستی و جزوه های معتبر و… باشند. کمک گرفتن از مشاوران باتجربه در این زمینه می تواندکمک شایانی به دانش آموزان در این زمینه بکند، چون از یک سو مانع از انتخاب منبع اشتباه و بیهوده و نیز یک ضرر مادی می گردند و هم باعث می شوند دانش آموزان و داوطلبان از این سردرگمی در انتخاب منابع متناسب خود از میان این همه تننوع آموزشی نجات یابند. انتخاب منبع مناسب می تواند کمک زیادی به داوطلبان بکند و پیشرفت آنهارا تضمین کند. در هنگام انتخاب یک منبع کمک آموزشی مطمئن شوید که آنچه انتخاب می کنید تمام جنبه های مختلف از جمله مدیریت خوب، کیفیت بالای مطالب آموزشی از نظر اساتید، کیفیت بالای کتاب ها، کیفیت بالای صوت و تصویر، پشتیبانی محصول و مشاوره به دانش آموزان را داشته باشد تا فرد بدون چالش و سردرگمی و زده شدن مسیر را تا انتها پیش ببرد . استفاده از منابع کمک آموزشی متنوع نه تنها باعث افزایش یادگیری نمی شود بلکه بیشتر باعث سردرگمی و عدم تسلط کامل بر مطالب درسی خواهد شد . توصیه ی مشاورین و اساتید با تجربه استفاده از حداکثر دو یا سه منبع کمک آموزشی است.

مسئله ی دیگر برای دانش آموزان سال دوازدهم  مدیریت زمان برای مطالعه همزمان در مدرسه و در منزل است . دانش آموز هدفمند از کمترین زمانهای در دسترس برای آماده شدن در کنکور بهترین استفاده را می برد ،حتی زمانیکه معلم دیرتر سرکلاس می آید نیز برای او یک فرصت طلایی برای درس خواندن و جلو زدن از رقیبان خود خواهد بود.بهترین استارت درس خواندن برای کنکور را می توان تابستان سال دهم اعلام کرد چون هم فرصت مناسبی  برای تقویت پایه است و هم پیشوازی برای سال یازدهم و این خیلی در روند پیشی گرفتن از رقیبان موثر خواهد بود.

مصاحبه با مهراب تراب احمدی رتبه ۱۷۲۵ منطقه۳

 +  توی سال دوازدهمت مدرسه شرکت میکردی؟

_  بله من تازمانی که کلاس ها دایر بود سعی می‌کردم از کلاس ها نهایت استفاده رو ببرم.

 +  خب حالا تا کی مدرسه میرفتین؟

_   بصورت پیوسته تا اخر بهمن ماه ولی از اون طرف اسفندماه و اوایل عید و بعد از عید امتحان میگرفتن و ما هم شرکت میکردیم.

 +  شما مدرسه عادی بودی یا تیزهوشان؟

_   من تیزهوشانی بودم

 +  شما توی مدرستون جو رقابتی خوبی داشتین؟

_  بله دقیقا ما جو خیلی خوب و دوستانه ای داشتیم و ما از تایم‌هایی که خالی بود یا معلم نمیومد یا جشنی چیزی بود نهایت استفاده رو میکردیم، نصف بچه هامون میرفتن پانسیون مدرسه و نصفمون هم تو کلاس میموندیم و باهم رفع اشکال میکردیم‌.

 +  توی سال کنکورت از چندتا منبع استفاده میکردی؟

_   خب من خودم از چندین منبع استفاده میکردم چون فکر میکردم اگر با منابع مختلف، راه های مختلف ازمونای مختلف و … کار کنم شاید سرجلسه کنکور بیشتر بتونم به فکر طراح پی ببرم و برام بهتر باشه.

 +   از کی شروع کردی بطور جدی برای کنکور خوندن؟

_  از ابتدای سال یازدهم.

 +  شروعت از یازدهم چقد کمک کننده بود برای سال کنکورت؟

_   خب توی سال یازدهم خیلی راحت تر بود که تونستم پایمو جمع‌بندی کنم چون بهرحال سال دوازدهم هم باید مدرسه رفت، هم باید دروس دوازدهم رو خوند و هم دروس پایه رو.

و نمیتونیم زمان زیادی به دروس پایه اختصاص بدیم پس بهتره که از قبل پایمونو قوی کنیم.

 +  شما هم توی مدرسه درگیر حواشی کنکوری بودین؟

_ خب ما جو دوستانه و خوبی داشتیم. اساتید خوبی داشتیم ک دلگرمی میدادن و میگفتن اگه تغییری هم صورت بگیره برای همس و شما تنها کاری که باید بکنید اینه که خودتونو براش آماده کنید و خداروشکر کمتر استرس بهمون وارد میشد و کمتر درگیر حواشی می‌شدیم.

 +  بزرگترین چالشت توی سال کنکور چی بود که روی روند مطالعت تاثیر گذاشت؟

_  خب من خیلی کم درگیر استرس میشدم و یکی دوبارم بود که به مدت ۱ هفته مریض شدم و نتونستم خیلی بخونم ولی خب بعدش رفع میشد و ساعت مطالعمو تدریجی بالا می‌بردم و کلا همین ۲هفته بود بنظرم‌.

 +  بنظرت تغییرات کنکور مثبت بود امسال یا منفی؟

خب جواب این سوال از یه شخص به شخص دیگه متفاوته ولی فارغ از امتحان نهایی ها که اذیتمون کرد بطور کلی بخوام بگم یه پوئن مثبتی داشت برای من و تراز نهایی و کنکورم شبیه هم بود و اون نتیجه ای که میخواستم شد.

 +  بنظرت حذف عمومیا تایم بیشتری برای کنکور به بچه ها داد؟ یا نه؟ امتحان نهایی ها و… بیشتر آسیب زد به بچه ها؟

_   خب بنظرمن عمومیا که حذف شدن تایم بیشتری رو اختصاص دادیم به دروس تخصصی و تست بیشتری زدیم و خب از این نظر بهتر بود.

 +  اگر صحبتی نصیحتی حرف دلی با بچه ها داری درخدمتت هستیم.

اول اینکه بچه ها توکل داشته باشن و هرگز امیدشونو از دست ندن و تا انتهای مسیر به هدفشون امیدوار باشن.

و دوم اینکه تمام توان و تلاش خودشونو بذارن و دیگه نتیجه رو به خدا بسپرن.

کلام آخر

انتخاب منبع خوب و متناسب اولین قدم برای موفقیت هر داو طلب در کنکور است. باید ابتدا از ویژگیهای یک منبع خوب آگاه باشید بعد تصمیم به انتخاب آن کنید در این انتخاب مشاوران با تجربه  گاماس 20می توانند یهترین همراه  شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *