ویژه کنکور

کنکور چند ساعت است؟

 

کنکور سراسری و دانشگاه آزاد در قالب آزمونی جامع برای هر 5 گروه آزمایشی ریاضی، علوم، انسانی، هنر و زبان برگزار می شود. بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش ، کنکور سراسری سالی دو بار برگزار می شود. براساس تقویم زمانی سازمان سنجش، ثبت نام برای نوبت اول کنکور 1403، 21 تا 27 آبان و ثبت نام نوبت دوم کنکور 1403 از 7 تا 12 فروردین ۱۴۰۳ انجام می شود . تاریخ برگزاری نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ ، 6 و 7 اردیبهشت 1403 بوده و برگزاری نوبت دوم کنکور، 7 و 8 تیر 1403 برگزار می شود. شرکت در آزمون سراسری مهم ترین مرحله ورود به دانشگاه محسوب می شود .چند روز پیش از زمان برگزاری کنکور سراسری سازمان سنجش کارت ورود به جلسه کنکور سراسری برای هر داوطلب  را منتشر می کند. اطلاعات تکمیلی از زمان برگزاری و محل حوزه امتحانی که درکارت ورود  به جلسه درج می شود و داوطلبان با دریافت کارت ورود به جلسه خود از زمان و محل برگزاری آزمون مطلع می شوند. درهای محل آزمون با توجه به شرایط تا نیم ساعت قبل از آزمون بسته می شود ،پیشنهاد می شود حتما یک ساعت قبل از شروع جلسه در محل آزمون حاضر شوید.

هر زمان که از کنکور سخن به میان می آید اولین سوالی که در ذهن همه ایجاد می شود این است که معمولا کنکور سراسری چقدر طول می کشد؟ در این قسمت باید بگوییم که زمان برگزاری کنکور سراسری در هر برشته  متفاوت است و نمی توانیم دقیقاً به شما بگوییم که زمان مشخصی برای کنکور سراسری همه گروه های آزمایشی وجود دارد اما تقریبا می توان گفت این بین 105 و 175 دقیقه می باشد  میانگین تقریبی زمان های تعیین شده در رشته های مختلف برابر با 173 دقیقه است که مساوی با 2 ساعت و 50 دقیقه می باشد و برای هر رشته احتمالا ده دقیقه بیشتر یا کمتر باشد.

الگربخواهیم به طور دقیق مدت زمان هر رشته در کنکور سراسری را بیان کنیم. شما باید ابتدا ترس از کنکور را کنار گذاشته و به درستی زمان را مدیریت کنید.

باتوجه به تغییرات اخیر در کنکور سراسری و حذف دروس عمومی  در کنکور فقط دفترچه ی دروس اختصاصی را خواهیم داشت و دیگر خبری از دفترچه عمومی نیست.

 زمان پاسخ گویی به دفترچه ی اختصاصی هر رشته متفاوت و به شرح زیر است:

ریاضی و تجربی: 175 دقیقه (2 ساعت و 55 دقیقه)
هنر انسانی :165 دقیقه (2 ساعت و 45 دقیقه)
زبان: 105 دقیقه (1 ساعت و 45 دقیقه)

زمان پاسخ گویی دفترچه دروس تخصصی کنکور رشته ریاضی

دفترچه دروس تخصصی رشته ی ریاضی دفتر چه ای است که برای دروس تخصصی رشته ی ریاضی طراحی و طبقه بندی شده است. دروس هایی که درون این دفترچه قرار دارد شامل 3 درس تخصصی در همین رشته می باشد که تعداد و زمان آنها را در جدول زیر مشخص کرده ایم.

زمان پاسخ گویی تعداد سوالات نام درس
85 55 ریاضی
55 45 فیزیک
35 35 شیمی

زمان  پاسخ گویی به دفترچه دروس تخصصی کنکور رشته تجربی

این دفترچه شامل 5 درس تخصص است که 3 درس آن با رشته ی ریاضی مشترک است اما چون سر فصل های این رشته با رشته ی ریاضی متفاوت بوده طبیعتا سوالات نیز مانند رشته ی ریاضی نمی باشد که اطلاعات مربوط به آن در جدول زیر قابل مشاهده است.

زمان پاسخ گویی تعداد سوالات نام درس
20 25 زمین شناسی
36 50 زیست شناسی
35 35 شیمی
37 30 فیزیک
47 30 ریاضی

زمان پاسخ گویی به دفترچه دروس تخصصی کنکور رشته انسانی

اطلاعات سوالات، زمانبندی و تعداد سوالات در دفترچه دروس تخصصی کنکور در رشته انسانی را می توانید در جدول زیر دنبال نمایید. فراموش نکنید تقریبا 1 دقیقه برای هر تست زمان دارید. مدت زمان کنکور سراسری برای هر درس این دفترچه متفاوت است.

نام درس تعداد سوالات زمان پاسخ گویی
ریاضی 20 25
اقتصاد 15 10
ادبیات فارسی 30 30
عربی 20 20
تاریخ و جغرافیا 30 25
علوم اجتماعی 20 15
فلسفه و منطق 25 25
روان شناسی 20 15

زمان پاسخ گویی به دفترچه دروس تخصصی کنکور رشته هنر

رشته هنر شامل 7 درس اختصاصی می باشد و تعداد سوالات، زمان پاسخگویی را در جدول زیر قرار داده ایم.

به بخش زمان زمانبندی در جدول توجه کنید و فراموش نکنید که به طور تقریبی 1.5 دقیقه برای هر تست زمان دارید.

نام درس تعداد سوالات زمان پاسخ گویی
درک عمومی هنر 30 25
درک عمومی ریاضی فیزیک 30 40
ترسیم فنی 20 26
خلاقیت تصویری و تجسمی 20 24
خلاقیت نمایشی 20 13
خلاقیت موسیقی 20 20
خواص مواد 20 17

زمان پاسخ گویی به دفترچه دروس تخصصی کنکور رشته زبان

دفترچه دروس تخصصی کنکور در رشته زبان تفاوت عمده ای با دیگر رشته ها دارد زیرا فقط یک درس دردفترچه موجود است که آن هم زبان تخصصی است که دارای 70 سوال می باشد.

برای هر تست در این دفترچه داوطلب نهایتا 1.5 دقیقه زمان دارد.

نام درس تعداد سوالات زمان پاسخ گویی
زبان تخصصی(انگلیسی، فرانسه، آلمانی) 70 عدد 105 دقیقه

سخن آخر

با توجه به تغییرات اخیر درکنکور سراسری  و حذف دقترچهی عمومی ها ، کنکور فقط شامل پاسخ گویی به دفترچهی دروس اختصاصی می باشد و این خود از بار فشار و خستگی داوطلبان می کاهد. میانگین زمان برگزاری کنکور سراسری در کلیه ی رشته ها برابر با 173 دقیقه است که مساوی با 2 ساعت و 50 دقیقه می باشد و اختلاف چندانی باهم ندارند و تقریبا این اختلاف زمانی برای هر رشته احتمالا ده دقیقه بیشتر یا کمتر باشد.مدیریت زمان در پاسخ گویی به سوالات کنکور یک پله از موفقیت در کنکور به حساب می آید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *