شیوه مطالعه دروس, عربی, مشاوره

پیشرفت عربی در کنکور

پیشرفت عربی در کنکور با مشاوره کنکور درباره مطالعه عربی

مشاور کنکور و رتبه برتر کنکور تجربی آقای عباس زاده دانشجو دندانپرشکی همدان

نحوه مطالعه عربی کنکور و پیشرفت عربی در کنکور  مشاور گروه مشاوره کنکور گاماس۲۰

پیشرفت عربی در کنکور

یادمه پاییز پارسال که با آزمون های آزمایشی جلو میرفتم همیشه عربی حدود ۲۰ درصد میزدم و درصد % ۸۰ % ۷۰ برام یک رویا شده بود.
دیگه بعد چندتا ازمون که دیدم درصد عربیم تغییر نمیکنه و حتی داره کمتر میشه با خودم گفتم شاید روشم اشتباهه پس تصمیم گرفتم روش خودمو عوض کنم.

یکم که با دوستامو و مشاورم صحبت کردم به این نتیجه رسیدم که اولا سر جلسه اول با سوالات ترجمه شروع کنم بعدش سوالات متن رو جا بزنم و برم سراغ سوالات قواعد بعدش برگردم سراغ سوالات متن.
این روش خوبیش این بود که قبلا تا میرسیدم به متن وقت میزاشتم روش و شاید اونقد روش فکر میکردم که به برخی سوالات اسون قواعد نمیرسیدم ولی اونجوری دیگه کل قواعد رو نگاه میکردم و هرچی بلد بودم میزدم بعدش میرفتم سراغ سوالات تجزیه و ترکیب متن.
در اخر هم به سراغ سوالات درک متن میرفتم

ترجمه

برای قسمت ترجمه به کتابفروشی مراجعه کردم و به کتاب مخصوص نکات ترجمه که حاوی تست های ترجمه هم بود خریدم.
اینجوری اول نشستم کل نکات ترجمه رو مثل نکته ی اینکه اگر لن همراه فعل مضارع بیاد ترجمه فعل میشه مستقبل منفی رو خوندم بعدش هم به صورت روزانه حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه وقتمو برای تست های ترجمه گذاشتم و نیز به تکنیک حل سوالات ترجمه به روش حذف گزینه هم مسلط شدم .
اینجوری شد که تونستم سر جلسه اکثر تستهای ترجمه رو میزدم .

قواعد

برای قسمت قواعد هم اول سعی کردم درسنامه های خوبی رو از طریق های مختلفی مثل جزوات دبیران شهر و درسنامه های کتاب های آموزشی تهیه کنم و همشونو اونقد میخوندم تا مفهومشون برام واضح بشه بعد از روخونیشون هم میرفتم سراغ تستای کتابام و سعی میکردم توی ۲ هفته فاصله زمانی آزمونها با برنامه ریزی کل تستای اون مبحث ازمون رو بزنم.
اشاره میکنم زدن کل تستای به مبحث خیلی به تسلط روی اون مبحث بهم کمک کرد ، شاید اوایل که شروع کردم به تست زنی قواعد یکم برام خسته کننده و کسل بود ولی به تدریجش که عربی رو یاد گرفتم برام شیرین تر شد و نسبت به عربی مشتاق شده بودم.

متن

برای قسمت متن هم که دیگه همونطور میدونید باید هم به ترجمه هم به قواعد مسلط باشید با تغییر روشم اول میرفتم سراغ سوالات تجزیه و ترکیب و اونا رو میزدم بعد هم سراغ موالات اعراب و حرکت گذاری و در اخر هم صورت سوال های درک متن رو میخوندم و میرفتم متن رو سریع میخوندم و در اخر جواب درک متن رو میدادم.

خب برای درک متن مخصوصا قسمت تجزیه ترکیب سعی کردم بیشتر برم سراغ تستای کنکوری و بیشتر تست بزنم که بعد یه مدت دیگه با تکنیک حذف گزینه هم بیشتر سوالا به راحتی حل میشد برای قسمت حرکت گذاری هم به این نتیجه رسیدم که حتما باید اول قواعدمو خوب مسلط بشم که بتونم اون در اون جمله ی صورت سوال نقش کلمات داده شده رو تشخیص بدم اینجوری خیلی راحت با تشخیص نقش کلمه میتونستم به پاسخ صحیح سوال برسم /

برای قسمت درک متن سوال هم کار خاصی نمیتونستم بکنم چون هر متن تو ازمونای مختلف موضوع منحصر به فرد خودشو داشت و تنها کاری که کردم متن های کنکورهای رشته های دیگرو کار کردم با این چیزایی که گفتم من تونستم عربیمو در عرض ۴ . ۳ ماه از ۲۰ درصد به بالای ۷۰% بیارم و تثبیتش کنم تا حدی که در بعضی ازمونهای قلم چی به ۱۰۰ هم رسوندم و اون درسیو که ازش متنفر بودم به مورد علاقه ترین درسم در مال کنکور تبدیل شد پس مطمئنم اگه شما هم در درس عربی مشکل دارید با گذاشتن وقت و توجه بیشتری به این درس در این وقت باقی مانده تا کنکور میتونید به یه درصد خیلی خوب تو عربی برسید.

پیشرفت عربی در کنکور ، مشاوره کنکور ، مشاور کنکور ، کنکور تجربی ، رتبه برتر کنکور ، منابع کنکور ، نحوه مطالعه دروس ، نحوه مطالعه کنکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *