ویژه کنکور

کنکور آزمایشی رایگان

آزمون آزمایشی چیست؟

قبل از شرکت در آزمون مقدماتی سراسری، آزمونی طراحی و اجرا می شود که هدف از آن، آماده سازی و سنجش سطح دانش و مهارت داوطلبان است که به آن آزمون آزمایشی می گویند. همانطور که می دانید کنکور نقش مهمی در آینده تحصیلی هر فرد دارد و می توان آن را یکی از مهم ترین موارد مورد نیاز برای ورود به بازار کار و آینده کاری دانست. بنابراین حضور در آزمون های آزمایشی می تواند فرد را برای حضور در آزمون اصلی با استاندارد بالاتری آماده کند. زیرا در این آزمون ها افراد می توانند سطح تحصیلات خود را نسبت به سایر افراد مشخص کنند که باعث می شود با تلاش بیشتر در امتحان اصلی نتایج خوبی کسب کنند. بنابراین ما می دانیم که امتحان چیست و چقدر می تواند برای گرفتن نتیجه نهایی مهم باشد.

آزمون های آزمایشی رایگان ابزار مناسبی برای گزینش افراد برای ظرفیت های محدود هستند. به وسیله این آزمونها می توان میزان توانایی افراد در حوزه های مختلف علمی و عملکردی را ارزیابی نمود. آزمون ها می توانند موضوعات درسی یا غیر درسی را در بر بگیرند. یکی از مهم ترین آزمون هایی که در کشورهای مختلف جهت ارزشیابی افراد برگزار می شود، آزمون ورودی به دانشگاه است. در کشور ما نیز کنکور به عنوان آزمونی بزرگ نقش اصلی در پذیرش دانشجو در دانشگاه ها را دارد. هر ساله دانش آموزان زیادی از سراسر کشور برای تحقق هدف و رویاهای خود در کنکور شرکت می کنند. کنکور می تواند مهم ترین آزمون تحصیلی  و حتی سرنوشت ساز برای داوطلبین در زتدگیشان باشد. بررسی ها  و تجربه ها نشان داده است که لازمه اصلی موفقیت در آزمون کنکور آمادگی قبلی می باشد.

عواملی مهمی در افزایش آمادگی افراد قبل از کنکور نقش دارند. از مهم ترین عوامل که باعث ارزیابی شرایط داوطلبین و آمادگی آنها خواهد شد، شرکت در آزمون کنکورهای آزمایشی است. کنکورهای آزمایشی رایگان چه به صورت  مجازی و چه شفایی و حضوری فواید زیادی دارند و به داوطلبین در جنبه های مختلف سنجش کمک می کنند.

5 اهمیت اصلی کنکور آزمایشی بخصوص رایگان :

  1. کنکورهای آزمایشی تا حد امکان مشابه با کنکورسراسری طراحی شده اند. ترتیب قرارگیری هر درس، تعداد سوال، زمان بندی و… بخشی از مهمترین ویژگیهای اولیه آزمون های آزمایشی است که مطابق کنکور اصلی برنامه ریزی شده اند.
  2. ارائه کارنامه هایی به داوطلبین در پایان کنکور آزمایشی، که گزارشی از وضعیت تحصیلی داوطلبان است. دانش آموزان با بررسی و تجزیه و تحلیل نتایج آزمون می توانند وضعیت دروس مختلف خود را ارزیابی کرده و نقاط ضعف خود را شناسایی کنند و راه حل برای رفع آنها پیداکنند.
  3. کنکور برای بسیاری از داوطلبین یک آزمون پر استرس و تنش زا است. گاهی عدم کنترل اضطراب و استرس درجلسه آزمون، حتی داوطلبینی که به خوبی به مباحث تسلط دارند را نیز تحت شعاع قرار می دهد. شرکت در کنکورهای آزمایشی ذهن  و توانایی در عملکرد داوطلب را برای آزمون نهایی آماده می سازد.
  4. در کنکورهای آزمایشی استاندارد، غالبا طیف قابل قبولی از داوطلبین شرکت می کنند. حضور این تعداد داوطلب از سراسر کشور، اطلاعات مقایسه ای بسیار مناسب و مهمی جهت ارزیابی بهتر خود در اختیار داوطلبین قرار می دهد. در عین حال امکان مقایسه های هوشمند و دقیق با داوطلبان واقعی آزمون سراسری که در میان جامعه آموزشی به تخمین رتبهمعروف است، نیز می تواند دید کامل تری از وضعیت داوطلبان نسبت به کل کشور ارائه دهد.
  5. نوع طراحی سوالات کنکور با سوالات امتحانی حتی امتحانات نهایی مدارس تفاوت زیادی دارد. آزمون های آزمایشی استاندارد دانش آموزان را با سوالاتی مشابه و و ازنظر سختی در حد و اندازه کنکور آشنا می سازد. مهارت و تسلط طراحان سوالات آزمون های آزمایشی، برای پیش بینی چارچوب  و مسیر ذهنی طراحان سوالات آزمون سراسری سال بعد، در این زمینه بسیار مهم است. عملا شباهت سوالات کنکور آزمایشی  با آزمون سراسری، می تواند به دانش آموزان این کمک را بکند تا در جلسه کنکور غافلگیر نشوند.

مزایا و ویژگی های کنکور آزمایشی رایگان

  • شباهت به کنکور: این امتحان تستی شباهت زیادی به کنکور واقعی دارد که می تواند در آمادگی افراد بسیار موثر باشد. به عنوان مثال در آزمون آزمایشی ترتیب دروس، تعداد سوالات، زمان و … دقیقاً مانند هر کنکوری است و این شبیه سازی می تواند داوطلب را به طور کامل با روال برگزاری کنکور اصلی آشنا کند.
  • کارنامه: کارنامه هایی که در انتهای هر یک از این آزمون ها درج می شود نشان دهنده وضعیت سطح علمی و استانداردهای تحصیلی است که به دانش آموز کمک زیادی می کند تا هر درسی را جداگانه و موثر مطالعه کند و نقاط ضعف خود را شناسایی کند.
  • کاهش استرس: کنکور یک فرآیند استرس زا برای داوطلبان است. بنابراین، حضور در محیط امتحان می تواند به طور قابل توجهی استرس و اضطراب مربوط به امتحان را تعدیل کند.
  • تعداد شرکت کنندگان: به طور کلی می توان گفت که این آزمون ها ذهن داوطلب را به هر نحوی برای حضور در آزمون شبکه آماده می کند. به طور کلی افراد زیادی در آزمون های آزمایشی شرکت می کنند و باعث می شود که فرد توانایی های خود را با افراد دیگر و رقبای خود که در آزمون شرکت کرده اند محک بزند. در این صورت به راحتی می توانند نمره خود را در کنکور ارزیابی کنند.

 

موارد تاثیر گذار در آزمون آزمایشی  رایگان

1. تعداد شرکت کنندگان در آزمون

تعداد کل افراد شرکت کننده در آزمون تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی دارد. به عبارت دیگر، هر چه تعداد افراد بیشتری در آزمون شرکت کنند، رقابت دشوارتر و پیچیده تر خواهد بود. پس از امتحان، می توانید وضعیت علمی خود را در برابر دیگران در کارنامه خود بررسی کنید.

2. سطح سوالات آزمون

یکی دیگر از عوامل مهمی که در انتخاب آزمون های آزمایشی باید مورد توجه قرار گیرد، سطح سوالات است. یعنی نسبت به سطح سوالات کنکور بیشتر با سوالات کنکور همخوانی داشته باشد تا نتیجه واقعی تری باشد. منظور ما از تطبیق سوال با سوال امتحان این است که سوال دقیقا همان سوالی است که در امتحان ذکر شده است و بالاخره ممکن است در اعداد متفاوت به نظر برسد.

3. اجباری بودن برگزاری آزمون

یکی دیگر از دلایل شرکت در آزمون عملی این است که برنامه مطالعاتی در این آزمون ها برای شما توضیح داده شده است. یعنی برنامه ای برای شما آماده می شود و مجبور می شوید این دروس را مرور و مطالعه کنید. علاوه بر این، آزمون ها بر اساس دروس تعیین شده است و آزمون ها از بخش های تعیین شده برگزار می شود. در نظر بگیرید که امتحان برگزار نمی شود پس اجباری برای مطالعه وجود نخواهد داشت. در این صورت ممکن است یک روز مطالعه را از دست بدهید یا وقت خود را تلف کنید.

رتبه بندی ها و ترازهای ارسال شده در آزمون های آزمایشی چقدر دقیق هستند؟

شایان ذکر است، رتبه کسب شده در آزمون نمی تواند به معنای رتبه واقعی کسب شده در آزمون باشد. یکی از مهم ترین عواملی که منجر به اختلاف رتبه می شود، تعداد افرادی است که در کنکور و آزمون های آزمایشی شرکت می کنند و این رتبه تنها می تواند اعتبار شما را افزایش دهد. بنابراین پیشنهاد اصلی این است که رتبه و تراز خود را با امتحانات قبلی خود مقایسه کنید و از همه مهمتر سعی کنید نمره بهتری نسبت به امتحانات قبلی خود کسب کنید، این پیشرفت روحیه و انرژی شما را افزایش می دهد.

ویژگی های آزمون  آزمایشی رایگان چیست؟

  • طراحی شدن سوالات توسط اساتید برتر دانشگاه
  • در دسترس بودن پاسخنامه کامل همراه با توضیح
  • تعداد شرکت کنندگان زیادو قابل قبول است
  • برگزاری آزمون در محیطی که محیط اصلی کنکور را شبیه سازی می کند
  • ارائه دادن گزارش ها و تجزیه و تحلیل دقیق در مورد عملکرد فردی در هر درس به طور جداگانه

مزایای حضور در آزمون های آزمایشی

  1. ایجاد برنامه ریزی جامع برای مطالعه داوطلب
  2. سنجش و ارزیابی مباحث مورد مطالعه
  3. کشف نقاط ضعف و قدرت در آزمون
  4. ایجاد آمادگی روحی و علمی برای حضور در جلسه
  5. تقویت مهارت در پاسخ دادن به سوالات
  6. مدریت زمان
  7. تسلط بر تمامی موضوعات مربوط به کنکور
  8. قابلیت سنجش میزان پیشرفت هر فرد در آزمون اجرایی نسبت به آزمون قبلی

 

چگونه بهترین آزمون آزمایشی رایگان  آنلاین را انتخاب کنیم؟

در سال های اخیر با تغییراتی که بهترین بستر را برای انجام آن ها در وب سایت ها فراهم می کند، به صورت آنلاین انجام شده است. استفاده صحیح از این پلتفرم به شما کمک می کند تا سطح خود را ارتقا دهید و وضعیت خود را بشناسید. آزمون های آنلاین نیز باید دارای تعدادی ویژگی مفید برای داوطلبان کنکور باشد و مانند آزمون های عملی قبلی عمل کند که ممکن اس ت مفیدتر باشد.

فواید آزمون آزمایشی آنلاین رایگان

آزمون های آنلاین رایگان طراحی شده برای کنکور سراسری نیز به داوطلبان کمک می کند تا در تعدادی از موارد آمادگی بیشتری برای کنکور سراسری داشته باشند :

  1. با دنبال کردن مرحله به مرحله و تست زدن داوطلب خود به خود طبق برنامه پیش می رود و نتایج خوبی می گیرد.
  2. در این آزمون ها داوطلبان می توانند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و نقاط ضعف خود را دریابند وبرای رفع آن تلاش کنند.
  3.  داوطلبان برنامه ریزی و مدیریت زمانی را می آموزند تا در کنکور دولتی دچار کمبود وقت نشوند..
  4. فشار و  استرس داوطلب با آشنایی با تست های مشابه کنکور سراسری کاهش می یابد و فرد یاد می گیرد که آن را مدیریت کند.
  5. او می تواند درصد خود را برای هر درس بسنجد و با سایر متقاضیان چک کند
  6. در نهایت با توجه به تمامی مزایای آزمون آنلاین رایگان کنکور سراسری، بهتر است از آن استفاده کرده و بهترین بهره را از آن ببرید.

بهترین زمان شرکت در ازمون های ازمایشی رایگان

داوطلبان باید دقت کنند که بالاترین نتیجه درازمون ها مربوط به شرکت دانش اموزان در ازمون های جامع است که درموسسات مختلف برگزار می شود زیرا این آزمون ها در بردارنده کلیه ی مباحث کنکور هستند و جامعه اماری بیشتری درآن شرکت می کنند پس لطفا  شرکت در این دسته از ازمون ها را دربرنامه خود قرار دهید. همچنین قابل ذکر است که استفاده از آزمون آزمایشی رایگان گاماس 20 پیشنهاد مشاوران و متخصصان این حوزه به داوطلبین کنکور است.

سخن آخر

شرکت در آزمون های آزمایشی  بخصوص رایگان که بار مادی هم ندارند یکی از مهم ترین ابزارهای آماده سازی افراد برای سنجش سطح تحصیلات و توانایی های داوطلبان کنکور است و می توانند با شرکت در این آزمونها خود را محک بزنند. آزمونهای آزمایش نیز باید استانداردهای کنکور سراسری را حتما داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *